کد خبر : 3081
تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردین 1397 - 16:08
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توصیه های آیت الله میرسجادی برای ماه شعبان بسته هستند

توصیه های آیت الله میرسجادی برای ماه شعبان

در دیدار و گفت و گویی که با آیت الله میرسجادی، یادگار مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی داشتم، معظم له توصیه هایی برای ماه شعبان به مومنین نمودند که در ادامه می آید.

[box type=”shadow” ]در دیدار و گفت و گویی که با آیت الله میرسجادی، یادگار مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی داشتم، معظم له توصیه هایی برای ماه شعبان به مومنین نمودند که در ادامه می آید.[/box]

بسم الله الرحمان الرحیم

در روز عید مبعث توفیق دیدار با آیت الله سید محمد حسین میرسجادی، یادگار و نوه حضرت آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی نصیبم شد که در این دیدار و گفت و گو با توجه به حلول ماه شعبان در این خصوص نیز گفت و گو نمودم و از محضرشان در خواست کردم برای درک بهتر این ماه و ورودی خوبی به ماه رمضان به مومنین چه توصیه هایی دارید؟ که معظم له محبت نمودند و در پاسخم ضمن بر شمردن اهمیت ماه شعبان جهت ورود به ماه رمضان، توصیه هایی نیز فرمودند که در ادامه مشروح گفت و گو با ایشان می آید.

شعبان آیت الله میرسجادی توصیه ماه شعبان

ابتدا لطفا مختصر درباره ارتباط سه ماه رجب، شعبان و رمضان با هم توضیح بفرمایید.

آیت الله میرسجادی: در بین ماه های سال این سه ماه رجب، شعبان و رمضان یک امتیاز خاصی نسبت به دیگر ماه ها دارند. و این سه ماه با هم ارتباط دارند.

همچنین ماه رجب، را رجب الاصب نیز می گویند،چون رحمت خداوند در ماه رجب نازل می شود آن را رجب الاصب می نماند و یکی از چهار ماه حرام نیز هست که در قرآن از آن یاد شده است. و از جمله امتیازات ماه های حرام از غیر حرام این است که در ماه حرام حسنات و سیئات در آن مضاعف است.

درباره اهمیت ماه شعبان و ارتباط آن به ماه رمضان توضیح بفرمایید.

آیت الله میرسجادی: ماه شعبان، ماه پیامبر اکرم(ص) است و این از امتیازات ماه شعبان است که حضرت نیز در روایتی فرمودند: شعبان ماه من است.

همچنین میلاد با سعادت امام زمان(عج) نیز در این ماه شعبان واقع شده است، که این میلاد با سعادت نیز باعث مزید بر فضیلت شدن ماه شعبان شده است.

چه توصیه ای برای استفاده بهتر از ماه شعبان جهت ورود به ماه رمضان دارید؟

آیت الله میرسجادی: ماه شعبان مقدمه ورود به ماه رمضان است، بنابراین وظیفه ما در ماه شعبان خودسازی است، تا با خودسازی به شرایط خوبی برسیم که بتوانیم وارد ماه مبارک رمضان شویم.

برای اینکه  انسان کاملا برای ورود به ماه رمضان آماده شود، دستور داده شده که انسان مومن در این ماه بیشتر استغفار کند و همچین صدقه دهد، تا اینکه کامل آماده برای ورود به ماه رمضان باشد.

در بین ادعیه و اذکار خواندن چه دعایی را در این ماه توصیه می فرمایید؟

آیت الله میرسجادی: خواندن مناجات شعبانیه در این ماه بهترین دعا و مناجات است. بزرگان همیشه ما را سفارش به خواندن مناجات شعبانیه می نمودند که بهتر است همه مومنین در این ماه این مناجات را بخوانند. همچنین دعاهای دیگری نیز از جمله  دعای شجره النبوه و امثال آن نیز وارد شده است.

پدیدآورنده:

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید