کد خبر : 31333
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 - 20:32
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای امامزاده سلطان علی فرزند امام باقر (ع) در اردهال بسته هستند

امامزاده سلطان علی فرزند امام باقر (ع) در اردهال

امامزاده سلطان علی فرزند امام باقر (ع) در اردهال
یکی از امامزاده‌های لازم التعظیم که شاید هزار و صد و بیست و هفت سال در اردهال کاشان مدفون است امامزاده سلطان علی فرزند امام باقر علیه السلام است.

امامزاده سلطان علی فرزند امام باقر (ع) در اردهال

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: روز گذشته پنج شنبه ۲۶  خرداد ماه ۱۴۰۱ شمسی توفیق بود در محضر استاد بزرگوار حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر شریعت پناه بودیم  که ایشان طی سخنانی در ادامه مباحث معاد و مرگ و بدن های سالم، ماجرای عزیمت امامزاده سلطان علی فرزند امام محمدباقر علیه السلام به اردهال کاشان را بیان نمودند که مشروح بیانات ایشان در ادامه تقدیم شما معارف جویان عزیز می شود که شما عزیزان نیز از این طریق بهره مند از این جلسه شوید.

ماجرای عزیمت امامزاده سلطان علی فرزند امام باقر (ع) به کاشان

یکی از امامزاده‌های لازم التعظیم که شاید هزار و صد و بیست و هفت سال در اردهال کاشان مدفون است علی بن محمد معروف به سلطان علی و یا شاه سلطان علی فرزند امام باقر علیه السلام است.

کاشان یکی از شهرهایی است که نسبت به دیگر شهرها سبقت ایمان دارد. متدینین شهر کاشان خصوصا شهر فین و چهل حصاران به امام باقر علیه السلام نامه‌ای نوشتند و گفتند از امام معصوم دور هستیم و درخواست نمودند که یکی از فرزندان خود را برای هدایت و راهنمایی به جانب ما بفرستید.

امام باقر علیه السلام نیز به اصرار آن‌ها فرزندشان علی را انتخاب کردند که وی معلومات بسیاری از پدرش کسب کرده بود به طوری که در بین برخی بزرگان معروف به مدینه العلم شد، اما نه علم لدونی اما شبیه علم امام را پیدا کرده بود.

امام باقر علیه السلام هم ابتدا سختشان بود که فرزندشان را بفرستند، چون با علم امامت می‌دانستند به چه کیفیت و چگونه فرزندشان به شهادت می‌رسد ولی مردم اصرار کردند و حضرت فرزندشان را فرستادند.

امامزاده سلطان علی فرزند امام باقر (ع) در اردهالبرپایی نماز جمعه توسط امامزاده سلطان علی (ع) در کاشان

شاید آن موقع ۳۰ و اندی سال از سن مبارک امامزاده سلطان علی گذشته بود که اهالی کاشان با احترام از ایشان استقبال کردند و یک آبادی را به نام ایشان کردند. ایشان هم از تبلیغات دست برنداشت و شروع به نماز جمعه خواندن نمود و جمعیت بسیاری از طالبین ائمه به دور ایشان جمع شدند.

ترس خلیفه و به شهادت رساندن امامزاده سلطان علی (ع)

خلیفه آن زمان از آمدن ایشان با خبر شد و در فکر شهید کردن ایشان افتاد و لشکر مفصلی را راهی کرد و اطراف اردهال را هم گرفتند که کسی به کمک نیاید و روز جمعه‌ای بود که اتفاقا در آن نماز جمعه ایشان به شهادت خود اشاره هم کردند و مامورین را هم در صفوف نماز جمعه مشاهده کرد.

به هر صورت اول یاران ایشان را شهید کردند که حدود صد نفر بودند و بعد ایشان را شهید کردند.

بازدید آیت الله مرعشی نجفی از سرداب امامزاده سلطان علی(ع)

همین موضع که ایشان دفن شدند دست راست سردابی است که صد تا تابوت است که سه تا تابوت در آن باز است و بزرگانی از اینجا دیدن کردند، مخصوصا آیت الله مرعشی نجفی با چند نفر از علما از این سرداب دیدن کردند و کسانی که با ایشان بودند گفتند که آیت الله مرعشی در یکی از پله‌های سرداب می‌نشیند و آن سه نفر جلوتر رفتند و دیدند دست آن سه نفر بیرون بود و ایشان گفت دست را داخل تابوت بگذارید و آن‌ها گفتند مثل اینکه دستشان نرم و تازه است، ولی یکی از بدن‌ها رنگ سبز داشت و بقیه لباس خونی و جسم خونی داشتند.

آثاری از اینها باقی مانده است و یکی از محل‌هایی که راجع به شهید اردهال به صدق رسیده این است که بدنش سالم است.

امامزاده سلطان علی فرزند امام باقر (ع) در اردهال

هر سال در جمعه دوم مهر مراسم قالی شویی و عزاداری مفصلی نیز برگزار می‌شود. سعی کنید حتما به زیارت این امامزاده واجب التعظیم بروید و حتما شرح زندگی و احوالات ایشان را هم بخوانید.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید