کد خبر : 31348
تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 - 19:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پیمان الست/رفتن به سفر معراجی بسته هستند

پیمان الست/رفتن به سفر معراجی

پیمان الست/رفتن به سفر معراجی

آیت الله احدی در این جلسه به تبیین سه پیمان الست پرداختند و گفتند: ما هم می توانیم به معراج برویم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: آیت الله استاد شیخ مهدی احدی در روز عید غدیر دوشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۱ در مسجد الزهرا(س) تهران به تبیین سه پیمان الست پرداختند که در ادامه گزیده یادداشت هایم از این جلسه تقدیم شما معارف جویان عزیز می گردد تا از این طریق شما هم بهره مند از این جلسه شوید.

روز الست چه روزی است؟ عالم ذر کجاست؟ | ستاره

سه پیمان الست / روبیت اولین پیمان

مرحوم مجلسی و صدرالمتألهین آورده‌اند که سه پیمان الست داریم. الست یعنی آیا من نیستم. اما اولین الست مربوط به مقام ربوبیت خداوند است.

وقتی بشر در عالم ذر خلق شد، خداوند به فطرت بشر خطاب کرد که «أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ» آیا من پروردگار شما نیستم؟ و فطرت هم در جواب گفت: «قَالُوا بَلَیٰ»، همه گفتند: بله.

الان هم اگر این حجاب‌های مادی و معصیت کنار برود و به فطرت همه جوامع بشری بگویند که «أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ» همه می‌گویند: بله.

قرآن می‌گوید حتی اگر از مشرکین هم سوال کنید که خالق زمین و آسمان کیست؟ آن‌ها هم می‌گویند: خداوند است!

خدا واقعا این چنین است، پس فریب دشمن را نخورید! مدهای غربی و سگ پرستی شما را فریب ندهد! متاسفانه امروزه می‌بینیم در صفحات اینستاگرام برخی با افتخار با سگ خود عکس گرفته‌اند و به آن افتخار می‌کنند! خود رسانه‌ها گفته‌اند که هزینه‌هایی که امروزه برای نگهداری همین سگ‌ها می‌شود را به کودکان یتیم بدهند، دیگر کودکی گرسنه نمی‌ماند.

لذا مقام ربوبیت به ما می‌گوید که سگ پرست و شهوت پرست نشوید و فریب شیاطین جنی و انسی را نخورید و بدانید که شیطان فقط جنی نیست و شیاطین انسی هم هستند و دسیسه دارند.

آیا میدانید؛ تفاوت بین نبوت و رسالت در چیست؟

خاتمیت و نبوت پیمان دوم الست

اما دومین پیمان الست مقام خاتمیت و نبوت است. انبیا عظام ۱۲۴ هزار نفر بوودند اما مقام پیامبر (ص) از همه بالاتر است. در روز غدیر هم پیامبر (ص) به مردم خطاب کرد که آیا من از شما برتر نیستم و همه گفتند: بله هستید. لذا مقام پیامبر (ص) بعد از خدا از همه بالاتر است.

ولایت سومین پیمان الست

سومین پیمان الست، مقام ولایت است که در غدیر انجام شد و در روایت آمده است که حضرت فرمود: «فقال الست بربکم و محمد نبیکم و علی امامکم و الائمه الهادون ائمتکم؟ قالوا بلی»، آیا من پروردگار شما نیستم و محمد پیامبر (ص) شما و علی (ع) و ائمه (ع) امامان شما نیستند؟ گفتند: آری. بنابراین پیمان الست درباره ربوبیت و نبوت و ولایت است.

اثبات عقلی و منطقی ولايت علي (ع) در برابر مخالفین - خبرگزاری حوزه

ولایت امیرالمؤمنین(ع) در سفر معراج پیامبر(ص)

پیامبر (ص) حدود ۱۲۰ سفر معراجی نمودند و در سفر صد و بیستم گفتند ولایت امیرالمؤمنین (ع) را باید اعلام کنی! بعد باید حتما از بحرالنور عبوور کنی و از آن افق باید لباس احرام بپوشی و طواف را آنجا انجام دهی.

ما باید روی امیرالمؤمنین (ع) بیشتر کار کنیم و نیاز به یک نگاه فوق و فراتر از عقیده دارد. و از خدا بخواهید که قدرت معنوی ما را به قدرت معنوی امیرالمؤمنین (ع) وصل کند.

سلوک مراجع/ رویه حضرت آیت الله مکارم شیرازی شاگردان را از سستی و تنبلی حفظ  می کند/ ایشان از وجوهات برای خود زندگی نساخته است/ برای حل گلوگاه های  اقتصادی کشور به

شما هم می توانید به معراج بروید!

بدانید شما هم می توانید به معراج بروید و اگر عباداتی که انجام می دهید جواب بدهد، فرشتگان را می بینید! سعی کنید تا می توانید اخلاص، معنویت، عقلانیت و شعور خود را بالا ببرید تا مثل پیامبر(ص) شما هم هر شب به معراج بروید.

بازیچه این و آن نشوید و دنبال مریدبازی اشخاص نرورید. حتی از من هم اسطوره نسازید که استادمان مرحوم آیت الله بهجت اصلا اجازه چنین کارهایی را نمی دادد، و اصلا اسطوره سازی بازی خوبی نیست، ما خیلی هنر کنیم همین دو رکعت نماز ما قبول شود!

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید