کد خبر : 31261
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 - 23:35
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ارادت آیت‌الله صافی گلپایگانی به حضرت زهرا (س) بسته هستند

علت تشییع باشکوه ایشان؛

ارادت آیت‌الله صافی گلپایگانی به حضرت زهرا (س)

ارادت آیت‌الله صافی گلپایگانی به حضرت زهرا (س)
آیت‌الله توکل به‌مناسبت ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی به ذکر ارادت ایشان به حضرت زهرا(س) اشاره نمودند.

ارادت آیت‌الله صافی گلپایگانی به حضرت زهرا (س)به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست‌نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌احمدی: آیت‌الله سید رحیم توکل، شامگاه چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ در ابتدای درس اخلاق خود در هیئت فاطمیه با تسلیت ارتحال مرجع عالی‌قدر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، به ذکر نکته‌ای از ارادت این مرجع فقید به حضرت زهرا (سلام الله علیها) و علت ارادت مردم در حضور باشکوه در مراسم تشییع ایشان اشاره نمودند که در ادامه می‌آید.

ارادت آیت‌الله صافی گلپایگانی به حضرت زهرا (س)

رحلت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی را به امام زمان (عج) و رهبر معظم و عزیزان تسلیت می‌گویم، خداوند ان‌شاءالله سایر علما را برای ما به سلامت نگهدارد و ما را قدردان نعمت آنها قرار بدهد.

ارادت آیت‌الله صافی گلپایگانی به حضرت زهرا(س)

یک جمله کوتاه از ایشان عرض کنم؛ این برنامه‌ای که به نام نمایشگاه سوگواره حدیث غربت که در ایام فاطمیه در قم برگزار می‌شود و آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در این برنامه حضور می‌یابند.

این نمایشگاه در ابتدای ورود وقتی وارد آن محوطه می‌شوید، اول محل میلاد حضرت زهرا (س) است و بعد در ادامه این نمایشگاه وارد کوچه‌های بنی‌هاشم را ترسیم نموده‌اند و تا صحنه آخر جریان فاطمیه را آنجا ترسیم کرده‌اند.

وقتی ایشان در این اواخر با ویلچر بودند و بعد از ورود به این نمایشگاه وارد قسمت کوچه بنی‌هاشم شدند، و چون قادر به راه رفتن نبودند و روی ویلچر بودند، شاید یک چند سانت و یک وجب کمتر به‌اصطلاح یک تیغه کشیده بودند، شاید یک وجب بیشتر نبود ولی ایشان می‌خواستند بلند شوند، اما پایشان توان نداشتند.

همراهان ایشان آمدند که به ایشان کمک کنند که پایشان را بلند کنند تا از این یک وجبی عبور کنند، اما ایشان گفتند: رهایم کنید من خودم باید با پای خودم بیایم! بعد همراهان گفتند: زمین می‌خورید. ایشان گفتند: به درک که به زمین بخورم! بگذارید با همین نحو با پای خودم بیایم، وقتی در این کوچه حضرت زهرا (س) را کتک زدند و زمین خورد بزارید من هم به زمین بخورم.

ارادت آیت‌الله صافی گلپایگانی به حضرت زهرا (س)

ابراز ارادت مردم به ایشان در روز تشییع

امروز هم در این مراسم تشییع این علاقه و محبت ایشان به حضرت زهرا (س) باعث شد دل‌ها جذب ایشان شود و آن جمعیت عظیم را ملاحظه نمودید که برای ابراز ارادت به ایشان آمدند. به هر حال این محبت‌ها در دل اهل ایمان بی‌خود نمی‌آیند و این شخصیت‌ها کاری کردند که عزیز دل‌ها شده‌اند.

صاحب دل‌ها که مقلب‌القلوب است هر کس هر چه برای خدا خالصانه‌تر کار کند، خدا دل‌ها را به انسان متوجه‌تر می‌کند. ایشان بعد از عمری طولانی و زحمات چند ده‌ساله و خدمات برای دین و انقلاب و اسلام و امام زمان (عج) امروز اول راحتی و عزت و آقایی ایشان است.

خدمت و محبت به علما را ظاهر کنید

یک جمله دیگر عرض می‌کنم که خدمت به علما را ظاهر کنید که ان‌شاءالله دشمن کور شوید و آن‌ها نتوانند این عظمت را ببینند. این جمعیت عظیم را که امروز در تشییع ایشان مشاهده نمودید، دشمن‌ها را مأیوس کرد. آن‌ها برنامه‌های سنگینی می‌آورند که بین مردم و روحانیت را فاصله بیندازند ولی یک چنین صحنه‌ای تمام زحمات آن‌ها را به باد می‌دهند و می‌بینند مردم به روحانیت ارادت دارند.

اما فقط این‌طور نباشد که محبت‌ها در دل‌ها مخفی باشد که وقتی عزیزی را از دست دادیم این محبت‌ها در پای جنازه و محل قبر ظاهر شود، بلکه در زمان حیات این محبت‌ها را نشان دهید و دور و بر خانه علما و مراجع اجتماع کنید تا دشمن بفهمد که آن زحماتی که برای نابودی دین و قرآن کشیدند همه به باد است و مقلب‌القلوب دل‌ها مردم را به مراجع و روحانیت محبوب می‌کند.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان‌احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید