کد خبر : 30614
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 تیر 1400 - 22:07
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای رابطه لذت گناه با درد و بلا/بیماری و تطهیر از گناه و ترفیع بسته هستند

رابطه لذت گناه با درد و بلا/بیماری و تطهیر از گناه و ترفیع

آیت‌الله توکل در این جلسه نکاتی درباره رابطه لذت گناه با درد و بلا و همچنین رابطه بیماری با تطهیر انسان از گناه بیان نمودند که در ادامه می‌آید.

به مقدار لذت در گناه منتظر درد و بلا باشید/بیماری و تطهیر از گناه و ترفیع آیت الله توکلبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: آیت‌الله سید رحیم توکل، از استادان برجسته اخلاق روز گذشته ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰ شمسی در برنامه یاد خدا نکاتی درباره رابطه لذت در گناه با کشیدن درد و بلا و همچنین رابطه بیماری در تطهیر انسان از گناه و گاهی ترفیع او بیان نمودند. در ادامه مشروح بیانات ایشان تقدیم شما معارف‌جویان عزیز می‌گردد.

رابطه لذت گناه با درد و بلا 

انسان در یک گناه مثلاً یک ساعت لذت می‌برد اما در مقابل این یک ساعت لذت، همین مقدار درد می‌کشد.

در روایات آمده که امام صادق می‌فرماید: «وَ قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَیْهِ السَّلاَمُ: سَاعَاتُ اَلْأَوْجَاعِ یَذْهَبْنَ بِسَاعَاتِ اَلْخَطَایَا. ساعات بیماری و مرض ساعات گناه را از بین می‌برد.»، (بحار الأنوار ج۷۸ ص۱۹۱) در قبال ساعات لذت از گناه که چقدر لذت بردید به همان ساعات باید ناله و درد بکشید!

ساعات ناله و درد، ساعات گناه را می‌برد. اگر یک ساعت ناله زدید بدانید از آن ساعت گناه یک ساعت کم شده است. این برای معصیت و هتک حرمت و بی‌احترامی به خدا است، لذا یک دندان درد به شما می‌دهند که یک ساعت ناله کنید تا آن یک ساعت لذت گناه با این یک ساعت ناله از بین برود و تنبیه شده باشید. انصافاً بسیار چیز جالبی است و این از کرامت و آقایی خدا است.

رابطه بیماری با تطهیر از گناه

بیماری گناهان قبل را پاک می‌کند، پس مواظب باشید که دوباره خرابش نکنید. به بهانه یک مدت کوتاه درد و ناله کردن این گناه پاک می‌شود.

انسان مثلاً صد تا گناه انجام داده و یک هفته هم بیمار بوده است و چهار روز این بیماری این صد تا گناه را پاک‌کرده و این چند روز اضافه در بیماری باعث می‌شود به او مقام ترفیعی بدهند و بلا از عنوان تطهیر به ترفیع تبدیل می‌شود و درجات افزوده می‌شود و قرب الی الله بالاتر می‌رود پس گاهی بیماری هم ترفیع و هم تطهیر است.

خود بیماری مزدی ندارد. مثلاً دندان‌درد دارید و نرفتید معالجه کنید و به عصب رسیده است؛ یا راه می‌رفتید در مسیر چاله را ندیدید و زمین خوردید و پای شما شکست، بنابراین نفس بیماری اجر ندارد اما گناهان را پاک می‌کند.

یعنی به این بیماری که درد است یا پادرد می‌کند، مزد نمی‌دهند اما حداقل کار گناه را پاک می‌کند ولی اجر باید عملی انجام دهید، حرفی بزنید، قرآنی بخوانید، حقی بگویید اما در نفس بیماری محو گناه است نه ثواب و اجر.

گاهی هم خداوند به باطن این عبد نگاه می‌کند که اعمالش چیست؟ اگر در اعمال صادق بوده با این اعمالِ پاک او را به بهشت می‌برد.

پدیدآورنده:

به‌کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید