کد خبر : 31373
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مهر 1401 - 21:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای الله در صدر اسماء الهی و اعظم اسم‌ها بسته هستند

الله در صدر اسماء الهی و اعظم اسم‌ها

الله در صدر اسماء الهی و اعظم اسم‌ها
آیت الله جاودان در جلسه این هفته نکاتی را پیرامون اسم الله بیان کردند و اسم الله را اعظم اسماء الهی دانستند.

الله در صدر اسماء الهی و اعظم اسم‌ها / آیت الله جاودانبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست‌نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی:جلسه هفتگی درس اخلاق آیت الله حاج شیخ محمدعلی جاودان، شامگاه پنج شنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ شمسی در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران برگزار شد که توفیق حضور در این جلسه و بهره از محضرشان نصیبم شد.

مبحث جلسه این هفته ایشان درباره اسماء الهی و اسم الله بود که در ادامه گزیده یادداشت‌هایم از این جلسه را تقدیم شما معارف جویان عزیز نموده تا شما نیز از این طریق بهره‌مند از این جلسه شوید.

الله در صدر اسماء الهی و اعظم اسم‌ها

اسم الله در صدر اسماء الهی و اعظم اسماء الهی

اسماء الهی طبقه‌بندی است و اسم الله در صدر همه اسماء الهی است و همه اسماء در ذیل اسم «الله» هستند و پیامبر اکرم (ص) زیر بار ولایت خدا و اسم الله است. به این معنا که زیر ولایت بزرگترین ولی است و ولی بزرگتر از «الله» نداریم.

تحت ولایت الهی قرار گرفتن با ایمان

قرآن را اگر کسی عمل کند او نیز تحت ولایت الهی قرار می‌گیرد و این نسخه برای کسانی است که می‌خواهند ولایت الهی را به دست بیاورند. خداوند در آیه ۲۵۷ سوره بقره می‌فرماید: «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا؛ خداوند یاور کسانی است که ایمان آورده اند…»، پس اگر ایمان بیاورید تحت ولایت الهی هستید و ایمان هم آن چیزی است که با وجود آن دیگر نمی‌توانید گناه کنید.

این الله ولایت صالحین را برعهده دارد. کسانی که حسود و بخیل و… هستند اینها تحت ولایت الهی نیستند و فقط صالحین تحت ولایت الهی قرار میگیرند.

همه تحت ولایت اسماء الهی هستند حتی ظالم!

هیچ کس از تحت ولایت اسماء الهی خارج نیست و هر کس بستگی به رفتار و اعمال خودش تحت ولایت اسماء الهی است و بستگی دارد این فرد چه چیزی را انتخاب کرده باشد.

حالا یک نفر فردی ظالم و جنایتکار است اما این فرد هم تحت ولایت اسماء الهی است زیرا اسماء غضبی را انتخاب کرده است و تحت این اسم است. اما یکی مثل سلمان فارسی است و اسم رحمانی را انتخاب کرده است.

الله در صدر اسماء الهی و اعظم اسم‌ها

تحت ولایت کدام اسم الهی هستید؟!

این اسماء الهی انسان را تربیت می‌کند و هر چه انسان بیشتر زحمت بکشید ممکن است تحت اسماء بیشتری قرار بگیرید.

مثلا فردی سابق بذل و بخشش بیشتر می‌کرد، زیر اسم جواد بود و همچنان این بذل و بخشش را دارد و زیر این اسم است، اما علاوه بر آن اهل گذشت هم شده است و سریع دیگران را هم می‌بخشد و الان زیر اسم غفار هم رفته است و اکنون تحت تربیت و ولایت دو اسم از اسماء الهی است تا اینکه همینطور جلوتر برود و به اسم الله برسد که اسم الله اعظم اسم‌های الهی است.

اسماء الهی مربی انسان

اسماء مربی انسان هستند و انسان را تربیت می‌کنند تا جایی که اسماء ولی انسان هم می‌شوند و بر او ولایت پیدا می‌کنند. که بعضی‌ها زیر اسم فاطر هستند برخی زیر اسم رب و برخی دیگر اسم‌ها قرار دارند که باید ببینید تحت ولایت و زیر چه اسمی از اسماء الهی هستید.

حالا کسی که زیر اسم فاطر است او یک حد و مرزی دارد اما کسی که ولی او الله شده است و تحت ولایت اسم الله است او زیر آفتاب کامل رفته و خورشید به تمامی برای او جلوه کرده و در ولایت کامل خدا است که ۱۴ معصوم در این مرحله هستند.

عوامل و آثار فتنه در قرآن کريم

عنایت امام زمان(عج) در اغتشاشات اخیر و دفع فتنه اصلی

خوشبختانه یک عده جاسوس اسرائیلی را دستگیر کرده‌اند که اینها در کشورهای بیگانه دقیق‌ترین دوره‌های آموزشی را پشت سر گذاشته بودند و آنجا تعلیم و تربیت دیده بودند و وارد ایران شدند و قصد داشتند که در دو هواپیما بمب‌گذاری و آن را ساقط کنند و در مترو نیز چنین قصدی را داشتند و سپس با دیگر عواملشان کشور را به آشوب بکشند و کشور به هم بریزد.

اینها قرار بود به‌جای فوت آن دخترخانم خودشان این توطئه را انجام دهند که این دخترخانم فوت نمود و آنها در اجرای نقشه شومی که داشتند تعجیل کردند اما امام زمان (عج) مرحمت نمودند این توطئه خنثی و عوامل اصلی آن به آبروی آبرومندان این کشور دستگیر شدند.

طبق گزارشات پزشکی آن دخترخانم هم از نظر پزشکی بیمار بوده و هیچ ضربه‌ای به سر وی نخورده بود و خودش بیماری و جراحی مغزی داشته است.

بدانید که این کشور تحت پناه امام زمان (عج) است و تا وقتی ایشان تشریف بیاورند از این حوادث نترسید، اگر اذیت هم کردند اما نمی‌توانند این کشور را ساقط کنند.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید