کد خبر : 31305
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 - 12:59
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اهمیت زمینه سازی برای ظهور و منظور از آن بسته هستند

اهمیت زمینه سازی برای ظهور و منظور از آن

اهمیت زمینه سازی برای ظهور و منظور از آن

آیت الله مجدهاشمی طی سخنانی ضمن توصیه به زمینه سازی برای ظهور و فرج امام زمان(عج) به تبیین این موضوع پرداخت.

اهمیت زمینه سازی برای ظهور و منظور از آنبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: آیت‌الله سیدجلال مجدهاشمی شامگاه پنج‌شنبه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰ در ادامه سلسله جلسات مهدویت در مسجد جامع غدیر خم ضرابخانه تهران درباره اهمیت زمینه سازی ظهور و فرج امام زمان(علیه السلام) به ایراد سخن پرداختند که توفیق شد از محضرشان بهره‌مند شوم.

اینک در ادامه مشروح بیانات ایشان تقدیم شما منتظران مهدوی می‌گردد تا شما نیز از این طریق بهره‌مند از جلسه شوید.

ترویج مهدویت و زمینه سازی ظهور از مهمترین وظایف ما

ما به ظاهر در مسائل دینی و مذهبی هستیم ولی وضع موجود را نمی‌خواهیم زیر سوال ببریم اما تصور نشود که رسالت و وظیفه ما فقط در همین مرحله ظاهری تمام می‌شود و خلاصه شده است، در صورتی که وظیفه ما خیلی بیشتر از این حرف‌ها است.

به طور کلی یکی از وظایف مهم در زمان غیبت جا انداختن موضوع مهدویت در جامعه است، که زمینه ظهور آماده شود. اگر واقعا معتقد به غیبت و ظهور هستید و هنوز اراده خدا در رابطه حاکمیت مطلقه دین عملی نشده است، ما هم باید زمینه ظهور را فراهم کنیم.

به برنامه‌های ظاهری اکتفا نکنید!

نباید به این برنامه‌های ظاهری و معمولی اکتفا کرد که این برنامه‌ها در غیر زمان غیبت هم بوده است، اما رسالت ویژه‌ای بر عهده ما است که این رسالت ویژه فراموش شده است، رسالت ویژه ما این است که دغدغه مهدویت داشته باشید، که اگر این دغدغه را دارید به این وظیفه نزدیک شده اید، اما باید دنبال این دغدغه حرکت کنید و جامعه را برای ظهور آماده کنید؛ که اینها وظایفی است که بر عهده ما است.

ما که این ادعا را داریم و چنین توفیقی خداوند به ما داده که در مسیر دین قرار گرفتیم، باید موضوع مهدویت را از خانه خود شروع کنید، خود و زن و بچه خود را مهدوی کنید و بعد از خانه محیط اجتماع و شهر و کشور و بعد دنیا را مهدوی کنید و همه را در جریان مهدویت قرار دهید که این یک وظیفه قطعی است. حالا ما چقدر در این رابطه پیشرفتیم؟!

اما این وظیفه سنگینی است که بر عهده ما است و باید حضرت تشریف بیاورند که همه مسائل حل شود و این امر مهم بدون دخالت ما نمی‌شود و ما هم باید دخالت داشته باشیم و اینکه خود و زن و بچه و شهر و جامعه و کشور خودمان و سپس جامعه جهانی را برای این قیام بین المللی همه جانبه حضرت آماده کنیم.

در حد توان مروج مهدویت و زمینه ساز ظهور باشید

اهمیت زمینه سازی برای ظهور و منظور از آنبه هر بهانه‌ای هر کس خودش خود می‌داند و در توان دارد باید مهدویت را ترویج کند و فقط رسالت ما ابلاغ است. اجمالا عرض می‌کنم که ما وظیفه ابلاغ داریم که این امر واجب را فراموش نکنید.

یکی از موضوعات روز این چند ماه موضوع اقتصاد است، به حدی که در همه سطوح جامعه این موضوع مطرح است و دغدغه همه مردم و مسئولین موضوع اقتصاد شده است و همه از اقتصاد می‌گویند. در بحث مهدویت هم وقتی می‌گوییم مهدویت با دغدغه و موضوع اصلی جامعه باشد، به همین حد باید باشد.

چون ما می‌خواهیم این جامعه اصلاح شود و اصلاح جامعه به افراد است که تا افراد مهدوی نشوند جامعه مهدوی نمی‌شود و تا جامعه مهدوی نشود حضرت تشریف نمی‌آورند، و اراده خدا بستگی به اراده ما دارد و تا ما نخواهیم این اراده خدا محقق نمی‌شود. پس باید ما این زمینه را فراهم کنیم که حضرت و خدا هم منتظر اراده ما هستند که ظهور را بخواهیم.

علت غیبت حضرت چیست؟

باید این لیاقت را بوجود آورد و علت غیبت را برداشت، که علت غیبت همین این است که ما لایق نیستیم و زمینه فراهم نیست. همه باید دغدغه مهدویت داشته باشیم تا زمینه فراهم شود.

حتی عالم اسلام هم به اندازه شیعه توجه‌ای به این اصل ندارد و این مهم به عهده ما شیعیان است و بزرگترین تکلیف شیعه در زمان غیبت همین است که زمینه را برای فرج حضرت آماده کنید.

منظور از زمینه سازی ظهور و آماده کردن جامعه

اهمیت زمینه سازی برای ظهور و منظور از آنآماده کردن زمینه فرج به این معنا است که مردم را مخصوصا نسل جوان را در ارتباط با وجود حضرت، فلسفه وجودی حضرت، نقش حضرت و مسائل مهدویت آشنا کنیم. مسائل مهدویت یعنی همه قرآن و اسلام که همه اینها را باید در جامعه منعکس کنیم.

آیا واقعا ما سرباز خالص و مخلص امام زمان (علیه السلام) هستیم؟! اگر ما بگوییم آماده هستیم حضرت تشریف می‌آورند، همین که حضرت نمی‌آیند معلوم است که ما آماده نیستیم!

جامعه بشری روز به روز دارد بدتر می‌شود و حضرت را خدا در پشت پرده غیبت نگه داشته تا ما آماده شویم. آقا در توقیع شیخ مفید فرمودند: حضور و ظهور من از ناحیه خود شما است، این علت را بردارید و لیاقت را پیدا کنید خدا هم اراده می‌کند و ظهور محقق می‌شوذ.

مهدویت اصلی‌ترین موضوع عالم اسلام

بنابراین مسئله مهدویت را باید مسئله اصلی و ضروری عالم اسلام بدانید که این کلیت موضوع است، که اگر جا بیفتد بقیه‌اش هم کم کم پیش می‌آید. اصل قضیه را ما اهمیت ندادیم و جدی نیستیم و دغدغه مهدویت نداریم، نماز شب هم می‌خوانید اما دغدغه مهدویت ندارید، این چه فایده دارد؟!

زمینه که خود به خود آماده نمی‌شود، این تاخیر به خاطر آماده شدن ما است که بشریت این قدر بلا و فساد و تباهی و کشتار ببیند و خسته شود تا از ته دل بشریت فریاد بزند: کجاست منجی؟ بدانید تا بشر از باطن دل فریاد نزند خدا این اراده را برای ظهور نخواهد داشت و خدا منتظر ما است.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید