کد خبر : 31299
تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1400 - 22:15

صبح بخیر گفتن توحیدی و الهی

صبح بخیر گفتن توحیدی و الهیبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست‌نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی: مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی(ره) از علمای اخلاق شهر تهران در یکی از سخنرانی‌های خود در ۲۷ آذرماه ۱۳۹۳ شمسی درباره اقدامات ضد توحیدی دشمن نکاتی را بیان کردند و گفتند حتی صبح بخیر گفتن‌تان هم توحیدی باشد. در ادامه بیانات این عالم فقید را بخوانید و ببینید:

اگر چنانچه خدای متعال رسولان خودش را نفرستد و علت بعثت آن‌ها را بیان نکند و تدریجاً مردم سمت روشن‌فکری بروند و بگویند انبیا هم آمدند تا ظلم‌ستیزی کنند؛ این تعبیرات، تعبیرات ضد توحیدی و ضد خداشناسی و ضد خداپرستی است، یعنی می‌خواهند طوری حرف بزنند که در سخنان ما اسم خدا برده نشود و از لفظ خدا استفاده نشود!

اینگونه صبح بخیر توحیدی بگویید!

مثلاً صبح من می‌توانم بگویم: «صبح بخیر» یا اینکه بگویم: «صَبَحکُمُ‌الله بِالخیر ؛ خداوند صبح شما را خیر کند»! آیا در «صبح بخیر» هم اسم الله است؟! این‌جوری فرهنگ‌ها عوض می‌شود! ما خیال می‌کنیم اگر بگوییم: «صبحکم الله بالخیر» شیخ مسلک می‌شویم! و اگر «صبح خیر» گفتیم روشن‌فکر می‌شویم!

در صورتی که این‌جور نیست، اگر بگوییم: «صَبحکم الله بالخیر» غفلت از خدا نکردیم و خدا را کنار نزدیم و خدا زندانی نکردیم؛ اما اگر «صبح بخیر» بگوییم، اسم خدا را نگفتیم و شیخ مَسلَک نشدیم و روشن فکر شدیم! ببینید دشمنان خدا از چه راه‌هایی فرهنگ‌های الهی و خدایی را از ما می‌گیرند و و جای آن چه می‌گذارند؟!

خدای متعال اگر چنانچه به معصومین القا نکند که بیانات کوتاهی را بین امت جدشان نشر ندهند، کم‌کم فرهنگ دینی و خداپرستی کنار می‌روند؛ لذا آن بزرگوار که صادر اول است، پیامبر اعظم (ص) می‌فرماید: «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق» به‌راستی‌که من مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم [و به مردم بیاموزم].

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

error: حق تألیف را رعایت کنید