کد خبر : 31346
تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1400 - 17:39
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توصیه به خواندن نماز وتیره/ارادت آیت الله صافی به امام عصر عج بسته هستند

توصیه به خواندن نماز وتیره/ارادت آیت الله صافی به امام عصر عج

توصیه به خواندن نماز وتیره/ارادت آیت الله صافی به امام عصر عج

آیت الله جاودان در جلسه این هفته توصیه به خواندن نماز وتیره و نافله صبح نمودند.

نماز اول وقت و سه توصیه آیت‌الله جاودان برای نماز مقبول - دست نوشته‌های امیرمحسن سلطان‌احمدی - امسابه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: جلسه هفتگی درس اخلاق آیت الله محمدعلی جاودان شب گذشته پنج شنبه ۲۱ بهمن ما  ۱۴۰۰ شمسی در مسجد امام خمینی بازار تهران برگزار شد که توفیق بهره از محضرشان را داشتم.

ایشان در این جلسه توصیه به خواندن نمازهای نافله خصوصا نماز وتیره و نماز نافله صبح را نمودند و در ادامه به ارادت آیت الله صافی به امام زمان(عج) اشاره نمودند.

در ادامه گزیده ای از  یادداشت‌هایم از سخنان ایشان در این جلسه را تقدیم شما معارف جویان عزیز نموده تا از این طریق شما نیز بهره‌مند از این جلسه شوید.

نماز وتیره از نمازهای نافله

دو رکعت نماز نشسته بعد از نماز عشا از نمازهای مستحب و جز نوافل است که به آن نماز وتیره می‌گویند. نمازهای در طول در شبانه روزز ۵۱ رکعت است که ۱۷ رکعت آن واجب است و این نماز هم جز نمازهای مستحب است که دو رکعت نشسته است.

این دو رکعت نشسته یک رکعت ایستاده محسوب می‌شود و نماز وتر هم آخرین تک رکعتی نماز شب است که شب می‌خوانید و این نماز وتیره هم دو رکعت نشسته است که بعد از عشا می‌خوانید. اگر این نماز را بخوانید مثل این است که یک لقمه از غذای خوب را خورده‌اید و وتیره یک لقمه از نماز شب است!

 یک رکعت آخر نماز شب، اسمش وتر است. و دو رکعت هم نماز نشسته بعد از نماز عشا که آن را وتیره گویند که وتر کوچک است. اگر کسی به سحر و نماز شب موفق نمی‌شود این را که بخواند کمی از آن بهره‌های سحر را می‌ برد.

توصیه به خواندن نماز وتیره/ارادت آیت الله صافی به امام عصر عج

در نماز وتیره سوره واقعه را بخوانید

سابق رسم بود و شاید در مفاتیح هم آمده که در این نماز در رکعت اول حمد و سوره واقعه و رکعت دوم سورهحمد و توحید را می‌خواندند و می‌گفتند سوره توحید در رکعت دوم و سوره واقعه در رکعت اول مجموعا صد آیه می‌شود و اگر کسی صد آیه از قرآن خوانده باشد جز غافلین محسوب نمی‌شود و نامش را جز غافلین امشب نمی‌نویسند! چون به برکت این صد آیه جز غافلین حساب نمی‌شوید.

پس این دو رکعت نماز وتیره را بخوانید و صبح هم اگر زودتر بیدار شدید و فرصت بود نافله صبح را بخوانید که ثوابش از همه ۱۱ رکعت بیشتر است. در تحریر الوسیله امام اینها آمده است. پس دو رکعت نماز وتیره نشسته و دو رکعت نماز نافله صبح را حتما بخوانید که خیلی بهره‌مند می‌شوید.

چگونگی خواندن نماز وتیره

نماز وتیره، دور رکعت نماز نافله عشاء است که به صورت نشسته خوانده می‌شود. بهتر است در دو رکعت این نماز صد آیه از قرآن خوانده شود و مستحب است به‌جای صد آیه، سوره واقعه را در یک رکعت و سوره توحید را در رکعت دیگر بخوانند. در روایت دیگری امام باقر(ع) فرمود: هرکس سوره مُلْک را شب بخواند، به قرائت بسیار و پاکیزه عمل نموده و از غافلان نخواهد بود و من نیز بعد از نماز عشا آن دو را در حالت نشسته [در نافله عشاء] می‌خوانم.

برنامه تشییع پیکر آیت الله صافی گلپایگانی بزودی اعلام می‌شود - ایرنا

اردت آیت الله صافی به امام زمان (عج) و ثمره علاقه به حضرت

مرحوم آیت الله العظمی صافی رضوان الله علیه، ایشان چند بیت شعر در فضائل و مدح امام زمان (عج) سرودند و خیلی به امام زمان (عج) ارادت داشتند. ایشان کتابی در ۵ جلد در احوالات امام زمان (عج) به نام منتخب الاثر دارند.

شما اگر دلبسته باشید کافی است و برای نجات شما کفایت می‌کند و اگر بیشتر باشد بهتر است و عشق و علاقه به امام زمان (عج) یک سرمایه است. این علاقه به امام زمان (عج) شما را غرق در یک حوضی می‌کنند که آن حوض همه‌اش خوشی است.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید