کد خبر : 31266
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 - 13:54
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای لزوم ارتباط معنوی با امام زمان (عج) در دوران غیبت بسته هستند

لزوم ارتباط معنوی با امام زمان (عج) در دوران غیبت

لزوم ارتباط معنوی با امام زمان (عج) در دوران غیبت

آیت الله مجدهاشمی در ادامه سلسله جلسات مهدویت، در این جلسه توصیه به ارتباط معنوی با امام زمان(عج) در دوران غیبت نمودند.

لزوم ارتباط معنوی با امام زمان (عج) در دوران غیبت نوشته‌اند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌احمدی: توفیق شد شامگاه جمعه هشتم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در مسجد جامع غدیر ضرابخانه از محضر آیت‌الله سیدجلال مجدهاشمی بهره‌مند شوم. که ایشان بعد از نماز مغرب و عشاء در ادامه سلسله سخنرانی‌های مهدویت درباره لزوم ارتباط معنوی با امام زمان(عج) به ایراد سخن پرداختند.

اینک در ادامه گزیده یادداشت‌هایم از این جلسه را تقدیم شما معارف‌جویان عزیز می‌کنم تا از این طریق شما نیز بهره‌مند از این جلسه شوید.

لزوم ارتباط معنوی در نبود ارتباط ظاهری

موضوع مهم در زمان غیبت کبری مسئله ارتباط با امام زمان (عج) است. یک خصوصیاتی امام زمان(عج) دارند که سایر ائمه معصومین نداشتند و آن اینکه در زمان غیبت کبری، حضرت در ظاهر و عینیت جامعه به ظاهر نیستند و این یکی از خصوصیات امام زمان(عج) است که سایر معصومین این‌گونه نبودند و آن‌ها در متن جامعه و در اختیار مردم بودند. اما امام زمان(عج) چنین نیست و در ظاهر جامعه نیستند.

اکنون در زمان غیبت کبری ما ارتباط ظاهری با امام زمان(عج) نداریم، اما به جای این ارتباط ظاهری باید ارتباط معنوی را با امام زمان(عج) قوی برقرار کنید.

ارتباط معنوی با امام زمان(عج) در زمان غیبت باید قوی و بیشتر باشد و این ارتباط معنوی اولاً باید باشد و دوم علاوه بر آن باید قوی هم باشد. حالا ارتباط ظاهری با حضرت نمی‌شود اما ارتباط معنوی با امام زمان(عج) در همه ابعاد ازجمله ارتباط علمی، عرفانی، اخلاقی و… می‌شود و باید این ارتباطات را با امام داشت.

منظور از ارتباط معنوی با امام زمان(عج)

لزوم ارتباط معنوی با امام زمان (عج) در دوران غیبت ارتباط معنوی با امام زمان (عج) به این معنا است که به امام غایب باید بیشتر از امام حاضر توجه کرد! چون امام غایب ظاهر نیست ممکن است از افکار و نظرهای جامعه به‌اصطلاح غایب بشود که گاهی ممکن است غیبت ظاهری یک غیبت باطنی خطرناک را در جامعه ایجاد می‌کند.

این خطر باعث می‌شود که چون امام ظاهراً نیست، مردم تصور کنند که حقیقتاً هم امام نیست! که این خیلی تصور خطرناکی است. برای اینکه این مسئله پیش نیاید باید بیشتر متذکر شویم و بیشتر از امام زمان(عج) بگوییم که در جامعه تصور نشود که اصلاً امامی نیست.

پس مسئولیت شیعیان خیلی سنگین‌تر است. شیعیان باید امام غایب برای خودشان محرز صد ‌در صد باشد که اگر ظهور ندارد اما حضور تام و به تمام معنا حضرت دارد و این حقیقت را هم خود مؤمنین و شیعیان توجه داشته باشند و هم به دیگران القا کنند که حضرت هستند، اگر ظهور ندارند حضور دارند و ما وظیفه داریم حضور حضرت را به مردم القا کنیم.

لزوم القای حضور امام به جامعه در دوران غیبت

لزوم ارتباط معنوی با امام زمان (عج) در دوران غیبت

در زمان حضور، ائمه (ع) در بین مردم بودند و اثباتی برای حضور آن‌ها لازم نبود، اما در این زمان چون امام ظهور ظاهری ندارد باید حضور امام را به مردم القا کرد، که مبادا تصور شود که حالا که امام ظهور ندارد پس حضور هم ندارد! باید جلوی این تصور را گرفت که اولاً باید خودتان توجه داشته باشید که این عدم ظهور ما را به عدم حضور القا نکند.

برعکس در زمان غیبت حضور حضرت قوی‌تر است و خود حضرت فرموده‌اند ما شما را فراموش نمی‌کنیم و همیشه به یاد شما هستیم و ما شما را حفظ می‌کنیم که اگر حفظ ما نبود دشمنان شما را نابود می‌کردند.

در زمان غیبت توجه و عنایت امام به جامعه خصوصاً به شیعه به مراتب قوی‌تر است، این وظیفه ما است که این حضور حضرت را پر رنگ کنیم، هم در خودمان و هم در جامعه که مبادا عدم ظهورشان تأثیر منفی بر حضورشان داشته باشد، بلکه حضور ایشان در زمان غیبت قوی‌تر از بقیه ائمه است.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید