کد خبر : 31090
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 10:02

آخرالزمان و خصوصیات آن/منتظر واقعی

آخرالزمان و خصوصیات آن/منتظر واقعی

آیت‌الله سیدجلال مجدهاشمی طی سخنانی به تببین خصوصیات دوران آخرالزمان و وظایف ما و ویژگی منتظر واقعی پرداختند.

آخرالزمان و وظیفه منتظران/منتظر واقعیبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: توفیق شد شب گذشته شنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۰ در مسجد جامع غدیر ضرابخانه از محضر آیت‌الله سیدجلال مجدهاشمی بهره‌مند شوم. که ایشان بعد از نماز مغرب و عشاء درباره ویژگی‌ها و خصوصیات دوران آخرالزمان به ایراد سخن پرداختند و نکات مهمی درباره مسئولیت ما در این زمان و ویژگی‌های منتظر واقعی را بیان کردند. اینک در ادامه مشروح بیانات ایشان تقدیم شما منتظران مهدوی می‌گردد تا شما نیز از این طریق بهره‌مند از کلام ایشان شوید.

خصوصیات و الزامات دوران آخرالزمان

یکی از موضوعات مهمی که در این مقطع زمانی باید به آن توجه داشت موضوع آخرالزمان است. ما در زمانی واقع شده‌ایم که زمان مخصوصی به نام زمان آخرالزمان است. آخرالزمان در روایات و عبارات بزرگان دین یک خصوصیاتی و الزمات و شرایطی دارد که باید اهل آخرالزمان به آن توجه داشته باشند.

برادران پیامبر (ص) در آخرالزمان

در روایتی نبوی پیامبر (ص) فرمودند: خدا رحمت کند برادران ما را؛ بعد سوال شد که برادران شما چه کسانی هستند؟ فرمودند مومنین و مومناتی که در آخرالزمان می‌آیند و در مسیر ما و مکتب ما الزمات و شرایط و دستورات خاص آن زمان را عمل می‌کنند. اینان کسانی هستند که به محض دیدن یک سیاهی در سپیدی با اینکه ما را نمی‌بینند اعتقاد به ما را از روی نوشته‌ها از بعضی کسانی که در زمان ما بودند، بیشتر دارند.

اینان شرایط آخرالزمان را درک می‌کنند و در آن زمان دشوار که نگه داشتن ایمان مانند نگه داشتن آتش در کف دست است، ایمان خود را نگه می‌دارند و در مسیر صراط المستقیم هستند.

مشخص می‌شود که آخرالزمان شرایط خاصی دارد و باید برای حفظ دین و ایمان این الزامات را رعایت کرد. رسول خدا (ص) نیز در ۱۴۰۰ سال پیش به یاد این زمان بوده‌اند و برای مومنین و مومنات آخرالزمان با عنوان برادر آن‌ها را خطاب کرده اند.

خصوصیات آخرالزمان و تکلیف اهل آن

خصوصیت این زمان آرا و مذاهب و مکاتب زیاد با جذابیت‌های مختلفی است ولی از بین این مکتب‌ها و نظریات آن نظریه واقعی و حقیقی که خدا به وسیله پیامبرش آورده گم می‌شود و حق در بین باطل مخفی می‌شود و حق و باطل مخلوط می‌شود تا حدی که تشخیص حق از باطل دشوار می‌شود.

وجود فرقه‌های مختلف در آخرالزمان

یکی از خصوصیات آخرالزمان این است که راه از بیراهه برای مردم مشتبه می‌شود. به ظاهر این مکاتب ایمانی هستند اما در بین این مکاتب و حتی در بین خود شیعه یک سریع اختلافاتی پیش می‌آید و گروه‌های مختلفی می‌آید که گروه حق شناخته نمی‌شود.

ما الان میبینیم که بعضی دچار این مشکل شده اند! اما اجمالا عده‌ای در حال تحیر هستند که آیا این مسیر درست است؟ و این وسط سرگردان شده اند. لذا در آخرالزمان کسانی که در این دوره هستند کارشان سخت است و باید دقت و بصیرت بیشتری داشته باشند.

در این زمان صراط‌ها و راه‌های گوناگون به نام دین در سر راه بشر قرار دارد. یهودی و مسیحی، شیعه و سنی مشخص هستند اما در بین مسلمانان فرقه‌هایی پیدا می‌شود که به بیش از ۷۲ فرقه می‌رسد که فقط یک فرقه حق است و بقیه در گمراهی است. حالا در بین این ۷۲ فرقه مسلمان باید دنبال آن یک فرقه حق گشت که فقط آن یک فرقه در راه صراط حق است.

واقعا بعضی در زمان بنی امیه و بنی عباس همینطور بودند و عده‌ای فکر می‌کردند دین واقعی همین است که بنی امیه و بنی عباس می‌گویند. آن‌ها هم به ظاهر خود را جانشین پیغمبر (ص) می‌دانستند و مردم هم فریب می‌خوردند. الان هم همینطور است و در شیعه گروه‌هایی پیدا شده که ترویج باطل می‌کنند. اجمالا حواستان جمع باشد

دوران غیبت کبری آخرین لحظات آخرالزمان

یکی از خصوصیات آخرالزمان زمان غیبت حضرت است. زمان آخرالزمان از پیغمبر آخرالزمان شروع می‌شود و آخر این زمان، زمان غیبت کبری است که الان است. ما الان در آخرِ آخرالزمان هستیم. که الان هزار و چند سال از زمان غیبت می‌گذرد اما از قرائن پیدا است که دیگر بیشتر این آخرالزمان رفته و از این استفاده می‌شود که دیگر چیزی از این زمان نمانده است. خلاصه ظهور و قیامت نزدیک است البته دقیقا مشخص نیست.

انتظار فرج وظیفه سنگین مردم در زمان آخرالزمان

در این زمان کسانی که هستند یک وظایف سنگینی دارند. در این زمان یک وظایف خاص برعهده ما است، یکی از آن‌ها مسئله انتظار فرج است. این انتظار فرج خیلی مهم و افضل اعمال امت اسلامی است.

انتظار فرج به معنی دست روی دست گذاشتن و منتظر ماندن نیست، بلکه به معنی زمینه را برای آمدن مهمان عزیزمان آماده کردن است. هم مهمان عزیز است و هم آمدن آن قطعی است، پس خود را آماده کنید و ما هم در ارتباط با آمدن این مهمان مسئول هستیم و باید شرایط را طوری انجام دهیم که این مهمان عزیز از ما راضی باشد.

این مهمان عزیز که آقا بقیه الله است. ما چطور برای یک مهمان عزیز جلو درب منتظر هستیم باید برای آمدن این مهمان عزیزتر هم واقعا بی‌قرار آمدن حضرتش باشیم و جامعه هم باید اینگونه باشد که حضرت بیاید.

پس این یک رسالت بسیار مهم است که بر گردن ما است که واقعا یک منتظر واقعی باشیم و این خیلی سخت است ولی ادعایش راحت است و الان هم شاید یک عده محدود منتظر واقعی حضرت نداشته باشد.

منتظر واقعی و زمینه‌سازی ظهور

منتظر واقعی باید در او بی‌قراری و بی‌تابی باشد و جامعه باید پر از این بی‌قرارهای منتظر واقعی باشد تا حضرت تشریف بیاورند. فراهم کردن این زمینه، بزرگترین رسالت و وظیفه الهی است که به گردن ما در این دوران است.

منتظر واقعی باید زمینه را برای ظهور آماده کند این حالت انتظار همین جور به دست نمی‌آید و باید حقیقتا حالت انتظار را داشت. همانطور که برای یک مهمان عزیز منتظر و بی‌قرار آمدن او هستید، آیا برای آمدن امام زمان (عج) هم چنین حالت انتظاری دارید؟!

با الفاظ بازی نکیند، منتظر واقعی باشید

آیا واقعا جامعه ما جامعه منتظر است؟ یکی از عوامل مهم آماده کردن زمینه برای ظهور حضرت همین انقلاب است اما این منتظر واقعی که بی‌قرار آمدن حضرت است، کمتر در جامعه وجود دارد. اگر می‌خواهید با الفاظ بازی کنید که آن چیز دیگری است اما منتظر واقعی با الفاظ بازی نمی‌کند، سرباز واقعی و امام زمانی واقعی و مهدوی در این باره مهدوی می‌اندیشد و مهدوی عمل می‌کند.

تا منتظر واقعی شدن خیلی راه داریم، باید در صدد منتظر واقعی شدن باشید. باید بدون ملاحظه این ناگفته‌ها را گفت و این وظیفه سنگینی است که بر عهده ما است و ما باید بدانیم.

لزوم تربیت نسلی مهدوی

شیعیان آگاه و فهمیده و در صحنه اگر به میدان آمدند حضرت تشریف می‌آورند. حدال باید آن ۳۱۳ نفر نیز آماده شوند که این ۳۱۳ نفر یا از خود ما یا از نسل ما باید باشد. اگر خودتان مهدوی شدید بچه‌های شما هم مهدوی می‌شوند اما اگر بگویید به ما چه که نمی‌شود.

از این خواب غفلت و بی‌مسئولیتی بیرون بیایید و بدانید این رسالت سنگین بر عهده ما است و دیگران اصلا شاید این موضوع را ندانند و شما که در میدان هستید و انقلاب کردید شما پیش قدم برای زمینه‌سازی جامعه برای ظهور شوید.

امام راحل بارها فرمود این پرچم که در دست شما امانت است را باید به صاحب اصلی آن بدهید. حالا شما چقدر آماده هستید؟ و اصلا کی می‌خواهید آماده شوید؟ نگویید از ما گذشته است! آیا دین داری و انجام وظیفه کردن از شما گذشته است. این برنامه آماده کردن زمینه ظهور و فرج مولا را پس چه کسی باید انجام دهد؟ چه کسی باید سرباز امام زمان (عج) را آماده کند؟ خود به خود که آماده نمی‌شود.

انفجار مهدوی در جامعه‌ی منتظر

غیبت برای بیداری ما است که ما آدم شویم و حضرت هم فرمود از اهمال بیرون بیایید تا از غیبت بیرون بیایید. باید جامعه منفجر شود و یک نور مهدوی از این انفجار بیرون بیاید تا حضرت تشریف بیاورند.

ما نیامده‌ایم که اینجا بیاییم و بعد بمیریم و برویم! آیا تکلیف شرعی برای ظهور حضرت ندارید؟ بچه‌هایتان را امام زمانی بار بیاورید، اینها امتحانات الهی است. همه ما زن و مرد، فقیر و غنی در این زمینه مسئول هستید.

ببینید حضرت الان از شما چه می‌خواهد و آن را انجام دهید. نمی‌شود سهل انگاری کردف ما الان باید دنیا را نجات دهیم و نجات دنیا به احساس وظیفه ما است. دنیا منتظر امام زمان (عج) و امام زمان (عج) منتظر ما هستند.

پس کسانی که در آخرالزمان خصوصا دوران غیبت هستند، یک وظایف خاصی دارند که باید مو به مو به آن عمل کنند تا آن حادثه مهم ظهور به وقوع بپیوندد.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
علی محمد کاظمی پنجشنبه , ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

عرض سلام و خداقوت آقای احمدی عزیز تمام مطالب عالی و آموزنده است آرزوی سلامتی و موفقیت بیشتر برایتان دارم .متشکرم کاظمی
*************
سلام و عرض ارادت
ممنونم از حضور و اظهار لطفتان، موفق باشید و عاقبت بخیر

نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید