کد خبر : 31303
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1400 - 20:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای زن و بچه برکت زندگی و رشد انسان با تحمل اذیت آنها بسته هستند

زن و بچه برکت زندگی و رشد انسان با تحمل اذیت آنها

زن و بچه برکت زندگی و رشد انسان با تحمل اذیت آنها

استاد شیخ محمد شجاعی در جلسه این هفته نکاتی را در باب اهمیت و ثمره ازدواج بیان کردند و تاکید بر تحمل آزار و اذیت زن و بچه را نمودند.

زن و بچه برکت زندگی و رشد انسان با تحمل اذیت آنها

زن و بچه برکت زندگی و رشد انسان با تحمل اذیت آنهابه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست‌نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌احمدی: جلسه سخنرانی هفتگی استاد شیخ محمد شجاعی این هفته عصر پنج‌شنبه ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ در حسینیه قرائت قرآن شهرری برگزار شد، که توفیق بهره از محضر ایشان را در این جلسه داشتم.

استاد در سخنرانی جلسه اول نکاتی را در باب اهمیت و ثمره ازدواج بیان کردند و تاکید بر تحمل آزار و اذیت زن و بچه را نمودند که گزیده یادداشت‌هایم از سخنان ایشان را در ادامه می‌آید.

برکت زندگی در ازدواج کردن

هر جا در زندگی جلوی معصوم می‌ایستید و مقاومت می‌کنید، بدانید که دارید از اهل‌بیت(ع) دور می‌شوید! کسی به پیامبر (ص) عرض کرد: وضع مالی‌ام خراب است و حضرت فرمودند: برو ازدواج کن!

چون برکت در ازدواج است حضرت این توصیه را نمودند، حالا کسی به امامش اعتماد ندارد می‌گوید: اول پولدار شوم، خانه و ماشین بخرم بعد ازدواج می‌کنم! این چه فایده‌ای دارد با این فاصله شما پیر می‌شوید و حرف معصوم را هم زیر پا گذاشتید!

زن و بچه برکت زندگی

زن و بچه برکت زندگی و رشد انسان با تحمل اذیت آنهایا اینکه به مردی می‌گویند بچه‌دار شوید ولی او می‌گوید در این اوضاع گران بچه‌داری نمی‌شود! این فرد اصلاً توکل ندارد و متوجه نیست که خدا رزق را با این زن و بچه می‌دهد، در صورتی که برکت با مرد نیست و اگر مرد برکت می‌خواهد باید ازدواج کند و بچه‌دار شود.

خیلی‌ها هم بچه‌دار می‌شوند ولی می‌گویند یکی بس است! این هم به این بچه خیانت می‌کند و این بچه دیگر داداش و خواهر، عمو و عمه، دایی و خاله ندارد. این چه جور زندگی است یا بچه‌دار می‌شود با فاصله زیاد و این‌ها با هم نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند، در صورتی که فاصله بچه‌دار شدن سه سال است که بچه‌ها بتوانند با هم انس بگیرند و بزرگ شوند.

بچه وقتی می‌آید رزق را با خودش می‌آورد و از همه بالاتر بچه رزق جاودانه است و زمین ابدی و نسل شما است و تا ابدیت هست، پس خیلی مهم است.

اتصال به ولایت مهم‌ترین چیز برای بچه

برخی هم می‌گویند نمی‌توانیم بچه را تربیت کنیم! اصلاً بی‌تربیت را هم خدا اجر می‌دهد به‌شرطی که با ولایت او را بیاورید و به او اصل ولایت را بدهید، این بچه اصلی‌ترین چیز را دارد و بعد با همان ولایت درست می‌شود.

همین اتصال به معصوم و داشتن ولایت کافی است که با یک تلنگر درست شود. در زمان قحطی پدر و مادرهای ما بچه‌دار شدند.

رشد انسان در زندگی با تحمل اذیت زن و بچه

زن و بچه برکت زندگی و رشد انسان با تحمل اذیت آنهابچه‌دار شدن یک عبادت بی‌نظیر و واجب است که هیچ عبادتی به اندازه آن به شما ثواب نمی‌تواند بدهد، هیچ‌چیز به‌اندازه تشکیل خانواده و بچه‌دار شدن نمی‌تواند روح شما را پاک کند.

چرا تا به مشکل برمی‌خورید می‌گوید: طلاق! اصلاً ابدیت در همین تحمل مشکلات زندگی و اذیت زن و بچه است. البته این بچه و همسر اگر اذیت دارد، هزاران خیر دیگر هم دارند، با این اذیت‌ها رشد کنید نه اینکه تا اذیت شدید بگویید طلاق!

اذیت چیزی است که انسان را شبیه خدا می‌کند، چون اذیت‌ها در نظام طبیعی به بخش حیوانی وارد می‌شود و این بخش اذیت می‌شود.

مرحوم آیت‌الله ممدوحی می‌گفتند: دین دهن‌کجی به طبیعت و حیوانیت است تا به خدا نزدیک شوید. نه اینکه تا چیزی می‌شود و ناراحت می‌شوید، می‌گویید من بیچاره هستم!

با داشتن خدا و اهل‌بیت(ع) چرا احساس پوچی

زن و بچه برکت زندگی و رشد انسان با تحمل اذیت آنهادر شأن شما نیست که مربی کمتر از اهل‌بیت(ع) داشته باشید! خیلی زشت است که انسان خدا و اهل‌بیت(ع) را دارد ولی در زندگی احساس پوچی دارد! خیلی زشت است که کنار خدا و اهل‌بیت(ع) غمگین باشید و ناآرام زندگی کنید! آنها ما را می‌بینند و شما باید در مقابل آنها خیلی مهربانانه زندگی کنید و نباید باکسی کینه و رقابت و حسد و چشم هم‌چشمی و بدجنسی داشته باشید.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید