کد خبر : 31345
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1400 - 16:22
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چرا آیت الله احمدی میانجی حج مستجبی را نپذیرفت؟! بسته هستند

چرا آیت الله احمدی میانجی حج مستجبی را نپذیرفت؟!

چرا آیت الله احمدی میانجی حج مستجبی را نپذیرفت؟!

حاج آقای حسینی در بخشی از سخنانش نکته ای درباره علت نرفتن آیت الله احمدی میانجی به سفر حج مستحبی بیان کرد و همچنین توصیه به استفاده از آثار علمای اخلاق را نمود.

دوران امامت امام کاظم(ع) از سخت‌ترین دوران‌ها بودبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: مراسم عزاداری سالروز شهادت امام موسی کاظم(علیه السلام) صبح امروز یکشنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۰ با سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس تهران برگزار شد، که توفیق بود در این مراسم شرکت کردم.

حاج آقای حسینی در بخشی از سخنانش نکته ای درباره علت نرفتن آیت الله احمدی میانجی به سفر حج مستحبی بیان کرد و همچنین توصیه به استفاده از آثار علمای اخلاق را نمود. در ادامه گزیده یادداشت هایم از این بخش از سخنان وی تقدیم شما معارف جویان عزیز می گردد.

چرا آیت الله احمدی میانجی حج مستجبی را نپذیرفت؟!

آثار علمای اخلاق را بخوانید و بشنوید

سعی کنید حتما پای سخنان دین شناسان بنشینید و نگویید الان دیگر مرحوم آیت الله حق‌شناس، آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی و دیگر بزرگان نیستند و‌ای کاش ما آن زمان بودیم و از آنها استفاده می‌کردیم، اما اگر این بزرگان الان در بین ما نیستند، کتاب‌ها و سی دی سخنرانی‌ها آنها موجود و در دسترس است، آنهایی که مشتاق هستند آثار آنها را بخوانید و گوش کنید و اینگونه از سخن دین شناسان استفاده کنید.

چرا آیت الله احمدی میانجی حج مستجبی را نپذیرفت؟!

علت قبول نکردن حج مستحبی توسط آیت الله احمدی میانجی

مرحوم آیت الله احمدی میانجی از علمای اخلاق بودند که از بین ما رفته‌اند؛ یک روز به ایشان گفتند بیایید به حج مشرف شوید ولی ایشان حج واجب را رفته بودند و این دعوت برای حج مستحبی بود.

ولی ایشان گفتند نه نمی‌خواهم به حج مستحبی مشرف شوم! چون یک ماه باید حج بروم و با رفتنم به حج، همسرم تنها می‌ماند و من حج واجب را رفته‌ام.

فرزندان ایشان گفتند که ما از مادر نگهداری می‌کنیم و به نوبت او را به خانه خود می‌بریم و از او پذیرایی می‌کنیم و شما به حج بروید؛ اما ایشان باز هم قبول نکردند و گفتند اگر من باشم و مادرتان به میل خودش به منزل شما بیاید فرق می‌کند تا اینکه من نباشم و او مجبور باشد به منزل شما بیاید و این کار باعث اذیت همسرم می‌شود و حج مستحبی با اذیت همسرم نمی‌شود و این دور گشتن همسرم در خانه شما خوب نیست و او اذیت می‌شود.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید