کد خبر : 31259
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 - 22:39
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای امام‌زاده سید محمد (ع) باب‌الحوائج عراقی‌ها بسته هستند

امام‌زاده سید محمد (ع) باب‌الحوائج عراقی‌ها

امام‌زاده سید محمد (ع) باب‌الحوائج عراقی‌ها
بارها و بارها تجربه‌شده که توسل به روح امام‌زاده سید محمد فرزند بلافصل امام هادی (ع) از راه دور و نزدیک، معجزه کرده است.

امام‌زاده سید محمد (ع) بلد باب الحوائج عراقی‌هابه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست‌نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی: امام‌زاده سید محمد بن علی الهادی(ع) از امام‌زادگان واجب التعظیم و دارای کرامات فراوان در عراق است که امروز بیست و نهم جمادی‌الثانی، در تقویم سالروز وفات این امام‌زاده جلیل القدر و صاحب کرامات فراوان ثبت‌شده است.

به این مناسبت درباره شخصیت والای معنوی ایشان باید گفت که جناب سید محمد، فرزند ارشد و بلافصل امام هادی(ع)، برادر امام عسکری(ع) و عموی بزرگوار امام زمان (عج) هستند.

جایگاه والای امام‌زاده سید محمد(ع)

سید محمد(ع) که به سبب برخورداری از جایگاه والای روحی و اخلاقی که داشت، شیعیان و غیرشیعیان گمان می‌کردند امامت بعد از امام هادی(ع) به وی خواهد رسید، اما وفات سیدمحمد(ع) در زمان حیات پدرش، این گمان را برطرف کرد.

این بزرگوار آن‌قدر در پیشگاه خداوند مقام داشتند که امام عسکری(ع) در سوگ ایشان، گریبان خود را چاک زدند! در این باره شیخ عباس قمی نقل کرده، امام حسن عسکری(ع) در مرگ سید محمد گریبان خود را چاک زد و در پاسخ کسانی که به او اعتراض کردند به گریبان‌چاک دادن حضرت موسی در مرگ برادرش هارون استناد کرد. (قمی، سفینة البحار، ۱۴۱۴ ق، ج ۲، ص ۴۱۰؛ امین، اعیان الشیعه، ۱۴۰۳ ق، ج ۱۰، ص ۵).

مزار امام‌زاده سید محمد(ع) مأوای حاجتمندان

مزار مقدس این امام‌زاده بزرگوار در شهر بلد در نزدیکی سامرا است و مأوای مردم حاجتمند است که جناب سید محمد، در بین مردم عراق به باب‌الحوائج معروف است همانطور که حضرت عباس(ع) در بین ایرانی‌ها به این مقام مشهور هستند.

بارها و بارها تجربه‌شده که توسل به روح این فرزند بلافصل امام هادی(ع) از راه دور و نزدیک، معجزه کرده است، که یکی از راه‌های توسل به جناب سید محمد از راه دور، تقدیم کردن قرائت سوره یاسین و ذکر صلوات به روح ایشان است.

کرامات و معجزات امام‌زاده سید محمد، چنان مشهور و متعدد است که حتی برخی از اهل سنت نیز عظمت ایشان را باور دارند! چنانچه میرزا حسین نوری در النجم الثاقب می‌نویسد: «سید محمد، صاحب کرامات متواتر است و حتی نزد اهل سنت هم معروف است. مردم عراق، حتی اعراب بادیه‌نشین هم می‌ترسند به نام او، قسم یاد کنند. اگر آنها را به برداشتن مالی متهم کنند، آن را برمی‌گردانند؛ ولی به سید محمد، قسم نمی‌خورند؛ زیرا عذاب آن را دیده‌اند.»، (نوری، نجم الثاقب، ۱۳۸۴ ق، ج ۱، ص ۲۷۲).

خنثی شدن حملات داعش به حرم امام‌زاده سید محمد(ع)

به گفته اهالی و مجاوران این حرم در زمان حمله داعش به شهرهای سامرا، بلد و صلاح‌الدین کرامت‌های خاصی از امام‌زاده سید محمد دیده شده است. به گفته یکی از خادمان حرم سید محمد، در زمان حمله داعش به این حرم، به طرز عجیبی این حملات بی‌فرجام می‌ماند و یا خمپاره‌ها و ترکش‌ها عمل نمی‌کرد.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

امام‌زاده سید محمد (ع) باب‌الحوائج عراقی‌ها

امام‌زاده سید محمد (ع) باب‌الحوائج عراقی‌ها

امام‌زاده سید محمد (ع) بلد باب الحوائج عراقی‌ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید