کد خبر : 3067
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 فروردین 1397 - 17:43
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توصیه های آیت الله احدی به معتکفین بسته هستند

توصیه های آیت الله احدی به معتکفین

آیت الله احدی در جمع معتکفین پاکدشتی ضمن توصیه هایی درباره اعتکاف فرمودند سه روزه اعتکاف خود را نذر کنید و با آن خواسته ها و حاجاتتان را هم درخواست کنید. همچنین معظم له در مصیبت به نفس را اعظم مصیبت ها دانستند و در پایان ذکری را جهت نزدیکی و توسل به امام زمان(عج) بیان فرمودند.

 

[box type=”shadow” ]آیت الله احدی در جمع معتکفین پاکدشتی ضمن توصیه هایی درباره اعتکاف فرمودند سه روزه اعتکاف خود را نذر کنید و با آن خواسته ها و حاجاتتان را هم درخواست کنید. همچنین معظم له در مصیبت به نفس را اعظم مصیبت ها دانستند و در پایان ذکری را جهت نزدیکی و توسل به امام زمان(عج) بیان فرمودند.[/box]

بسم الله الرحمان الرحیم

معتکفین مسجد جامع امیرالمومنین(ع) شهرستان پاکدشت در روز میلاد امیرالمومنین(ع) ( شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷)  و در اولین روز اعتکاف مهمانی خاص از جوار حرم ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) داشت.

آیت الله شیخ مهدی احدی، استاد درس خارج حوزه و مفسیر قرآن کریم که افتخار تلمذ در محضر عارفان بسیاری  از جمله آیت الله بهجت، آیت الله بهاءالدینی، علامه حسن زاده، آیت الله جوادی آملی را در کارنامه خود دارد، مهمان ویژه جمع نورانی معتکفین پاکدشتی بود.

معتکفین پاکدشتی عاشق و دلداده کوی دوست

معتکفین جوان پاکدشتی که امسال با اینکه ایام اعتکاف رجبیه در تعطیلات نوروزی قرار داشت و در این در روزهای پایانی تعطیلات و در آستانه روز طبیعت، این عزیزان دل از این دنیا مادی و طبیعت پوچ کنده بودند و در گوشه ای از شهرستان پاکدشت در خانه خدا سه روز را برای بیتوته و نجوای با خدای خویش انتخاب نموده تا بهترین لحظات عمرشان را در این مکان نورانی و مسجدی که هم نام مقدس آقا امیرالمومنین(ع) است ثبت نمایند. و اینک در جمع این عزیزان مهمانی از دیار قم المقدسه و یادگار استادان بزرگ اخلاق و عرفان حضور یافته بود.

و این جمع نورانی که اکثریت آنان را جوانان و نوجوانان تشکیل داده بود، با حضور این عالم وارسته و استاد اخلاق و عرفان حال و هوایی معنوی به خود گرفت و این بار این استاد حوزوی، جلسه درس اخلاق خود را در این مکان تشکیل داد تا خود نیز همچون این دلدادگان کوی دوست در جمعی نورانی و فضایی ملکوتی قرار گیرد و اولین روز اعتکاف را این چنین با چنین جمعی آغاز نماید.

نبود یک عالم و استاد اخلاق در این شهر کاملا محسوس بود، به نحوی که تشنگی این مباحث در چهره این جوانان نورانی و مشتاق مشهود بود و جملگی با گوش و جان گرد منبر حضرت استاد حلقه زده بودند تا حتی یک واو از کلمات و بیانات ایشان را از دست ندهند.

توفیق نصیب من روسیاه هم شده بود که جهت بهره از بیانات حضرت استاد احدی من نیز خود را از تهران به این شهر و این جمع نورانی برسانم و در این فضای معنوی و در بین این عاشقان الهی توشه ای از بیانات ایشان بچینم و ماحاصل سخنان ایشان را در فضای مجازی جهت بهره دیگر مشتاقان فارسی زبان در سراسر جهان منتشر نمایم تا آنانی که توفیق حضور در این مجلس را نداشتند این چنین از آن بهره مند گرددند.

معتکفین اعتکاف ‫آیت الله احدی سلطان احمدی‬‎

توصیه های آیت الله احدی به معتکفین

اعتکاف منبع تجربیات / نذر کنید نسلتان معتکف شوند

آیت الله مهدی احدی، در این اجتماع معنوی با اظهار خوشحالی و خرسندی از حضورشان در بین این جمع عاشق سخنانشان را آغاز نمود و خطاب به معتکفین گفتند: اعتکاف برای من خیلی شیرین ومنبع تجربه و سرشار از تجربیات است و حتی در اهمیت اعتکاف در روایات آمده است که نذر کنید که تا عمر دارید، خودتان و نسلتان معتکف شوند. بدانید که اعتکاف خیلی فضیلت دارد، حتی پیامبر(ص) هم خودشان دهه آخر رمضان را معتکف می شدند.

وی با اشاره به ثواب روزه گرفتن در ایام البیض بیان کردند: هر کس در ایام البیض رجب روزه بگیرد، خداوند برایش روزه یکسال را می نویسد و این ثواب روزه داران ایام البیض است.

نذر سه روز روزه اعتکاف توسط معتکفین

آیت الله احدی با پیشنهاد اینکه این سه روز روزه ایام البیض را نذر کنید، گفتند: این سه روز را که روزه می گیرید سعی کنید آن را نذر کنید، صاحب جواهر نیز می گفت دستور دهید به مردم که نذر کنند. مثلا فلان زندگی را می خواهید یا فلان خواسته را دارید آن را نذر کنید که این سه روز را روزه بگیرد و با این نذر کردن روزه شما می شود واجب و از طرفی حاجت شما را هم می دهند.

وی ادامه داد: وعده دادند که نذر کنید و نمی خواهند اعتکاف شما مفت و مجانی باشد، حالا اگر مثلا ازدواج موفق، کار موفق، علم موفق یا هر چیز دیگر می خواهید حتی می خواهید جزء یاران بقیه الله(عج) باشید نذر روزه ایام البیض نمایید.

بزرگانی که در همین دنیا جهنم را می دیدند

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزودند: رفقا بدانید که قیامت حق است، برزخ حق است، برخی جوانان که به قیامت و برزخ باور ندارند، کاملا در اشتباه هستند، این اشتباه آنان باعث می شود که آنان به گناه بیفتند. باور کنید که قیامت و برزخ حق است.

وی ادامه داد: حتی باور کنید که استادهای ما جهنم را می دیدند، باور کنید عارف می بیند، حتی بوی گناه را می فهمد.چشم، گوش و نفس او به جایی می رسد که اینها را می بیند.

نحوه دعای انسان کامل

آیت الله احدی با اشاره به دعای انسان کامل گفتند: انسان کامل وقتی می خواهد دعا کند، می گوید: من که می خواهم وارد این طبیعت بشوم اعمال من در این دارالطبیعت صادقانه باشد، و همین طور در قبر و برزخ هم که می خواهم وارد شوم همه اعمال من صادقانه باشد.

به عبادتتان مغرور نشوید

این استاد حوزوی با تذکر اینکه به عبادات خود مطمئن نباشید، گفت: رفقا سعی کنید هرگز گناه نکنید، فضای معنوی انسان اینجا دست خوش تمایلات نفس بشود تازه می فهمد چه کار بد و زشتی کرده است. اگر عبادتی هم می کنید هرگز به خودتان مطمئن نباشید، تعجب نکنید که فلان بچه مذهبی از همه چیز برگشته است.

وی ادامه داد: حواستان باشد خدایی نکرده قدرت معنوی شما نشکند. دفتر نفس وجودی شما است و هرگز تعطیل نمی شود، اصلا امکان ندارد که تعطیل شود پس باید مراقب نفس خود باشید و بدانید که یک روزی پرونده این نفس گشوده می شود و در قیامت آن را کامل باز می کنند و تمام آن را به شما عرضه می کنند و باید آنجا پاسخگو باشید. پس سعی کنید همین طور به اعتکاف آمده اید عمر خود را در این مسیرها هزینه کنید.

مصیبت نفس اعظم ترین مصیبت ها

آیت الله احدی مصیبت نفس را اعظم مصیبت ها دانستند و گفتند: اگر می گویند مصیبت امام حسین(ع) اعظم مصیبت ها است به خاطر این است که این مصیبت نفس بوده است که یک عده به خاطر نفس خود دست به چنین کاری زده اند، بنابراین مصیبت نفس اعظم مصیبت ها است و باید مواظب باشید به مصیبت نفس گرفتار نشویم و دائم استغفار کنید.

رجب ماه تفکر

آیت الله احدی با توصیه به تفکر نمودن در ماه رجب گفتند: همین شب ها که اعتکاف هستید، دور هم جمع شوید و به تفکر بپردازید. دسته جمعی یا فردی فکر کنید، اگر توجه کردید رجب شما رجب است. و فردا هم که می گویند این الرجبیون منظور همین است که چه کسی رجب را درک کرده است و آنجا آنها را صدا می زنند.

ذکری جهت نزدیکی به امام زمان (عج)

وی در پایان با توصیه به اینکه هر شب با امام زمان(عج) مناجات کنید، گفتند: سعید کنید قصدتان این باشد که جزء یاران امام زمان (عج) باشید و هیچ وقت این طهارت و نوری را که در این اعتکاف بدست آورده اید را از دست ندهید. هر شب با امام زمان (عج) حرف بزنید، بدانید و مطمئن باشید که آقا می آید و این محال نیست، ما چون دلمان را جارو نزدیم فکر می کنیم محال است. برای نزدیکی به امام زمان (عج) هر شب ۱۰۰ مرتبه بگویید: المستغاث بک یابن الحسن (عج).

پدیدآورنده:

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

انعکاس در:
خبرگزاری مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید