کد خبر : 31302
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1400 - 17:47
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای شیوه جلسات ختم صلوات توسط آیت الله خوشوقت بسته هستند

شیوه جلسات ختم صلوات توسط آیت الله خوشوقت

شیوه جلسات ختم صلوات توسط آیت الله خوشوقت

آیت الله خوشوقت تقیّد عجیبی به جلسات ختم صلوات داشتند. به‌طوری که قریب ۶۰ سال، مجلس ختم صلوات برای اهل‌بیت علیهم‌السلام و قرائت حدیث کساء را دنبال می‌کردند.

شیوه جلسات ختم صلوات توسط آیت الله خوشوقتبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست‌نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی: مرحوم آیت الله عزیزالله خوشوقت تقید خاصی به برپایی جلسات ختم صلوات داشت. یکی از شاگردان نزدیک ایشان نکاتی را درباره شیوه ایشان در برپایی جلسات ختم صلوات بیان کرده که  به‌مناسبت سالگرد ارتحال این استاد برجسته اخلاق شهر تهران در ادامه می‌آید.

تقید آیت الله خوشوقت به جلسات ختم صلوات

آیت الله خوشوقت تقیّد عجیبی به جلسه‌ی ختم صلوات داشتند. به‌طوری که قریب ۶۰ سال، مجلس ختم صلوات برای اهل‌بیت علیهم‌السلام و قرائت حدیث کساء را دنبال می‌کردند.

صلوات دعایی است که قطعاً مستجاب است و به خود خداوند و ملائکه‌ی او نیز اختصاص دارد: «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیمًا» بنابراین ختم صلوات، همنوا با عمل خداوند و ملائکه است. و سلام و صلوات و دعای خداوند و ملائکه که برآورده می‌شود، به تبعش دعاهای مؤمنین هم برآورده می‌شود. علاوه بر آن، فرستادن هر صلوات ده حسنه دارد و ده سیّئه را از انسان برمی‌دارد.

در این اواخر، ایشان دو مجلس ختم صلوات داشتند. یکی در تهران و یک مجلس ختم صلوات هم در قم برگزار می‌کردند.

شیوه برپایی جلسات ختم صلوات توسط آیت الله خوشوقت

شیوه جلسات ختم صلوات توسط آیت الله خوشوقتختم صلوات این‌گونه بود که ابتدا حدیث کساء خوانده می‌شد و بعد برای هر معصوم هزار صلوات می‌فرستادند و برای همه‌ی مؤمنین و نیازمندان دعا می‌کردند؛ به‌ویژه برای پیروزی انقلاب اسلامی و نابودی جبهه‌ی استکبار. در واقع چهارده‌هزار صلوات در بین حاضران در مجلس توزیع می‌شد.

گاهی می‌شد مثلاً چهارده نفر بودند و هر نفر هزار صلوات برای یک معصوم می‌فرستاد. گاهی هم که جمعیت بیشتر بود، هر نفر مثلاً صد صلوات برای یک معصوم می‌فرستاد و در مجلس سکوت محض حکم‌فرما بود. گاهی هم که حدیث کساء در ابتدای جلسه خوانده نمی‌شد، آن را در پایان مجلس قرائت می‌کردند. در بیشتر مواقع هم پایان مجلس با روضه‌خوانی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید