کد خبر : 31306
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 23:00
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای حضرت مهدی (ع) تکمیل کننده مأموریت پیامبران بسته هستند

حضرت مهدی (ع) تکمیل کننده مأموریت پیامبران

حضرت مهدی (ع) تکمیل کننده مأموریت پیامبران

حجت‌الاسلام ادیب یزدی گفت: حضرت مهدی (علیه السلام) کار نیمه تمام انبیاء را به پایان می‌رساند و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

حضرت مهدی(علیه السلام) تکمیل کننده هدف پیامبرانبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی ادیب یزدی» از وعاظ شهر تهران، شامگاه سه شنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ در مراسم جشن نیمه شعبان که در مسجد آشتیانی‌ها برگزار شد، درباره رسالت حضرت مهدی(عج) در تکمیل مأموریت پیامبران مطالبی را بیان کرد.

در ادامه گزیده یادداشت‌هایم از سخنان این واعظ حوزوی تقدیم شما منتظران مهدوی می‌گردد تا شما نیز از این طریق بهره‌مند از جلسه شوید.

لحظه به لحظه در سرنوشت و حتی تولد امام زمان(عج) اقتدار خداوند را مشاهده می کنید که خداوند دارد مدیریت می کند و کار را پیش می برد که حضرت به دنیا بیاید. هر چند دشمنان اهل بیت(ع) در زمان تولد حضرت برای هر زن هاشمی که حامله بود پرونده تشکیل می دادند و وقتی نوزاد به دنیا بود اگر پسر بود او را می کشتند اما حضرت مهدی(علیه السلام) همچون حضرت موسی(علیه السلام) به دنیا آمد.

تکمیل ماموریت نیمه تمام پیامبران توسط حضرت مهدی(عج)

همه انبیاء آمدند تا عدل و عدالت در زمین محقق شود و روی زمین هیچ کافری نماند ولی ماموریت پیامبران نیمه کاره باقی ماند و آنها نتوانستند این ماموریت را به انجام برساند اما حضرت مهدی(علیه السلام) کار نیمه تمام انبیاء را به پایان می رساند و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

هر چند هنوز بت خانه ها برقرار است و کافر و منافق روی زمین است اما خداوند دست از هدف خود بر نمی دارد و بالاخره اگر حتی یک روز از عمر دنیا باقی مانده باشد، خداوند کار خود را با ظهور امام زمان(علیه السلام) تمام خواهد کرد.

مسلما خداوند این هدف اعلی را به تحقق خواهند رساند و به دست امام زمان(علیه السلام) محقق خواهد شد.

اولین کسی نام حضرت مهدی(عج) را بر زبان جاری کرد

اول کسی که نام مبارک امام زمان(علیه السلام) را با نام مهدی بر زبان جاری کردند، پیامبر اکرم(صل الله علیه و اله) بود که فرمودند: «اُبَشِّرُکُم بالمَهدیِ»، شما را به ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بشارت می دهم.

پیامبراکرم(صل الله علیه و اله) هر وقت سستی و تنبلی در اصحاب خود می دید برای ایجاد نشاط و حرکت در آنها این بشارت را بیان می فرمودند و اصحاب را به ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) بشارت می دادند.

بشارت پیامبر(صص) به سلمان و ابوذر

نقل است روزی پیامبراکرم(صل الله علیه و اله) یک روز در مسجد بعد از نماز صبح آن قدر درباره حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) سخن گفتند که صدای زجه مردم بلند شد و دعا کردند که ای کاش ما در دوران حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) بودیم.

سلمان و ابوذر هم در جمع بودند و آنها هم مشتاق شدند و می گفتند ای کاش او را می دیدیم و در رکابش جانبازی می کردیم و بسیار اظهار تمایل به حضرت نمودند.

بعد پیامبر (صلی الله علیه و آله) و آنها بشارت دادند و فرمودند هر دوی شما با حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) به دنیا بر می گردید و رجعت می کنید و در کنار ایشان خواهید بود و این دو با شنیدن این سخن خیلی خوشحال شدند.

معرفی ۱۲ جانشین پیامبر(ص) در روایات معتبره شیعه و سنی

در روایات معتبره شیعه بیش از ۵۶ روایت داریم که پیامبر (صلی الله علیه و آله) نام ۱۲ جانشین خود را به زبان آورده اند و آنها را معرفی کرده اند.

در این بین یکی از علمای منصف اهل سنت، عبدالرحمن سیوطی است که این عالم سنی در کتاب اثنی عشریه به این ۵۶ روایت استناد کرده است و اسامی ۱۲ جانشین پیامبر (صلی الله علیه و آله) را آورده است.

در بین این ۵۶ روایت یک روایت راوی آن جابر بن عبدالله انصاری است که منابع اهل سنت نیز به این روایت استناد کرده اند و این روایت به روایت حدیث ۱۲ جانشین معروف است.

روایت مشهور جابر

جابر نقل کرده در جنگ خیبر درباره جانشین های پیامبر (صلی الله علیه و آله) از حضرت سوال کردم و ایشان آنها را با اسم و جزییات کامل معرفی کردند.

این روایت تکلیف دنیا و آخرت ما را مشخص کرده است و نشان می دهد که شیعه ریشه دارد و حق با شیعه است که همین یک روایت که اهل سنت به آن هم استناد کرده اند، جوابگوی همه شبهات است که با بهترین سند هم نقل شده است.

جابر نقل می کند که وقتی درباره دوازدهمین جانشین پیامبر (صل الله علیه و آله) از حضرت سوال کردم، ایشان فرمودند: اسم من اسم او است، کنیه من کنیه او است و برای او دو غیبت است که یکی کوتاه و دیگری طولانی است. که غیبت دوم این قدر طولانی است که خیلی ها به شک می افتند، اما ای جابر بهترین مردم روزگار کسانی هستند که منتظر فررزندم حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) هستند.

در ادامه حضرت فرمودند: اگر از عمر دنیا یک روز بماند، خداوند این یک روز را این قدر طولانی می کند تا فرزندم حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) در این روز قیام کنند و خداوند به برکت او عالم را بعد از ظلم های فراوان، پر از عدل می کند.

جابر همیشه این روایت را در جلسات خصوصی و بین اصحاب و یاران بیان می کرد.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید