کد خبر : 31326
تاریخ انتشار : جمعه 13 خرداد 1401 - 12:34
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای قم مکانی که احتمال حضور امام زمان (عج) در آن است بسته هستند

قم مکانی که احتمال حضور امام زمان (عج) در آن است

قم مکانی که احتمال حضور امام زمان (عج) در آن است
حجت الاسلام شریعت پناه در جلسه سه شنبه این هفته مطالبی را درباره مقام حضرت معصومه (س) و عظمت شهر مقدس قم و ارتباط با امام زمان (عج) در شهر قم بیان نمودند.
قم و احتمال حضور امام زمان(عج) در آن

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: جلسه هفتگی سه شنبه‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر شریعت‌پناه، این هفته سه شنبه ۱۰خردادماه ۱۴۰۱ شمسی در مسجد حضرت عباس (ع) برگزار شد؛ که توفیق حضور در این جلسه و بهره از محضرشان را داشتم.

ایشان در این جلسه به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) مطالبی را درباره مقام حضرت معصومه (س) و عظمت شهر مقدس قم و ارتباط با امام زمان (عج) در شهر قم بیان نمودند که در ادامه گزیده یادداشت‌هایم از بیانات ایشان تقدیم شما معارف جویان عزیز می‌گردد تا از طریق شما نیز بهره‌مند از این جلسه و مجلس شوید.

قم یکی از مکان‌هایی که احتمال حضور امام زمان (عج) در آن است

چرا حضرت معصومه (س) به این لقب مشهور شدند

یکی از القاب مشهور حضرت فاطمه معصومه (س) معصومه است، و اینکه ایشان معروف به معصومه شدند یک روایت منسوب به امام رضا (ع) است که حضرت فرمودند: «مَن زارَ المَعصُومَهَ بِقُمّ کَمَنْ زارَنی؛ (بحارالانوار» ج ۱۰۲، ص ۲۶۵؛ «عوالم» ج ۲۱، ص ۳۳۱) کسی که معصومه را در قم زیارت کند، مانند آن است که مرا زیارت کرده است». واقعا حضرت این حدیث را برای نجات ما فرمودند.

در اینجا امام رضا (ع) اسم خواهر خود را معصومه نامیدند، چون حضرت از بس پاک بودند امام او را معصومه نامیدند. معصوم به معنی مرد پاک است و معصومه به معنی زن پاک است که گناه نکرده است. حضرت معصومه (س) از نظر عقیده در توحید، عبودیت، افعالیت و ذات و صفات همه عالی حرکت کرده بود و نبوت و امامت هم همینگونه بود و تا معاد، گویی همه چیز را می‌دید و عبادت می‌کرد.

امام رضا (ع) فرمودند در روی زمین یک زن پاک در این زمان است که آن هم دختر بزرگ موسی بن جعفر (ع) حضرت معصومه (س) است و خودشان هم فرمودند: من معصومه هستم.

قم یکی از مکان‌هایی که احتمال حضور امام زمان (عج) در آن است

باز شدن سه درب بهشت به سوی قم

حتی شهر مقدس قم هم به برکت قدوم ایشان و حرم مطهرشان آبرو پیدا کرد. بر اساس روایات بهشت هشت در دارد که سه درب آن به سوی قم باز می‌شود که در روایت آمده که حضرت معصومه (س) از بس اوج در بندگی گرفت که شهر قم به واسطه ایشان آبرو پیدا کرد تا جایی که سه درب از درهای بهشت به سوی قم باز می‌شود.

در برخی احادیث قم به کوفه صغیره مشهور است که همانطور که نجف کوفه کبیره است و در کنار آن حوزه علمیه نجف و مسجد سهله قرار دارد در قم هم حوزه علمیه و مسجد مقدس جمکران قرار دارد.

 

قم یکی از مکان‌هایی که احتمال حضور امام زمان (عج) در آن است

قم مکانی که احتمال حضور امام زمان (عج) در آن است

خلاصه هر کس دنبال مکانی می‌گردد که آن مکان احتمال حضور امام زمان (عج) را دارد شهر مقدس قم است. به این شهر بروید هر چند مشهد و نجف و کربلا جای خود دارد و مکه هم همینطور اما طبق احادیث که حرم ما اهل بیت (ع) قم است، قم جایی است که اگر کسی بخواهد امام زمان (عج) را ببیند و قابلیت هم داشته باشد در این شهر می‌تواند حضرت را زیارت کند.

اما منظور از قابلیت داشتن این است که بدن و لباس و همه چیزتان از گناه نباشد و به قولی با حضرت سنخیت پیدا کرده باشید. خلاصه برای زیارت حضرت خود را به قم برسانید که با اراده خداوند می‌توانید در قم حضرت را ملاقات کنید و این به سبب طهارت حضرت معصومه (س) است که قبرش در این شهر است.

تلالوی قبر حضرت زهرا (س) از قبر حضرت معصومه (س)

مرحوم آیت الله مرعشی نجفی می‌فرمودند آنچه برکات و انوار و فیوضات الهی که قرار بود از قبر حضرت زهرا (س) تلالو کند از قبر حضرت معصومه (س) تلالو می‌کند و قبر ایشان مرکز قرار گرفته و دل‌ها و بلاد را روشن می‌کند.

پس یادتان نرود قم به زیارت حضرت معصومه (س) بروید و دیگران را هم برای رفتن به این زیارت راهنمایی کنید و حواستان هم به حرم ایشان و مقدسات اطرافش مخصوصا مسجد مقدس جمکران باشد.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی مروج

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید