کد خبر : 31323
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 - 11:18
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برای منتظران واقعی ظهور و غیبت حضرت فرقی ندارد بسته هستند

برای منتظران واقعی ظهور و غیبت حضرت فرقی ندارد

برای منتظران واقعی ظهور و غیبت حضرت فرقی ندارد
آیت الله احدی در این جلسه گفت: یکی از شاخصه های منتظر واقعی این است که دوران غیبت و ظهور برای او فرقی ندارد

برای منتظران واقعی ظهور و غیبت حضرت فرقی نداردبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: جلسه بیست و چهارم درس اخلاق آیت الله مهدی احدی با موضوع منتظران امام زمان (عج) شامگاه جمعه ۶ خردادماه ۱۴۰۱ در مسجد الزهرا (س) تهران برگزار شد که توفیق حضور در این جلسه را داشتم. آیت الله احدی در این جلسه با اشاره به یکی از شاخصه‌های منتظران واقعی حضرت گفتند که یکی از شاخصه‌های منتظر واقعی این است که دوران غیبت و ظهور حضرت برای او فرقی ندارد و در هر دو دوران خود را در محضر حضرت می‌داند.

در ادامه گزیده یادداشت‌هایم از این جلسه تقدیم شما معارف جویان عزیز می‌گردد تا شما نیز از این جلسه بهره‌مند شوید.

برای منتظر واقعی غیبت و ظهور فرقی ندارد

یکی از شاخصه‌های منتظران ظهور حضرت مهدی (عج) این است که برای اینها ظهور و غیبت حضرت فرقی ندارد! بسیاری دغدغه دارند و بحث و اعتراض می‌کنند که چرا حضرت ظهور نمی‌کند و غیبت این قدر طولانی شده است؟! در صورتی که حضرت از این قبیل افراد دوری می‌کنند و چنین افرادی اصلا به درد حضرت نمی‌خورند، چون برای منتظران واقعی غیبت و ظهور حضرت هیچ فرقی ندارد!

در طول انقلاب همیشه یک عده بحث داشتند و مواضعی می‌گرفتند و همیشه گیر می‌دادند، اما به جایی نرسیدند و با انقلاب هم نماندند. این معترضین غیبت حضرت هم اینگونه هستند.

فلسفه غیبت حضرت

فلسفه غیبت این است که خداوند می‌خواهند یک فهم، معرفت، شناخت به مردم بدهد که دوران غیبت پیش مردم مثل دوران ظهور و مشاهده حضرت باشد.

همین الان حضرت شما را در این جمع می‌بیند و همانطور که ما همدیگر را در این جمع می‌بینیم، حضرت هم ما را می‌بینند و مشاهده می‌کنند، ما نیز باید چنین احساسی پیدا کنیم که حضرت ما را می‌بیند.

ثمره حس و باور اینکه حضرت ما را می‌بیند /منتظر واقعی کیست؟

اگر به این حس و باور رسیدید که در همین دوران غیبت هم حضرت ما را می‌بیند، وقتی در خیابان می‌روید و یا در خلوتی هستید و دسترسی به معصیت برای شما سهل و آسان می‌شود، در همان لحظه متوجه می‌شوید که حضرت شما را می‌بیند و همین حس و باور باعث می‌شود گناه نکنید. و هر کس اینگونه باشد که غیبت و ظهور حضرت برای او فرق نکند او منتظر واقعی است.

برای منتظران واقعی ظهور و غیبت حضرت فرقی ندارد

در قم گناه نکنید!

اساتید ما می‌گفتند که امام راحل می‌فرمود: در قم گناه نکنید! چون در قم هر لحظه حضرت ایستاده است و شما اگر معصیت کنید، امام شرمنده می‌شود و می‌گویند اینها که مدعیان ظهور هستند، اینگونه وادادگی دارند. این مطلب را حاج آقا شیخ علی پناه مکرر نقل می‌کردند.

همچنین مرحوم کافی در همین مهدیه تهران همیشه این فریاد را می‌زد و می‌گفت‌ای جوانی که شراب می‌خوری یک موقع حضرت از اینجا رد می‌شود و تو را می‌بیند و برای حضرت خیلی سخت است که ببیند که بچه شیعه شراب می‌خورد!

چه زمانی می‌شود حضرت را زیارت کرد؟

لذا جمعی که سالک الی الله بودند از محضر آیت الله انصاری همدانی پرسیدند که چه زمانی می‌شود حضرت را دید؟ که ایشان گفتند: زمانی که غیبت و ظهور حضرت برای شما فرقی نکند. مسئله تشرف همان حضور شما است، پس دغدغه تشرف داشته باشید که اگر داشته باشید به یک زندگی بارز می‌رسید. و قیام حضرت هم معنای آن این است که رزم و جبهه و شکنجه و کشته شدن دارد.

سعی کنید این وصل با امام زمان (عج) را ایجاد کنید و در این رابطه زرنگ و هوشیار باشید و زحمت بکشید و به این سمت بروید.

غربالگیری در آخرالزمان

سه کار در دوران آخرالزمان انجام می‌شود که اول غربال است، دوم آسیاب می‌کنند که چقدر می‌مانید، و سوم آن قدر امتحان می‌کنند که ببینند آیا واقعا در صف حضرت مهدی (عج) می‌مانید!

بنابراین خیلی وقت‌ها می‌بینید که فلانی متدین بوده و یک دفعه برگشته و مثلا مسیحی شده است، خصوصا در دوران آخرالزمان زیاد اتفاق می‌افتد و مردم هم فکر نکنند که اگر کسی بی‌دین شد چیزی از حضرت کم می‌شود.

برای منتظران واقعی ظهور و غیبت حضرت فرقی ندارد

زیاد استغاثه داشته باشید

محضر علامه حسن زاده بودیم که علامه بغض کرد و گریه‌اش جاری شد! ما هم ایشان را نگاه می‌کردیم بعد خودشان فرمودند: دیروز خدمت انسان کاملی بودم حالا نبپرسید، بعد یکی از بچه‌ها چرا نپرسیم مگر اسرار است که ایشان گفت خدمت آیت الله بهاءالدینی بودم که ایشان اسراری به من گفتند و من از ایشان پرسیدم آیا شما امام زمان (عج) را دیدید؟ که ایشان گفت: همینجا که نشستی حضرت چند بار سر مرا در دامن خود گرفتند. ایشان ۱۴ سال شب‌های جمعه از حرم پیاده به جمکران می‌رفت و زیاد استغاثه به حضرت می‌نمود. استغاثه به حضرت خیلی خوب است و به انسان امتیاز و بلوغ فکری می‌دهد.

سعی کنید دنبال فکرهای متزلزل نروید و اهل بصیرت باشید. کلمات، سخن گفتن، نشستن و طریقت شما و حتی نماز خواندن شما اهل بیتی باشد که اگر رفتار و کردار شما اهل بیتی شد در زندگی موفق می‌شوید.

اگر دری بسته بود آنقدر آن در را بزنید که در باز شود! ناامید نشود باید در زد نه یک بار، نه دو بار، نه سه بار بلکه ده‌ها بار باید در بزنید تا این در روی شما باز شود.

با یک فقر و گرانی سریع متزلزل نشوید بلکه امام زمانی باشید و بدانید که اگر امام زمانی بودید فرشته‌ها برای شما غذا می‌آورند.

شخصیتی با شما است که حضرت عیسی (ع) پشت او نماز می‌خواند، عصای حضرت موسی (ع) با او است، انگشتر حضرت سلیمان (ع) در انگشت او است، پیراهن حضرت ابراهیم (ع) که در آتش نسوخت بر تن او است،

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید