کد خبر : 31343
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تیر 1401 - 8:30
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نقش همسر در معنوی نمودن خانواده/شکر در گرفتاری بسته هستند

نقش همسر در معنوی نمودن خانواده/شکر در گرفتاری

نقش همسر در معنوی نمودن خانواده/شکر در گرفتاری
استاد سیدمیرهاشم حسینی طی سخنانی به نقش مهم مادر و همسر در آمدن افراد به مجالس دینی اشاره و توصیه به شکر در گرفتاری ها نمود.

وظایف زن نسبت به شوهربه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: روز گذشته در روز عید غدیر خم دوشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۱ توفیق بهره از محضر سلاله سادات استاد حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمیرهاشم حسینی تولیت محترم حوزه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی در این حوزه نصیبم شد.

ایشان در این مراسم توصیه به خواندن زیارت غدیریه در این روز را نمودند و در ادامه به نقش همسر و مادر در سیر امور معنوی خانواده اشاره کردند و به شکر و شاکر بودن در مشکلات توصیه کردند.

در ادامه گزیده یادداشت هایم از بیانات این استاد حوزوی در ادامه تقدیم شما معارف جویان عزیز می گردد تا از این طریق شما نیز بهره مند کلام این استاد اخلاق شوید.

یادداشت|نگاهی دوباره به غدیر خم- اخبار دین ، قرآن و اندیشه - اخبار فرهنگی  تسنیم | Tasnim

اهمیت اطعام دادن در روز عید غدیر

عید غدیر روز عید الله اکبر است و روزی است که کسی نباید کم بگذارد، اگر در روز غدیر یک نفر را اطعام دهید مثل این است که همه انبیا را اطعام دادید! به همین دلیل در روز عید غدیر نباید هیچ گرسنه‌ای بی‌غذا باشد.

بدانید اگر در این راه کمک کردید و خرج نمودید، خدا هم کمک می‌کند و امکان ندارد برای عید غدیر قدمی بردارید و از سوی خدا جبران و حمایت نشود! از جایی که گمان نمی‌کنید آن هزینه‌ای که برای غدیر نمودید برمیگردد. حتی روز غدیر از نظر عبادی روزی است که بیشتر گناهان آمرزیده می‌شود.

توصیه به مطالعه خطبه غدیر و خواندن زیارت غدیریع در روز غدیر

سعی کنید در روز عید غدیر حتما خطبه غدیر را مطالعه کنید و زیارت غدیریه را هم بخوانید. مستندترین و زیباترین زیارت برای امیرالمؤمنین علیه السلام همین زیارت غدیریه است که بیش از ۱۵۰ فضیلت از حضرت را آورده است.

همچنین سعی شود در روز غدیر برای بچه‌ها و کودکان اسباب بازی و کادو بخرید و به آن‌ها بدهید که این روز در ذهن کودکانه آن‌ها ماندگار شود و این کار هم خیلی لازم است.

وظایف زن نسبت به شوهر

نقش مادر و همسر در رفتن افراد به مجالس دینی

مادر و همسر نقش مهمی در سعادت انسان دارد. حضرت نوح (ع) و حضرت لوط (ع) همسرانی داشتند که با آن‌ها همسو و همراه نبودند و باعث شدند که همه قوم به عذاب بیفتند.

کسانی که ازدواج نکرده اند، نقش مادر خیلی موثر است که فرزندان خود را تشویق به حضور در مجالس معنوی و دینی می‌کنند. و کسانی هم که ازدواج کرده‌اند همسر آن‌ها نقش مهمی در حضور آن‌ها در مجالس مذهبی دارد.

بدانید اگر همسر شما همراه و مشوق دینی شما نباشد، هرگز نمی‌گذارد شما در این مجالس مذهبی شرکت کنید، خصوصا اگر همسر دلش نخواهد شما به این مجالس بیایید، کاری می‌کند که اصلا نتوانید پا در چنین مجالسی بگذارید!

حتی دیده شده کسانی که بعد از ازدواج، همسر آن‌ها حتی اجازه نداده در ماه محرم وی پیراهن مشکی بپوشد! حتی کسی اهل روضه خوانی بوده و بعد از ازدواج همسرش به او اجازه نداده که روضه بخوانید!

بدانید که تا این حد نقش همسر در مباحث معنوی و حضور در چنین جلساتی موثر است و اگر او موافق حضور شما نباشد چنان زندگی را به آتش می‌کشد که شما نروید!

اما از طرف مقابل مادر و همسر شما موافق حضور شما در چنین مجالسی باشد و خودش نیز اهل چنین مجالسی باشد، حتی اگر نخواهید بروید برعکس او شما را برای رفتن به این مجالس تشویق هم می‌کند، که چنین همسرانی جندالله هستند و باید قدر چنین همسرانی را دانست.

اصلا شاید حضور شما در چنین مجالسی که خیر دنیا و آخرت در آن است، به خاطر نقش مادر و همسر شما باشد که حتما باید قدردان بود.

حتی این آرامشی که اکنون بنده دارم به خاطر همراهی خانواده است که توانستم در جمع شما حضور یابم و گرنه اگر خانواده همراهی نمی‌کرد، نمی‌توانستم! به همین دلیل اسلام روی موضوع خانواده خیلی تاکید کرده است و در مقابل دشمن هم هدف اصلی حملات خود را خانواده قرار داده است.

جلب محبت خدا و پیشگیری از گرفتاری‌ها؛ از فواید شکرگزاری نعمت

اهمیت شکر در اوج گرفتاری و مشکلات

فردی از گرانی و مشکلات نزد امام هادی علیه السلام رفت و از مشکلش به حضرت شکوه کرد، امام نیز فرمودند: اول شکر و تشکر را یاد بگیر وگرنه مشکلت اگر حل هم شود، باز هم گرفتاری داری، حتی اگر پولدار هم شوی باز افسرده هستی!

کسی که شکر و قدردانی را یاد نگرفته باشد هر چه مال و ثروت هم خدا به او بدهد، باز این فرد احساس بدبختی می‌کند!

پس اگر الان در اوج مشکلات بودید، طبق توصیه امام اولین کار شما شکر باشد! مشکل را نبینید بلکه اول ببینید خدا به شما چه چیزهایی داده است و شکر آن نعمت‌ها را انجام دهید.

اصلا همین که برخی گرفتار می‌شوند و سریع در اوج گرفتاری در خانه خدا و اهل بیت (ع) می‌روند، این خیلی مهم است! و خود این کار یک شکر جداگانه دارد که در اوج مشکل در خانه خدا و اهل بیت (ع) رفتید!

شما عشق زیارت کربلا را دارید اما برخی چند هزار میلیارد ریخت وپاش می‌کند و همه جای دنیا هم سفر می‌کند اما کربلا نمی‌رود! اما شما عاشق کربلا رفتن هستید ولی برخی چنین عشقی ندارند، که این یک نعمت است و جای شکر دارد.

یا اینکه خیلی‌ها وقتی مشکلی برای آن‌ها پیش می‌آید، سریع به دعا و توسل رجوع می‌کنند. اینها خودش رزق و روزی است فقط مشکل را بزرگ نکنید این نعمت‌های دور و اطراف مشکل را هم ببینید و شکر کنید. بعضی‌ها در درون یاد نگرفته‌اند که چنین نعمت‌هایی دارد.

شیوه صحیح شارژ باتری گوشی‌های هوشمند - مشرق نیوز

هر روز نیاز به شارژ کردن خود دارید

ما هر روز شارژ نیاز داریم و هر روز شارژ ما تمام می‌شود و باید خود را شارژ کنیم! اما کجا خود را شارژ می‌کنید که تقویت شوید! برخی خود را هر روز با خدا و اهل بیت (ع) شارژ می‌کنند و هر وقت که شارژ باطری درون آن‌ها خالی شد سریع خود را با خدا و اهل بیت (ع) شارژ می‌کنند.

اما در مقابل هستند کسانی که وقتی شارژ آن‌ها خالی می‌شود خود را پای ماهواره و فضاهای آلوده به گناه شارژ می‌کنند! خود را با ابتذال و آلودگی شارژ می‌کنند! اما کسانی که خود را با خدا و اهل بیت (ع) شارژ کرده اند، یک آرامش درونی خاصی دارند که بقیه ندارند.

باید دقت کنید و بدانید که فکر شما را چه کسی می‌خواهد شارژ کند و به کدام سمت خود را شارژ می‌کنید، این خیلی مهم است.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید