کد خبر : 31365
تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 - 16:07
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ویژگی خاص زیارت امام رضا(ع)/کنترل خیال بسته هستند

ویژگی خاص زیارت امام رضا(ع)/کنترل خیال

ویژگی خاص زیارت امام رضا(ع)/کنترل خیال
آیت الله جاودان در جلسه این هفته نکاتی را درباره اهمیت کنترل فکر و خیال و چگونگی رفتن به زیارت حضرت رضا(ع) که مورد عنایت حضرت قرار بگیریم، بیان نمودند.

حرم مطهر رضوی حرم امام رضا(ع)به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست‌نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی: جلسه هفتگی درس اخلاق آیت الله محمدعلی جاودان  شامگاه پنج شنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۱ شمسی در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران برگزار شد که توفیق بهره از محضرشان نصیبم شد.

ایشان در این جلسه نکاتی را درباره اهمیت کنترل فکر و خیال بیان نمودند و در پایان هم با توجه به ایام شهادت امام رضا(ع) نکته‌ای در باب ویژگی خاص زیارت حضرت رضا(ع) و چگونه مورد عنایت حضرت قرار بگیریم، گفتند، در ادامه گزیده یادداشت‌هایم از سخنان ایشان در این جلسه را تقدیم شما معارف جویان عزیز نموده تا از این طریق شما نیز بهره‌مند از این جلسه شوید.

ویژگی خاص زیارت امام رضا(ع)/کنترل خیال

اهمیت ترک گناهان کبیره

خداوند فرموده که اگر مرا اطاعت کنید مثل من می‌شوید! اطاعت خدا هم در گناه نکردن است و اگر کسی گناهان کبیره را ترک کند دیگر حرف او روی زمین نمی‌ماند و اگر در خانه خدا دستش را بلند کند، خدا هم دعای او را مستجاب می‌کند.

تا جوان هستید همت کنید که گناهان کبیره را ترک کنید، دروغ گفتن و غیبت کردن از گناهان کبیره است که باید آن را ترک کرد.

از گناهان کبیره‌ای که بخشیده نمی‌شود این است که انسان گناه صغیره‌ای که قابل بخشش است را کوچک بشمارد که باعث می‌شود این صغیره تبدیل به کبیره‌ای بشود که قابل بخشش هم نباشد.

خود را کوچک و گناه را بزرگ بشمارید

در این بزم خداوند انسان‌های دل شکسته را می‌خرد و می‌بخشد، باید انسان خود را کوچک بشمارد و گناهان خود را هم بزرگ بدانید که اگر به چنین مرحله‌ای رسیدید، خیلی قیمتی است.

اهمیت کنترل فکر و خیال

علاوه بر اعمال و رفتار باید خیال را هم کنترل کرد و همانطور که مواظب چشم و گوش خود هستید که گناه نکنید، باید مواظب خیال خود هم باشید که یک موقع یک خیال کوچک باعث می‌شود ده سال چوب بخورید و عقب بیفتید.

انسان باید از همه چیزش مواظبت کند. اگر هم اتفاقی پیشامدی پیش آمد به خدا پناه ببرید و همیشه در همه حال بگویید خدایا به تو پناه میرم. بگویید خدایا از هر فکر و خیالی، از هر وسوسه شیطانی و هر گناه و خطری به تو پناه می‌برم.

برکات زیارت حضرت رضا(ع)

از برکات حضرت رضا (ع) برای ما ایرانیان این بود که حضرت، تشیع را از کوفه و مدینه به ایران آوردند و چقدر لطف و کرامت به ما مرحمت نمودند. حتی قبر مطهرشان نیز در ایران است که در روایات آمده که زیارت حضرت رضا (ع) ثواب آن از زیارت سیدالشهداء (ع) بالاتر است.

حتی قبر خواهر بزرگوارشان نیز در ایران و در دسترس ما است که ما باید خیلی قدر بدانیم. و حضرت عبدالعظیم (ع) هم مرد خیلی بزرگی بودند که یکی از دوستان با خانواده سر ارث دعوا داشتند و ایشان به زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) رفته بود و بعد از زیارت همه ارث را به خانواده‌اش بخشیده بود.

ویژگی خاص زیارت امام رضا(ع)/کنترل خیال

 

چگونه به زیارت برویم که مورد عنایت قرار بگیریم؟!

در زیارت امام رضا (ع) هم بی‌غل و غش به زیارت حضرت بروید تا دعایتان مستجاب شود. به هیچ وجه زیارت و سیاحت را با هم مخلوط نکنید و نگوید هم می‌رویم زیات و هم سیاحت! تمام تلاش و سعی شما این باشد که فقط به زیارت بروید که اگر اینگونه رفتید حضرت رضا (ع) خودش دنبال شما می‌آید و حتی آنچه خرابکاری هم داشتید را حضرت درست می‌کند و واسطه می‌شود و حاجات شما را هم می‌دهد. حتی غصه‌های شما را هم برطرف می‌کند و اگر مشکلی در زندگی دارید آن را هم رفع می‌کند.

یکی از ویژگی‌های خاص زیارت حضرت رضا (ع) این است که اگر به قصد زیارت رفتید، حضرت خودش دنبال زائرش می‌آید.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید