کد خبر : 31304
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 - 22:23
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توصیه استاد شجاعی به اصحاب هنر و تولید محتوا بسته هستند

توصیه استاد شجاعی به اصحاب هنر و تولید محتوا

توصیه استاد شجاعی به اصحاب هنر و تولید محتوا

استاد شیخ محمد شجاعی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره انسان تمام توصیه‌هایی به اصحاب هنر و تولید محتوا نمودند.

توصیه استاد شجاعی به اصحاب هنر و تولید محتوابه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست‌نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌احمدی:مراسم اختتامیه اولین جشنواره انسان تمام، شامگاه پنج‌ششنبه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰ با سخنرانی استاد شیخ محمد شجاعی در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

استاد شجاعی در این مراسم طی سخنانی کوتاه توصیه‌هایی به اصحاب هنر و تولید محتوا نمودند که در ادامه گزیده یادداشت‌هایم از بیانات ایشان می‌آید.

توصیه به اصحاب هنر و تولید محتوا

در تولید محتوا ما چند اصل را همیشه تاکید می‌کنیم که یکی اینکه مهمترین چیزی که محتوا باید تولید کند این است که انسان با حیات چند مرحله خود و مراحل قبل از دنیا و حیات دنیوی و مراحل ابدیت آشنا شوند.

هنر باید نشان دهد که عمر هر انسان به اندازه عمر خدا است و باید به اندازه ابدیت خود را دوست داشته باشد و عاشق خود و دیگران باشد، که هنر باید نشان دهد که آینده چیست و چگونه تحقق پیدا می‌کند. در بخش هنر، انسان‌ها باید بتواند با حقیقت خود و هدف خلقت خود آشنا شوند.

سه شاخصه مهم در آموزه‌های دینی

توصیه استاد شجاعی به اصحاب هنر و تولید محتوادر آموزه‌های دینی شاخصه‌های سعادت دنیایی سه شاخه اصلی است که هنر باید آن را خیلی خوب در زندگی انسان‌ها بیاورد، ولی متاسفانه در قسمت اعظم تولیدات بازتاب تاریکی‌های جهان را هنر نشان می‌دهد، یعنی یک نمایش از تاریکی ها، پلشتی ها، معصیت ها، ظلم‌ها و فسادها شده است.

سه شخاص مهم آموزه‌های دینی برای خوب بودن و مومن بودن انسان‌ها است که آن سه شاخص شادی و آرامش و عشق است که در آموزه‌های اسلامی میزان ایمان و انسانیت هر کس را به این سه آموزه مربوط نموده است.

اما هنر متعالی هنری است که انسان را به سمت سعادت و صلح و عشق جهانی، آسایش جهانی، معنویت انسان و خودشناسی بتواند رهنمون کند.

هنر و رساندن مردم به صلح جهانی و حکومت انسان کامل

فراخوان جشنواره هنری "انسان تمام" منتشر شدباید هنر به نحوی باشد که همه مردم دنیا در سایه خودشناسی به صلح جهانی برسند و بعد بفهمند تنها کسی که بر حاکمیت و سلطنت بر آن‌ها لیالقت دارد، فقط انسان کامل امام زمان (علیه السلام) است که می‌تواند ما را به اندازه خودش به خداوند نزدیک کند و ما هم بتوانیم در سایه او انسان کامل شویم.

تمام خاصیت وجودی انسان کامل در این است که می‌تواند ما را به خودش شبیه و کامل کند، این چیزی است که ما دنبال او هستیم و تاریخ دیر یا زود به آن خواهد رسید.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید