کد خبر : 31204
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 - 23:08
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پاک وارد شدن به مجالس امام زمانی/ مهمترین مانع بسته هستند

پاک وارد شدن به مجالس امام زمانی/ مهمترین مانع

پاک وارد شدن به مجالس امام زمانی/ مهمترین مانع
حجت الاسلام شریعت پناه درباره اهمیت مجالس امام زمانی و لزوم پاک وارد شدن در این مجالس بیان نمودند و در پایان گناه را یکی از موانع مهم دور شدن از امام زمان (عج) دانستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست‌نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی: طبق روال جمعه‌ها صبح امروز جمعه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۰ در مسجد حضرت عباس (ع) خاوران از محضر حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر شریعت پناه از اساتید حوزوی شهر تهران و پژوهشگر و مولف حوزه مهدویت بهره‌مند شدم.

ایشان در این جلسه نکاتی را درباره اهمیت مجالس امام زمانی و لزوم پاک وارد شدن در این مجالس بیان نمودند و در پایان گناه را یکی از موانع مهم دور شدن از امام زمان (عج) دانستند.

در ادامه مشروح بیانات ایشان تقدیم شما معارف جویان عزیز می‌گردد تا از این طریق شما نیز بهره‌مند از این جلسه شوید.

نعمت وجود حضرت حجت(عج)

ما نمی‌توانیم شکر نعمت‌های خدا را به جا بیاوریم که در رأس همه نعمت‌های الهی، نعمت وجود حضرت حجت (عج) است. و آنچه مربوط به ایشان است رابطه بین ما و خدا است و این مجلس دعای ندبه نیز از مجالس مربوط به حضرت است.

دعای ندبه - پاک وارد شدن به مجالس امام زمانی/ مهمترین مانعجلسه دعای ندبه از مجالس امام زمانی است

مجلس دعای ندبه درباره حضرت است که اگر اسم دیگر حضرات را هم می‌برید عیبی ندارد، اما این مجلس برای امام زمان (عج) است و صاحب‌مجلس هم به این مجلس تشریف می‌آورند. پس باید حواستان جمع باشد که به چه مجلسی آمده‌اید و یا اینکه می‌خواهید بروید.

پاک وارد شدن در مجالس امام زمانی

وقتی می‌خواهید به مجلس مهمانی بروید، از همه نظر خود را آماده و تمیز و پاک می‌کنید، پس وقتی می‌خواهید به مجالس امام زمانی از جمله همین مجلس دعای ندبه بیایید قبل از ورود به مجلس حداقل استغفار داشته باشید و استغفرالله بگویید تا پاک شوید، بعد وارد این مجلس امام زمان (عج) شوید. طوری به مجالس حضرت بیایید و مجلس را پاک و خود را نیز پاک کنید که حضرت هم تشریف بیاورند.

حضرت منتظر ما هستند چرا ما به سمت ایشان نمی‌رویم؟!

بیش از هزار سال حضرت منتظر است که ما به سوی ایشان برویم و او منتظر است که ما به سوی او برویم و او بیاید. در این بیش از هزار سال هم بنا نبوده که حضرت این‌قدر غیبت‌شان طولانی شود، ما نخواستیم و به سمت حضرت نرفتیم و حضرت هم در غیبت مانده اند.

یک کاری کنید که حضرت را از انتظار در بیاورید و به سوی حضرت بروید، نه اینکه یک روز بروید و دیگر روز از حضرت فرار کنید، در صورتی که حیات دائمی و همه چیز ما از حضرت است، پس به سوی حضرت بروید.

آن قدر در این عالم ظلم و جور و گناهان بسیار است که حضرت از همه اینها ناراحت هستند و میخواهند این گناهان تمام شود.

پاک وارد شدن به مجالس امام زمانی/ مهمترین مانعگناه مهمترین مانع دور شدن از امام زمان(عج)

باید این گناهان را برطرف کنید که بتوانید به سمت حضرت بروید، چون حضرت از این گناهان بدش می‌آید و این با تقوا و حواس جمعی درست می‌شود. پس به سوی حضرت بروید که حضرت منتظر است و شما اگر به سمت حضرت بروید حضرت هم به سمت شما می‌آیند.

تمام ائمه که انوار الهی هستند حرفشان این است که چه کسی در خانه ما آمده و ناامید برگشته است؟

پس صادقانه در خانه اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) بروید که دنیا و آخرت هم همین است و خدا هم همین‌طور است، چه کسی سمت خدا رفت و خدا او را محروم برگرداند؟ یقینا دعا مستجاب است و اینجا هم نشد، در برزخ و قیامت قطعی مستجاب میشود.

گناه یکی از دشمنان حضرت

پس به سمت حضرت بروید ولی با بار گناه نمی‌شود، چون گناه دشمن حضرت است، مگر ما با حضرت جنگ داریم که با گناه سمت حضرت می‌رویم؟! پس با پاکی به سمت حضرت بروید که اگر رفتید حضرت هم به سمت شما می‌آید.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید