کد خبر : 31015
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1396 - 23:35
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سه توصیه آیت الله قرهی جهت طلب باران بسته هستند

سه توصیه آیت الله قرهی جهت طلب باران

آیت الله قرهی در پایان جلسه تفسیر امشب، مومنین را به انجام سه عمل و دعا جهت طلب باران دعوت نمود و اشاراتی به خطر نباریدن باران و علت زلزله نیز نمودند که در ادامه می آید.

طلب باران در این خشکسالی و نباریدن باران از توصیه های مهم آیت الله قرهی در جلسه امشب بود، که معظم له در پایان جلسه تفسیر امشب، مومنین را به انجام سه عمل و دعا جهت طلب باران دعوت نمود و اشاراتی به خطر نباریدن باران و علت زلزله نیز نمودند که در ادامه می آید.

بسم الله الرحمان الرحیم

طبق برنامه های یکشنبه ها، امشب اول بهمن ماه ۱۳۹۶ توفیق حاصل شد در جلسه درس هفتگی تفسیر آیت الله روح الله قرهی شرکت کنم. با توجه به خشکسالی و عدم باراش باران در پاییز و زمستان امسال و همچنین زلزله های متعدد معظم له در پایان جلسه تفسیر امشب تذکراتی در باب علت زلزله و خطر نباریدن باران نمودند و همه مومنین را به انجام سه عمل جهت طلب باران دعوت نمودند. که در ادامه مشروح بیانات ایشان در این خصوص می آید.

مشروح بیانات آیت الله قرهی درباره چکار کنیم باران ببارد و توصیه به انجام سه عمل به شرح زیر است:

طلب باران - علت زلزله - آیت الله قرهی - چکار کنیم باران ببارد‬‎

خالی شدن آبهای زیر زمینی یکی از عوامل زلزله

یکی از عوامل زلزله نه همه عوامل زلزله بلکه یکی از این عوامل آب های زیر زمینی است که برداشت می شود. ( معظم له تاکید کردند که یکی از عوامل نه همه عوامل ) و در ادامه تذکر دادند که بعضی مواقع حرفهای ما را تغییر می دهند که خلاصه درست نیست و شرعا هم راضی نیستم. آنچه که هست باید بیان شود، بعضی در فضای مجازی حرف های بزرگان را تغییر می دهند بعد هم می گویند فلانی این حرف را گفته است و می خواهند مثلا پیش خودشان مسخره کنند.

تاکید می کنم یکی از عوامل زلزله نه همه عوامل خالی شدن آب های زیرزمینی است. وقتی آب های زیرزمینی تخلیه بشود زمین و خاکش سست می شود که از نظر علمی هم تایید شده است.

گناهان عامل بیچارگی و زلزله

ما بد داریم بیچاره می شویم و همه اش همه به خاطر گناه است. بعضی از آقایان و اعزه بیان می کنند اما بعضی آن را به سخره می گیرند. ما روایت داریم که گناه باعث زلزله می شوند، اما بعضی که مریض هستند مسخره می کنند و می گویند زلزله چه ارتباطی با گناه دارد؟ شما دارید در حقیقت نعوذ بالله معصومین (ع) را مسخره می کنید.

سه توصیه آیت الله قرهی برای طلب باران

عزیزان دقت کنید برای اینکه باران رحمت الهی بیاید ( طلب باران ) سه عمل را انجام دهید و آن را ترویج دهید. ثواب داشت مال شما و اگر عقابی داشت مال من.

اول: دعای فرج

یک: دعای فرج را بخوانید. دعای سلامتی که گفتم هر ساعت بخوانید، اما اینجا دعای فرج که با الهی عظم البلاء شروع می شود را بخوانید. در همین دعا می گوییم: اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ  و منعت السماء ……، الان هم همین شده است آسمان باران را منع کرده و باران نمی آید. پس یک دعای فرج بخوانید.

متن کامل دعای فرج با ترجمه

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

به نام خداوند بخشنده مهربان

اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ

خدایا بلاء عظیم گشته و درون آشکار شد و پرده از کارها برداشته شد و امید قطع شد

وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ

و زمین تنگ شد و از ریزش رحمت آسمان جلوگیرى شد و تویى یاور و شکوه بسوى تو است

الْمُشْتَکى وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى

و اعتماد و تکیه ما چه در سختى و چه در آسانى بر تو است خدایا درود فرست بر

مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِى الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ

محمد و آل محمد آن زمامدارانى که پیرویشان را بر ما واجب کردى و بدین سبب مقام

وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً

و منزلتشان را به ما شناساندى به حق ایشان به ما گشایشى ده فورى و نزدیک

کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ

مانند چشم بر هم زدن یا نزدیکتر اى محمد اى على اى على اى محمد

اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ

مرا کفایت کنید که شمایید کفایت کننده ام و مرا یارى کنید که شمایید یاور من

یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ

اى سرور ما اى صاحب الزمان

الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَهَ

فریاد، فریاد، فریاد، دریاب مرا دریاب مرا دریاب مرا همین ساعت

السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ.

همین ساعت هم اکنون زود زود زود اى خدا اى مهربانترین مهربانان به حق محمد و آل پاکیزه اش.

دوم: خواندن دعای توسل

دوم: یک دعای توسل بخوانید که ده دقیقه هم خواندن آن طول نمی کشد، تا آنجایی که به آقا جان رسید و باید حوائج خود را بگویید، آنجا ظهور آقا جان امام زمان (عج) و باران الهی را از خدا درخواست کنید و بعد بقیه دعای توسل را بخوانید.

سوم: خواندن حدیث کساء به صورت دسته جمعی

سوم: یک حدیث کساء منتهی دسته جمعی بخوانید. آن دو مورد را خودتان تنهایی می توانید بخوانید اما حدیث کساء را حتما دسته جمعی باید بخوانید. خدا گواه است این حدیث کساء خیلی اثر دارد.

شفای یک مسیحی با خواندن حدیث کساء

یک مسیحی مریضی لاعلاج داشت و دکترها او را جواب کرده بودند و پسر ایشان با یکی از مسلمانان دانشجو بود و شرح حال پدرش را برای او تعریف کرده بود. آن مسلمان هم برای دلداری او گفته بود ما در گرفتاری و حوائج حدیث کساء را می خوانیم، پسر این مسیحی به این دوست مسلمانش گفته بود آیا ممکن است بگویید بیایند و منزل ما هم این حدیث کساء را بخوانند و او هم قبول کرد، فردی هم که حدیث کساء را قرائت می کرد پذیرفت ولی گفت باید چند نفر از محبین اهل بیت (ع) هم بیایند و آنها هم باشند. سه جلسه در خانه آن مسیحی این حدیث کساء خوانده شد، خدا گواه است به طور معجزه آسا آن مسیحی شفا گرفت.

پس با حال تضرع با حال گریه دعای فرج، دعای توسل و حدیث کساء رابخوانید و از خدا بخواهید که باران بیاید.

جنگ آب ها

یکی از جنگهایی که معروف است نه فتنه ها،، می گویند در آینده جنگ آب و کمبود آب است. آب باعث آبادانی است ما الان حواسمان نیست سدها خالی شده است و آب های زیر زمینی هم کم شده است اینها ضرر دارد.

این دریاچه ارومیه خشک شد که خشک شد، هر کاری هم می کنند درست نمی شود، من هم خیلی قبل زمان آن رئیس جمهور قبلی گفتم این قدر خرج این دریای ارومیه نکنند چون یکی از نشانه های ظهورهم ظاهرا همین است و درست شدنی نیست.

اما آب نیاز داریم پس دعا کنید که الدّعاُ یَرُدُّ القضاءَ ، گفتند سی سال خشکی در آن قرار داریم اما مگر پروردگار عالم قادر نیست! او قادر است پس بخواهید تا باران رحمت الهی و برف بیاید، بهمن ماه هم رسید و زمستان در پایان راه است و سال جدید می آید اصلا هوا بهاری است و این خطر بزرگی است و ما حواسمان نیست و غفلت می کنیم.

حتما برای بارش باران دعا کنید و به دیگران هم بگویید دعا کنند

هر جور شده این را بگویید که برای بارش باران دعا کنند و این سه کار را انجام دهند، بگذارید دیگران مسخره کنند ولی شما با مسخره کردن دیگران کاری نداشته باشید، شما با خدا کار دارید بگذارید آنهایی که مسخره می کنند موقعی که برف و باران آمد آنها هم از این نعمت بهره مند شوند، بگذارید مسخره کنندف اما باید این کارها و دعاها انجام بشود. اگر خدایی نکرده اینها در ما ضعیف بشود فاتحه و تمام است و همه چیز از بین رفته است. این سه کار را حتما انجام دهید.

وقتی مجاهدین فی سبیل الله مدافعین حرم رفتند و اگر آنها نبودند الان ایران هم سوریه شده بود و امنیتی دیگر نبود، حتی این افرادی که می زنند و می رقصند و شب نشینی های آنچنانی میگیرند مدیون خون این شهدا هستند، آنها هم در این آزادی که این کارها را انجام می دهند به خاطر خون این شهدا است ولی حواسشان نیست که مدیون اینها هستند.

پدیدآورنده:

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید