کد خبر : 31370
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مهر 1401 - 10:35
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای حجاب‌های ظلمت مانع دیدن ملکوت عالم بسته هستند

حجاب‌های ظلمت مانع دیدن ملکوت عالم

حجاب‌های ظلمت مانع دیدن ملکوت عالم

آیت الله توکل در جلسه این هفته یاد خدا نکاتی را درباره حجاب تعلق و گناه و راه رسیدن به ملکوت را بیان نمودند.

حجاب‌های ظلمت مانع دیدن ملکوت عالمبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست‌نوشته‌های امیرمحسن سلطان‌احمدی: آیت‌الله سید رحیم توکل از اساتید برجسته اخلاق حوزه علمیه قم شنبه نهم مهرماه ۱۴۰۱ شمسی در جلسه این هفته برنامه  یاد خدا در ادامه مباحث جلسات قبل درباره حجاب‌های ظلمانی در این جلسه نکاتی را درباره حجاب تعلق و حجاب گناه بیان کردند و در ادامه  به راه‌های رسیدن به ملکوت و مشاهده ملکوت عالم پرداختند.

اینک در ادامه گزیده یادداشت‌هایم از بیانات ایشان در این جلسه را  تقدیم شما معارف جویان عزیز نموده  تا از این طریق شما نیز بهره‌مند از این جلسه شوید.

حجاب‌های ظلمت مانع دیدن ملکوت عالم

حجاب تعلق و حجاب گناه دو مانع عبودیت و ندیدن ملکوت

عالم، عالم حجاب است و ما در حجاب ظلمانی گیر کرده‌ایم و یک حجاب ظلمانی خدا در جان ما ایجاد کرد به نام حجاب تعلق که این حجابی ظلمانی است که در ما ایجاد شده و قرار بر این بود که سر سفره اهل بیت (ع) برویم و از این حجاب تعلق بیرون بیاییم اما راه را عوضی رفتیم و حجاب گناه را هم بر آن افزودیم اول کار یک حجاب بود ولی با گناه در دو حجاب افتادیم.

تا این حجاب‌ها هست محجوب هستید، تا محجوب هستید محروم هستید و تا محروم هستید بی‌خبر از عالم هستید.

راه بیرون آمدن از حجاب گناه

اما گام اول برای بیرون آمدن از حجاب این است که حجابی که خودمان به سر خودمان آوردیم و به خاطر عملکرد غلط ما بوده از این حجاب بیرون بیایید و هر عملی که ایجاد حجاب ظلمت و گناه کرده باید از آن خارج شویم، با گناه نمی‌شود سیر معنوی کرد اول باید گناه را کنار زد بعد دنبال زدن حجاب تعلق رفت.

چشم و گوش و شامه ما در حجاب است و در واقع جان ما هم در حجاب است و باید این حجاب برای ما جا بیفتد که در حجاب هستیم و این درد است و وقتی دانستید که درد دارید دنبال درمان هم میروید.

حجاب‌های ظلمت مانع دیدن ملکوت عالم

با ابزار ملکی نمی‌توان ملکوت را دید

این نکته را حتما عنایت کنید ابزاری که الان در دست داریم ابزار ملکی است و عالم دنیا عالم ملک و بدن ما هم ملکی است و ابزار ملکی در محدوده عالم ملک کار می‌کند و اگر بخواهید به دنبال ملکوت عالم بروید با ابزار ملکی نمی‌توانید به ملکوت عالم وارد شوید و یک راه بیشتر ندارید و آن اینکه ابزار ملکی را ملکوتی کنید.

به این مثال دقت کنید انسان ماشین دارد و ماشینش چند میلیاردی است و قیمت بالایی دارد و ماشین با تمام قیمت برای سیر زمینی است و برای سیر غیر زمینی بکار نمی‌آید و اگر بخواهید سفر هوایی یا دریایی داشته باشید با ماشین نمی‌شود و باید با هواپیما و کشتی بروید، حالا وقتی ما ابزارمان ابزار ملکی است انتظار نداشته باشید به ملکوت ما را راه بدهند، اینها در محدوده راه ملک است و یک راه بیشتر ندارد و آن اینکه ابزار ملکی را تبدیل به ملکوتی کنید.

افرادی که عمری در دنیا زندگی کردند در مدت این ۷۰ یا ۸۰ سال چشمانشان جز عالم ملک چیزی ندیده است و گوش‌های آن‌ها جز صدای ملکی صوتی نشنیده و شامه آن‌ها جز بوی ملکی استشمامی نداشتد، اینها وقتی به لحظات آخر مرگ می‌رسند یک تحولی جلو می‌آید و چشم‌های ملکی آن‌ها آن لحظات آخر ملکوتی می‌شود!

اگر دقت کنید آن عالمی که حجاب را کنار داد چه عاملی بود؟ اگر افراد بتوانند آن عامل را به دست بیاورند، هر کجا علت بیایید معلول کنارش است. پس کنار رفتن حجاب معلول است ولی علت چیست پس همین الان آن علت را ایجاد کنید که حجاب کنار برود. پس اگر بتوانید علت را پیدا کنید زودتر به مقصد می‌رسید.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید