کد خبر : 31085
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 7:32
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توصیه آیت‌الله بهجت به زیارت امام‌زاده موسی مبرقع(ع) بسته هستند

توصیه آیت‌الله بهجت به زیارت امام‌زاده موسی مبرقع(ع)

توصیه آیت‌الله بهجت به زیارت امام‌زاده موسی مبرقع(ع)

امام‌زاده حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(علیه‌السلام) از جمله امازادگانی بود که هموارد مورد توجه و تشرف آیت الله بهجت قرار داشت.

 توصیه آیت‌الله بهجت به زیارت امام‌زاده موسی مبرقع(ع) سلطان احمدی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی:امام‌زاده حضرت موسی مبرقع (ع) فرزند بلافصل امام جواد(علیه السلام) از جمله امامزادگان شاخص شهر مقدس قم است که در محله چهل اختران واقع شده است و از قدیم مورد توجه خاص علما و بزرگان بوده است؛ از جمله می‌توان به تشرف آیت‌الله بهجت (ره) به این امامزاده اشاره کرد.

تشرف و توصیه به زیارت امام‌زاده موسی مبرقع(ع)

آیت‌الله شیخ محمدتقی بهجت (ره) بسیار به زیارت این امامزاده می‌آمدند و حتی میهمانان و بستگان خودشان را نیز سفارش به زیارت امامزاده موسی مبرقع (ع) می‌کردند.

حتی یک روز که توفیق خدمتگذاری در این امام‌زاده را داشتم، یک کاروان از کشور آذربایجان آمده بود و برای من تعجب بود که این کاروان چگوونه با این امام‌زاده آشنا شده‌اند؟ چون آن زمان حتی برخی از قمی‌ها هم این مکان مقدس را دقیق نمی‌شناختند! به اتفاق حاج شیخ محسن آقا فاطمیان با مدیر کاروان درباره نحوه آشنا شدن آنها با این امام‌زاده صحبت کردیم، که مدیر کاروان گفت: این امام‌زاده را آیت‌الله بهجت به ما معرفی کردند و هر بار آمدیم حاجت گرفتیم.

توصیه آیت‌الله بهجت به خدمت به این امام‌زاده

آیت‌الله بهجت در خصوص خدمت به امام‌زاده موسی مبرقع (ع) می‌فرمودند: هر کس در راستای خدمت به آن بزرگوار (امام‌زاده موسی مبرقع علیه‌السلام) تلاش کند، مورد رضایت ائمه اطهار علیهم‌السلام و امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه الشریف قرار خواهد گرفت.

حدود یک دهه توفیق خدمت در این مکان مقدس نصیبم شد و هر روز شاهد کراماتی از این بزرگوار بودم و در این ایام دیگر علما و بزرگان ازجمله آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله ناصری دولت‌آبادی، آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله نوری همدانی به این مکان مقدس مشرف می‌شدند و شاهد حضورشان بودم.

قدیمی‌ها نیز می‌گفتند آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله مرعشی نجفی، آیت‌الله کشمیری، آیت‌الله بهاءالدینی نیز به این مکان تشریف می‌آوردند، که این حضور علما، نشان از جایگاه و عظمت خاص این امام‌زاده دارد.

موسی مبرقع(ع) نوه، فرزند و برادر بلافصل امام

حضرت موسی مبرقع(ع) نوه، فرزند و برادر امام است؛ ایشان نوه امام رضا(علیه‌السلام)، فرزند بلافصل امام جواد(علیه‌السلام) و برادر تنی امام هادی(علیه‌السلام) و سرسلسله سادات رضوی جهان تشیع هستند.

شایسته است عزیزانی که به قم مقدس مشرف می‌شوند زیارت این امام‌زاده عزیز و دارای کرامات را از دست ندهند. روز گذشته این کمترین در این آستان مطهر دعاگویتان بودم و درخواست‌های زیارت نیابتی نیز انجام شد.

بیست و دوم ربیع‌الثانی سالروز رحلت ایشان

در تقویم شیعی امروز بیست و دوم ربیع‌الثانی سالروز رحلت حضرت موسی مبرقع (ع) است. همانطور که گفته شد، ایشان فرزند مولود با برکتی هستند که پدرشان لقب بخشنده داشتند و بدانید که ایشان هم میراث دار پدر هستند و قطعاً زائران آستانش دست خالی از این آستان بیرون نرفته و نمی‌روند.

و شما عزیزان نیز هم اکنون با پای دل مشرف به این آستان مطهر شوید و با هدیه صلوات و قرائت فاتحه به روح مطهرشان به حضرتش عرض کنید که شما فرزند بلافصل جواد الائمه(علیه‌السلام) هستید، پس واسطه در خانه پدر بزرگوارتان شوید که همه حاجت روا شوند. ان شاءالله.

عزیزانی که قصد تشرف دارند، این امام‌زاده در مرکز شهر مقدس قم، خیابان طالقانی (آذر)، کووچه ۵۹، محله چهل اختران واقع گردیده است.

پدیدآورنده:

به‌ قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید