کد خبر : 31371
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهریور 1401 - 21:23
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای منظور از اینکه پیرمردها هم ظهور را می‌بینند! بسته هستند

منظور از اینکه پیرمردها هم ظهور را می‌بینند!

منظور از اینکه پیرمردها هم ظهور را می‌بینند!

آیت الله احدی در جلسه این هفته درباره اینکه ظهور نزدیک است طوری که پیرمردها هم می‌بییند، توضیحاتی بیان نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست‌نوشته‌های امیرمحسن سلطان‌احمدی: شامگاه جمعه هجدهم شهریورماه ۱۴۰۱ شمسی بهره از درس اخلاق آیت الله حاج شیخ مهدی احدی در مسجدالزهرا(س) تهران نصیبم شد که ایشان در این جلسه توضیحی درباره شبهه‌ای که به آیت الله بهجت (ره) نسبت داده شده که ظهور این قدر نزدیک است که پیرمردها هم ظهور را می‌بینند توضیح دادند.

اینک در ادامه گزیده یادداشت‌هایم از بیانات ایشان در این جلسه را  تقدیم شما معارف جویان عزیز نموده  تا از این طریق شما نیز بهره‌مند از این جلسه شوید.

منظور آیت الله بهجت از اینکه پیرمردها هم ظهور را می‌بینند!

منظور آیت الله بهجت از اینکه پیرمردها هم ظهور را می‌بینند!

آن نسبتی که به آیت الله بهجت (ره) دادند که پیرمردها هم ظهور را می‌بینند دقیق بیان نشده است! در صورتی که آیت الله بهجت (ره) نفرموده بود که امام زمان (عج) طوری ظهور می‌کند که ما پیرها هم ظهور را می‌بینیم! خدا رحمت کند آیت الله حاج آقا ناصری را که ایشان این مطلب را دقیق نشنیده بودند که من بعد خدمتشان رسیدم و ایشان آن را تصحیح فرمودند.

ما درس آیت الله بهجت (ره) نشسته بودیم و نوار درس ایشان هم موجود است و ایشان فرمودند: در زمان بنی اسرائیل از بس ظلم فرعون زیاد شده بود، مردم به ستوه آمده بودند و تمامی مردم بنی اسرائیل دعا کردند و بنا به نقلی ۱۲۰ سال و بنا به نقلی ۱۸۰ سال خداوند تولد حضرت موسی (ع) را جلو انداخت.

بعد از این نقل آیت الله بهجت (ره) فرمودند: ما هم اگر همه مردم برای ظهور حضرت دعا کنیم، خداوند ظهور حضرت مهدی (عج) را جلو می‌اندازد، به طوری که ظهور اینقدر نزدیک می‌شود که ما پیرها هم ظهور را می‌بنیم. و منظور این بود که همه دعا کنند و در دعا کردن هم وقفه ایجاد نشود.

منظور آیت الله بهجت از اینکه پیرمردها هم ظهور را می‌بینند!

وقفه‌های سنگین به خاطر برداشت‌های شخصی در دعاها

در دعاها معمولا برداشت‌های شخصی اعمال می‌شود و هر وقت آمیزه‌های دعا برداشت‌ها و عواطف شخصی شده ما گرفتار وقفه‌های سنگین می‌شویم، وقفه‌های طولانی و مدت دار که یک عمر باید خون دل بخوریم که دوباره جو برگردد و مدت‌ها شهید بدهیم تا جو برگردد تا فرد متوجه اشتباه خود بشود.

مثل الان که این دوره بر ما حاکم شده و نمی‌شود به کسی چیزی گفت! بالاخره برداشت شخصی آن‌ها است و باید هم ما و هم آن‌ها یک مدتی خون دل بخوریم تا آن‌ها متوجه شوند.

خون به جگرم کردید!

مرحوم آیت الله بهبهانی وقتی در تشرفی خدمت امام زمان (عج) رسید، آقا سه بار فرمودند: خون به جگرم کردید! معلوم می‌شود فضا یک فضای درست نیست و واقعا تربیت شده مکتب حضرت مهدی (عج) اینچنین نیست که خون به دل حضرت کند!

وقتی کسی در مکتب حضرت مهدی (عج) تربیت می‌شود دیگر برداشت خود را حاکم نمی‌کند و خود حضرت در توقیعی فرمودند: در زمان غیبت من، به فقها مراجعه کنید. و دشمنان هم درست فقیه را می‌زنند و به فقیه حمله می‌کنند و در طول تاریخ هم اینگونه بوده است. آن بصیرت و روحیه بصیرتی در جامعه نیست و آن چیزی که باید در جامعه باشد و مردم دقت نظر و توجه کنند، نیست.

فحشاء یکی از عوامل توقف در ظهور

لازم است به شما عرض کنم که گسترش فحشاء باعث توقف در ظهور می‌شود. ما باید در مکتب حضرت مهدی (عج) طوری تربیت شویم که اگر کسی به ما یک پیشنهاد شهوت و زنا داد قاطع بگوییم نه و به سمت آن نرویم. سعی کنید که هیبت معنوی داشته باشید که هیچ اجنبی و نامحرمی نتواند خودش را به شما جلوه بدهد و نزدیک شود تا اینکه پیشنهاد حرام به شما بدهد.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید