کد خبر : 31320
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 16:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ترک گناه مهمترین وظیفه منتظران/محاسبه قبل از خواب بسته هستند

ترک گناه مهمترین وظیفه منتظران/محاسبه قبل از خواب

ترک گناه مهمترین وظیفه منتظران/محاسبه قبل از خواب

حجت الاسلام والمسلمین شریعت پناه در جلسه سه شنبه این هفته با اشاره به اهمیت ترک گناه نکاتی را درباره رابطه گناه با دور شدن از امام زمان(عج) بیان کرد.

حجت‌الاسلام‌ محمدباقر شریعت‌پناه ترک گناه مهمترین وظیفه منتظران/محاسبه قبل از خواببه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست‌نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی: جلسه هفتگی سه شنبه های حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر شریعت‌پناه، با موضوع مهدویت شامگاه سه شنبه ۳ خردادماه ۱۴۰۱ شمسی در مسجد حضرت عباس(ع) خاوران برگزار شد؛ که توفیق حضور در این جلسه و بهره از محضرشان را داشتم.

ایشان در این جلسه در ادامه شرح دعای عهد نکاتی را درباره رابطه گناه با دور شدن از امام زمان(عج) بیان نمودند و ترک گناه را مهمترین وظیفه منتظران دانستند. همچنین مواردی را برای ترک گناه و پیروزی در امتحانات گفتند.

در ادامه گزیده یادداشت‌هایم از این جلسه به شرح زیر تقدیم شما معارف جویان عزیز می‌گردد تا از این طریق شما نیز بهره‌مند از این جلسه شوید.

حضرت نان‌خور نمی خواهد مدافع و مبارز می‌خواهد

حضرت نان خور که نمی‌خواهد! حضرت کسی را می‌خواهد که از اسلام و ایشان دفاع کند، کسی را می‌خواهد که در این دنیا خودش ظلم و جور نداشته باشد و برای رفع این ظلم به میدان بیاید و بجنگد.

آن آقا در نجف مدعی بود و ادعا می‌کرد که چشم به راه حضرت است، اما در عالم رویا به زمین خورد! چون وقتی به او گفتند حضرت ظهور کرده بیا، او گفت نه شما بروید و من بعد خودم را به حضرت می‌رسانم!

ترک گناه مهمترین وظیفه منتظران/محاسبه قبل از خواب

ترک گناه مهمترین وظیفه منتظران

الان ما باید چکار کنیم؟ ما باید اول و آخر گناه را ترک کنیم و گناه نداشته باشیم! یاران حضرت با گناه کردن از حضرت دور می‌شوند و گناه آن‌ها را منافق می‌کند، حتی اگر یابن الحسن هم بگویند و برای امام حسین (علیه السلام) سینه بزنند، چون گناه کردید از حضرت دور می‌شوید.

با گناه کسی نمی‌تواند یار حضرت شود و با حضرت انس بگیرد. وفای به عهد آیات متعددی دارد و ما در عالم ذر به خدا و حضرت اقرار کردیم و به این دنیا آمدیم و با دعای خود حضرت متوجه حضرت شدیم و دعای عهد و ندبه خواندیم.

راهکاری ترک گناه و پیروزی در امتحانات

حالا اگر گناه سراغمان آمد برای اینکه گناه نکنیم سعی کنید هنگام خواب این برنامه را عمل کنید و آن اینکه اول از گناهان خود استغفار کنید، بعضی‌ها هم متاسفانه گناه را عبادت می‌دانند، پس حتما شب قبل از خواب استغفار کنید، دوم صلوات بفرستید و سوم بسم الله بگویید که قله عجیبی است.

چهارم اینکه وظیفه خود را بشناسید، الان که می‌خواهید بخوابید بگوید وظیفه من اطاعت از خدا و ولی خدا است و هر چه ولی خدا فرمود و جدش فرمود همه به خدا می‌رسد، پس اطاعت ولی خدا اطاعت خدا است. پس پنجمین کار اطاعت از خدا و ولی خدا است.

و ششم اینکه به خود بگویید که ترک اطاعت از حضرت ارتداد و کفر و از عالم توحید بیرون رفتن است. با این فکر اگر خوابیدید اگر عالم امتحان هم آمد انسان پیروز می‌شود.

اما اگر اینها را انجام ندهید یک مرتبه می‌بینید صدای ظهور بلند شد و غرق گناه هستید! و ظهور دست خدا است و ولی خدا هم جاهل به این مسائل نیست و ما را می‌شناسد. نکته دیگر اینکه اطاعت حضرت را هم واجب بدانید، یک مرتبه ما را در امتحان قرار می‌دهند و همه چیز را از دست می‌دهید.

ترک گناه مهمترین وظیفه منتظران/محاسبه قبل از خواب

حضرت شبیه خورشید برای عوالم

حضرت تشبیه به خورشید شده‌اند و این خیلی معنا دارد که هم خودشان و هم دو نفر از معصومین حضرت را تشبیه به خورشید کرده اند. این جهان بدون خورشید تاریک است و هیچ ندارد، حتی نمو گیاهان هم به خورشید است، منظومه شمسی هم به دنبال خورشید است و حضرت هم بر عوالم بالا و پایین همچون خورشید است.

هر چه انسان موانع او کم باشد استفاده از نورانیت حضرت برای او بیشتر است. همانطور که در زمان حضرات یاران آن‌ها دو نوع عام و خاص بودند، الان هم برای حضرت یار خاص و عام است.

گناه مانع ارتباط با حضرت و ثمره ترک آن

خدا رحمت کند کربلایی حسین را که مرد عامی بود ولی حرف‌هایی می‌زد که دیگران نمی‌زدند. بعد با وی صحبت شد گفت: من گناه ار ترک کردم و گناه نمی‌کنم و حضرت هم توجهاتی به من دارند و حرف‌هایی به ذهن من می‌آورند و من می‌زنم.

باید ما هم به ترک گناه برسیم. نعوذبالله امام زمان (عج) گناه نمی‌کند پس ما هم که خود را از یاران و منتظران حضرت می‌دانیم نباید گناه کنیم، پس امام زمان (عج) ما معصوم بوده و هست و ما هم که مدعی هستیم ما هم نباید گناه کنیم. انسان پشت سر امامی است که معصوم است و گناه نمی‌کند ولی اگر گناه کنید پشت سر شیطان هستید نه حضرت!

مگر می‌شود کسی پشت سر حضرت راه برود و ایشان مستقیم برود ولی او از مسیر کج شود و جای دیگر برود و بگوید من امام زمانی هستم اما اینجا مسیرم را جدا می‌کنم!

در دعای عهد می‌خوانیم: «اَللّهُمَّ اَرِنیِ الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ، وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ. خدایا بنمایان به من آن جمال ارجمند و آن پیشانی نورانی پسندیده را…» رشد عالم با او است و من هم می‌خواهم در رشدی قرار بگیرم که با این عالم ارتباط بگیرم و کسانی که در دایره حضرت قرار گرفتند، توانستند با این عالم ارتباط بگیرند.

اگر می‌خواهید در سکوی «الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ» قرار بگیرید گناه نمی‌گذارد، حتی اگر هر روز دعای عهد بخواند باز نمی‌توانید و این دعای عهد یک لقلقه زبانی شده است، پس گناه نکنید که مهمترین مانع ارتباط با حضرت است.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید