کد خبر : 31315
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 - 18:06
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای راهکاری برای حفظ اعمال معنوی و دستاوردهای ماه رمضان بسته هستند

توصیه آیت الله توکل؛

راهکاری برای حفظ اعمال معنوی و دستاوردهای ماه رمضان

راهکاری برای حفظ اعمال معنوی و دستاوردهای ماه رمضان
آیت‌الله توکل طی سخنانی برای حفظ اعمال و دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان دو نکته را بیان نمودند که در ادامه می‌خوانید.

راهکاری برای حفظ اعمال معنوی و دستاوردهای ماه رمضانبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: آیت‌الله سید رحیم توکل از اساتید برجسته اخلاق شهر مقدس قم شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در ابتدای برنامه یاد خدا دو نکته‌ را برای حفظ اعمال و دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان بیان نمودند که در ادامه می‌خوانید.

راهکاری برای حفظ اعمال از سرقت شیطان

برای حفظ این دستاوردهای معنوی دو نکته را عرض کنم. اول اینکه هر اعمالی که انجام داده اید، چه عمل عبادی و چه به کار مردم رسیدن و گرسنه را سیر کردن و در این ایام اطعام دادن، همه اینها برکات عجیبی به دنبال دارد که برای حفظ آن تمام این اعمال را به حضرت زهرا (س) هدیه کنید که این اعمال خراب نشود و از بین نرود.

اگر گاهی گناه کردید، برای اینکه این گناهان به این اعمال ضربه نزند، اینگونه این اعمال را به حضرت زهرا (س) هدیه می‌کنید که آنجا محفوظ باشد. اما اگر گناه کردید با گناه یک ظلمتی می‌آید اما دیگر اعمالتان خراب نمی‌شود، چون دیگر اعمال صالح شما در ملکیت شما نیست و مال دیگری است و شما همه آن‌ها را به حضرت زهرا (س) هدیه کرده اید.

اصلا همه اعمال صالح را به محض انجام دادن، آن عمل را به حضرت زهرا (س) هدیه کنید. اما تاکید می‌کنم اعمال را به حضرت زهرا (س) امانت ندهید، بلکه همه اعمال نیک را به حضرت هدیه کنید، ولی حضرت را امانت دار قرار ندهید، هر چند حضرت امانت دار خوبی است.

نقاط ضعف را شناسایی و اصلاح کنید

نکته دوم هم اینکه روی خود فکر کنید و نقاط ضعف خود را پیدا نموده و آن را اصلاح کنید. بدانید که این نقاط ضعف همینجور به حال خود باقی نمی‌ماند بلکه یا قوی‌تر یا ضعیف‌تر می‌شود. اگر ضعیف‌تر شد رو به نابودی است و شما از شر یک صفت رذیله جان سالم به در می‌برد، اما اگر رو به رشد باشد خطر خیلی بالا است، چون ممکن است یک بار طوری رشد کند که اگر خودتان هم بخواهید، دیگر نمی‌توانید آن را اصلاح کنید و وقتی که این صفات رذیله بر جان انسان مستقر شد، آدم نور را ظلمت و ظلمت را نور می‌بیند و دیگر دنبال درمان آن نمی‌رود.

قرآن به صراحت تاکید می‌کند که عاقبت گناه کردن دو چیز است یکی مسخره کردن قرآن و دیگری تکذیب آیات قرآن است که خداوند در آیه ۱۰ سوره روم می‌فرماید: «ثُمَّ کَانَ عَاقِبَةَ الَّذِینَ أَسَاءُوا السُّوأَیٰ أَنْ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَکَانُوا بِهَا یَسْتَهْزِئُونَ؛ سپس سرانجام کسانی که اعمال بد مرتکب شدند به جایی رسید که آیات خدا را تکذیب کردند و آن را به مسخره گرفتند!»، و این فرد واقعا نور را ظلمت و ظلمت را نور می‌بیند! پس روی خود کار کنید و ضعف‌ها را پیدا نموده و آن را جبران و درست کنید.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید