کد خبر : 31364
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 شهریور 1401 - 22:03
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اهمیت کنترل نگاه و خلوص در مجالس روضه بسته هستند

اهمیت کنترل نگاه و خلوص در مجالس روضه

اهمیت کنترل نگاه و خلوص در مجالس روضه
آیت الله جاودان در این جلسه نکاتی درباره اهمیت کنترل نگاه و اخلاص در رفتن به مجالس بیان کردند.

اهمیت کنترل نگاه و خلوص در رفتن به روضهبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست‌نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی: آیت الله محمدعلی جاودان ظهر شنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۱ شمسی به مناسبت روز اربعین در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران به ایراد سخن پرداختند که توفیق بهره از محضرشان نصیبم شد.

ایشان در این جلسه نکاتی را درباره اهمیت کنترل کردن نگاه بیان کردند و در پایان مرگ را عصاره زندگی دانستند و ضمن بیان علت معطلی انسان در برزخ به اهمیت اخلاص در رفتن به جلسات و مجالس روضه اشاره نمودند.

در ادامه گزیده یادداشت‌هایم از سخنان ایشان در این جلسه را تقدیم شما معارف جویان عزیز نموده تا از این طریق شما نیز بهره‌مند از این جلسه شوید.

اهمیت کنترل نگاه و خلوص در مجالس روضه

 

رابطه نماز مقبول با نگاه پاک

دو رکعت نماز مقبول اگر داشته باشید شما را همین دو رکعت نماز در زندگی بهشتی می کند، هر چند خواندن همین دو رکعت هم مقدماتی دارد که بتوانید این دو رکعت نماز را بخوانید.

یکی از این مقدمات رسیدن به نماز مقبول در مواظبت چشم است! عدم حضور قلب در نماز و افکار متفرقه در حین نماز خواندن به خاطر نگاه هایی است که در طول روز کنترل نشده داشته اید که گاهی برخی این نگاه ها با دقت بوده و این دقت تاثیر داشته است که مثلا با دقت و توجه به نامحرم نگاه کردید، و گاهی هم در مقابل با دقت قرآن را نگاه کردید و آیات آن را با دقت خواندید، که این نوع نگاه با دقت در نماز شما تاثیر دارد.

اما یک بار در یک چهره و یا عکس بد نگاه می کنید و این نگاه اثرش در نماز نمایان می شود و حضور قلب را از شما می گیرد و نمی گذارد درست نماز بخوانید.

کنترل همه نگاه ها حتی عادی

اما گاهی نگاه از روی عمد و با دقت نیست و اتفاقی پیش می آید اما می شود همین نگاه را هم کنترل کرد که این نوع نگاه هم پیش نیاید خصوصا حرام بودن آن. می توان طوری نگاه را تنظیم کرد که حتی به نامحرم هم اتفاقی نگاه نیفتد. آن وقت چنین کسی نمازش قیمتی می شود که قیمت آن بهشت است.

بعد از نگاه کردن، صحبت کردن است که باید حرف زدن خود را کنترل کنید و با فکر و دقت حرف بزنید و هر حرفی را نزنید، در این صورت نماز درست می شود.

اهمیت کنترل نگاه و خلوص در مجالس روضه

اهمیت مواظبت بر عقاید

در روز قیامت یک ترازو برای سنجش عقاید است که اگر در عقایدتان مشکل داشته باشید آنجا به زحمت می افتید! هر چیزی را نخوانید هر حرفی را نشنوید که باعث شبهه و انحراف عقاید شما نشود.

امروز فضای مجازی توسط شیطان اداره می شود و فضای مجازی ابزار شیطان شده است تا عقاید مردم را به انحراف بکشاند و مردم را گمراه کند. صهیونیسم شیطان انسی این فضای مجازی را اداره می کند و شیطان هم به عنوان شیطان جنی به آنها کمک می کند تا هر روز یک چیز تازه به آنها یاد بدهد تا بتوانند مردم را گمراه کنند.

در دوره ریاست جمهوری قبل یک پیامی به نفع آقای رئیسی دادم که یکی از دوستان اعتراض کرد در صورتی که این فرد قبلی خیلی مشکلاتی به بار آورد که اگر آن وقت آقای رئیسی رای آورده بود این مشکلات کمتر بود، چنین افرادی دلسوز هستند. اما در قیامت به خاطر رای دادن به فلانی هم باید جوابگو باشیم و بتوانیم پاسخ بدهیم.

اهمیت کنترل نگاه و خلوص در مجالس روضه

مرگ عصاره زندگی/علت معطلی در برزخ

مرگ خلاصه و عصاره زندگی هر انسان است و اگر این عصاره پاک و نورانی بود و در زندگی مشکلی نداشتبه باشد، مرگ مانند بو کردن یک گل بهشتی است که به همین سادگی با بویدن این گل از دنیا می رود.

کسی که از اول تا آخر عمر خود به یک نامحرم نگاه نکرده و نگاه خود را هم کنترل کرده باشد این عمل او را بهشتی می کند.

پس مرگ هم بستگی به عمل انسان دارد و به مقدار دلبستگی هایی که در دنیا دارید به همان اندازه هم در برزخ معطل می شوید.

اهمیت کنترل نگاه و خلوص در مجالس روضه

اهمیت خلوص در رفتن به مجالس روضه

نکته دیگر اینکه اگر به مجلس روضه هم می آید مواظب باشید که اگر برای دیدن رفیقتان، یا برای اینکه خودتان را در آن مجلس و هئیت نشان دهید و یا اینکه فلان منبری و مداح است، بروید ، این مجلس و روضه رفتن قیمتی ندارد و حساب نمی شود، باید خالصانه بروید.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید