کد خبر : 31316
تاریخ انتشار : جمعه 30 اردیبهشت 1401 - 12:51
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ماجرای پیدا شدن قبر امامزاده طاهر(ع) شهرری بسته هستند

ماجرای پیدا شدن قبر امامزاده طاهر(ع) شهرری

ماجرای پیدا شدن قبر امامزاده طاهر(ع) شهرری
حجت الاسلام شریعت پناه در جلسه این هفته مباحث معاد ماجرای پیدا شدن قبر امامزاده طاهر(ع) و سالم بودن پیکرشان را بیان کردند.

ماجرای پیدا شدن قبر امامزاده طاهر(ع) شهرریبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: روز گذشته پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰۱ شمسی توفیق بود در محضر استاد بزرگوار حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر شریعت پناه بودیم  که ایشان طی سخنانی در ادامه مباحث معاد و مرگ، ماجرای پیدان شدن قبر امامزاده طاهر(ع) در شهرری را بیان نمودند که مشروح بیانات ایشان در ادامه تقدیم شما معارف جویان عزیز می شود که شما عزیزان نیز از این طریق بهره مند از این جلسه شوید.

پیدا شدن قبر امامزاده طاهر (ع) و جسد سالم ایشان

یکی از اجسادی که بعد از سال‌ها پیدا شد و سالم بود، جسد امامزاده طاهر (ع) در صحن حضرت عبدالعظیم (ع) است، که بعدها قبر ایشان جدا شد و به این موقعیت فعلی و الان قرار گرفت.

ده قرن از این دفن گذشته بود که به علت فرسودگی گنبد و بارگاه در زمان مظفرالدین شاه، ظل السلطان برای تعمیر این بارگاه آمد که دیدند پایین هم خراب است و به قبری رسیدن که دیدند این جسد قدیمی تازه است و این جسد به این نحو بود که مثل این که یک جوان عزیزی که تازه به خواب رفته است! و امامزاده طاهر (ع) هم جوان بودند و حساب کردند که ده قرن حدود هزار سال کم و بیش از دفن ایشان گذشته است.

سه دلیل برای اثبات یک امامزاده

برای ثابت شدن هر امامزاده سه دلیل می‌خواهیم. اول اینکه آن امام، اولاد به این نام داشته باشند، دوم اینکه این امامزاده از مدینه یا بغداد بیرون آمده باشد و سوم اینکه مکان بعدی او معلوم شده باشد؛ که برای امامزاده طاهر (ع) هر سه دلیل را داریم و ثابت شده است که ایشان با هشت واسطه به امام زین العابدین (علیه السلام) می‌ رسند.

بعد اخباری داریم که ایشان از مدینه بیرون آمده و باز دلایل بعدی که وارد شهرری شده است و مشغول عبادت بوده و شناخته شده تا اینکه از دنیا رفته است.

ماجرای تشرف امام زمان (عج) به این مکان مقدس و توسل یکی از اولیاء الله

خوبان به این محل رفت و آمد داشته‌اند و الان هم دارند. در تهران یک جعفر آقایی داشتیم که با تاکسی کار می‌کرد ولی این اواخر همه چیز را رها کرد و به مسجد مقدس جمکران رفت و آنجا خدمت می‌کردند و بعدها با یکی از اولیاءالله که از اطراف خراسان بود و خیلی بالا بود رفیق شد و یک خانه هم در جمکران خرید و آنجا ساکن بود.

ما هم خانه وی رفته بودیم و منزلش شب‌های چهارشنبه محل رفت و آمد اولیاء خدا از ایران و حتی کشورهای دیگر بود و اولیایی که وعدگاه آن‌ها جمکران بود به خانه ایشان می‌آمدند و یکی از اتاق‌هایش هم محل خانم‌هایی بود که از اولیاء الله بودند.

اما یک مرتبه این آقا جعفر با مسائلی که جلو آمد از جمکران قهر کرد و به تهران آمد، اما بعد از دو روز سریع برگشت! از وی ماجرا را پرسیدند که گفت: من از جمکران آمدم و به امامزاده طاهر (ع) رفتم و آنجا مشغول ذکر و ورد خود بودم که سرم زیر بود، که دیدم یک بزرگواری ایستاده و جوراب م پای آن بزرگوار نبود و پاهایش مثل شیشه است! گویی تمام گوشت و پوست و رگ‌های پا مشخص بود، البته ایشان به یک چشم پاکی رسیده بود، خلاصه مرا برگرداند و من گفتم چشم.

یکی از جایی که آقا حضرت حجت (عج) تشریف آورند، امامزاده طاهر(ع) است، و حضرت عبدالعظیم (ع) هم مسلم است که حضرت تشریف آوردند. نه یک بار و دوبار، بلکه بسبیار آمدند.

بنابراین کسانی که در راه خدا کار و کوشش کردند و مخصوصا شهید شده‌اند این اجساد نمی‌پوسد و خدا به زمین اجازه نداده که این اجساد را بخورد، مگر برخی از این اجساد که مسائل الهی آن کم باشد.

برای شناخت بیشتر این امامزاده اینجا کلیک نموده و بخوانید.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ماجرای پیدا شدن قبر امامزاده طاهر(ع) شهرری

ماجرای پیدا شدن قبر امامزاده طاهر(ع) شهرری

ماجرای پیدا شدن قبر امامزاده طاهر(ع) شهرری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید