کد خبر : 31325
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 خرداد 1401 - 15:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای راه های با برکت شدن زندگی/ لزوم بسم الله گفتن بسته هستند

راه های با برکت شدن زندگی/ لزوم بسم الله گفتن

راه های با برکت شدن زندگی/ لزوم بسم الله گفتن
برای برکت در خانه مهمان دعوت کنید اما نه هر مهمانی بلکه مهمانی دعوت کنید که این دعوت برای خدا باشد که چنین مهمانی باعت برکت به زندگی شما می‌شود و برکت را به زندگی شما می‌آورد.

راه های با برکت شدن زندگی/ لزوم بسم الله گفتن به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی:حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن الهی‌فر شامگاه چهارشنبه ۴ خردادماه ۱۴۰۱ شمسی طی سخنانی در هیئت فاطمیون قم توصیه‌هایی برای با برکت شدن زندگی و همچنین اهمیت بسم الله گفتن قبل از هر کاری و ورود به منزل نمودند که گزیده سخنان ایشان در ادامه تقدیم شما معارف جویان عزیز می‌گردد.

برکت در زندگی با دعوت کردن مهمان برای خدا

برای برکت در خانه مهمان دعوت کنید اما نه هر مهمانی بلکه مهمانی دعوت کنید که این دعوت برای خدا باشد که چنین مهمانی باعت برکت به زندگی شما می‌شود و برکت را به زندگی شما می‌آورد.

چرا محتاج یارانه و روزی گنجشکی شدید؟! چون کسی را منزلتان نیاوردید که غذا بخورد و با کسی رفت و آمد نداشتید! در روایت است که حضرت فرمود: فلانی سی سال بر عمرش اضافه شد، چون صله رحم کرد. صله رحم چنین کاربردی دارد. همان خدایی که با خورشید زمین را روشن می‌کند با صله رحم عمر را طولانی می‌کند و برکت می‌آورد.

راه های با برکت شدن زندگی/ لزوم بسم الله گفتن بین الطلوعین زمان تقسیم روزی‌های ویژه

خیلی‌ها نمی‌دانند بیدار بودن در بین الطلوعین روزی را زیاد می‌کند و می‌خوابنند! در صورتی که بین الطلوعین زمان تقسیم روزی‌ها ویژه است. همچنین در نماز شب روزی است، کسی اگر شب بیدار شد و نماز شب خواند حتی دو رکعت، خدا در روز روزی را به او می‌دهد و یک مشتری حسابی برای کاسب نماز شب خوان می‌فرستد.

راه های با برکت شدن زندگی/ لزوم بسم الله گفتن

اهمیت احترام به پدر

یکی از علل فقر در خانه‌ها این است که جایگاه پدر در پیش بچه‌ها متزلزل شده است و بچه‌ها اطاعت بابا را ندارند و بابا در حاشیه است و خودش هم قبول کرده است.

بابای خود را راضی کنید بعد ببینید خدا چه به شما خواهد داد، اما اگر با بابای خود در حق مخالفت کردید یقین بدانید با امام علی (ع) هم مخالفت می‌کنید. آیات و روایات ما را توصیه به نیکی به والدین نمودند، «وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً». حتی اگر والدین بین بچه‌ها فرق گذاشتند شما سکوت کنید و مظلوم باشید که خدا در آیه ۳۸ سوره حج می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا ۗ» خدا از شما دفاع خواهد کرد.

الان اگر شما ولایت امام علی (ع) را نداشته باشید خدا هیچ چیز حتی نماز را قبول نمی‌کند، فقط کافیه انسان حسود و بد گمان باشد، دیگر زندگی ندارد! همین ریزگردها امروز زندگی مردم را مختل کرده است در صورتی که مردم همه چیز دارند اما زندگی آن‌ها مختل شده و حسد و بدگمانی هم اینگونه است.

وظیفه ما اطاعت از خدا

همان خدایی که بدن را اینگونه آفریده با یک نان و پنیر و سبزی می‌تواند این بدن را سیر کند، حتما نباید چلو کباب باشد! خالقی که بدن را اینگونه آفریده همان خدا این دین را آفریده و گفته باید این کارها را هم انجام بدهید و وظیفه ما هم اطاعت از دستور خدا است، اما شما اطاعت نمی‌کنید و ماشین بدن شما به روغن سوزی می‌افتد! من باید مواظب باشم که نماز قضا نشود اما امروز برای مسابقه فوتبال هوشیار هستند اما برای امر خدا هوشیار نیستند!

 

راه های با برکت شدن زندگی/ لزوم بسم الله گفتن

علت بحث زن و شوهرها / لزوم بسم الله گفتن قبل از هر کاری

چرا زن و شوهرها جر و بحث می‌کنند؟! معصوم می‌گوید چون وقتی زن و شوهر به هم وارد می‌شوند بسم الله الرحمن الرحیم نمی‌گویند! اگر مردی وارد اتاق شد بسم الله بگوید پشت در شیطانی است که این شیطان دیگر اجازه ندارد داخل بیاید و اگر بسم الله نگوید او وارد منزل می‌شود و با وسوسه بین زن و شوهر دعوا ایجاد می‌کند، اما وقتی بسم الله گفتید و وارد منزل و حتی اتاق خود شدید، شیطان دیگر وارد نمی‌شود و فرشته‌های رحمت وارد می‌شوند.

همچنین در روایات آمده که بعد از بسم الله سه بار هم سوره توحید را بخوانید، بعد وارد خانه شوید که اگر کسی این کار را بکند خدا نمی‌گذرد این خانه فقیر بماند.

راه های با برکت شدن زندگی/ لزوم بسم الله گفتن

قبل از غذا خوردن سر سفره بسم الله بگویید

نکته دیگر سر سفره هم قبل از شروع غذا حتما بسم الله بگویید؛ حتی اگر یک نفر هم سر سفره بسم الله بگوید کافی است چون وقتی سر سفره بسم الله گفتید رئیس شیاطین می‌گوید برویم اینجا جای ما نیست. اما اگر بسم الله نگفتید شیاطین هم می‌مانند و با شما غذا می‌خورند و هر لقمه‌ای که می‌خورید نیروی شما برای گناه زیاد می‌شود، شهوت شما زیاد می‌شود، چشم شما هیز می‌شود، دهان شما پر فحش می‌شود! چون شیاطین با شما غذا خوردند.

حتی در هنگام انعقاد نطفه هم باید زوجین بسم الله بگویند که اگر نگویند این بچه منحرف متولد می‌شود هر چند نمی‌خواهد دروغ بگوید اما می‌گوید، هر چند به این بچه خدا ثواب می‌دهد اما کار سخت است.

در مکتب هضم شوید

پس ما باید در مکتب هضم شویم همه کلماتی که در مکتب آمده دستورالعمل است. مرحوم آیت الله بهجت می‌فرمود فکر نکنید روایت، روایت است بلکه این روایات عقل شما را بالا می‌برد.

فردی می‌گوید من خواب دیدم با دوچرخه جلوی یک امامزاده می‌روم و امامزاده مرا صدا کرد و گفت بایست و مقداری سنگ‌های اطراف امامزاده را به من داد و طلا شد! و گفت تو تنها کسی هستی که وقتی با دوچرخه از اینجا رد می‌شوی می‌ایستی و پیاده می‌شوی و یک سلام به من می‌دهی!

در روایات آمده که با پای راست وارد مسجد شوید و به اندازه یک پای راست که در مسجد بگذارید، همین قدر اطاعت کردید و با تو کار دارند و الا با پای چپ بروید چه فرقی می‌کند! اما می‌گویند این حرف ما را گوش کرد با پای راست آمد.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی مروج

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید