کد خبر : 30609
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 - 23:58
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تمدید ماه مبارک رمضان با چله ترک گناه! بسته هستند

تمدید ماه مبارک رمضان با چله ترک گناه!

تمدید ماه مبارک رمضان با چله ترک گناه!

با پایان رسیدن ماه مبارک رمضان، دهه اول ماه شوال فرصت مناسب و خوبی برای چله ترک گناه است که این فرصت یک ماهه در ماه مبارک رمضان را تبدیل به یک چله‌ی ترک گناه کنید

تمدید ماه مبارک رمضان با چله ترک گناه!به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: یک ماه سرِ سفره مهمانی خدا با مراقبت و سلوک الی الله، روح خود را پاک و لطیف نمودید و گناه را ترک کردید؛ سحرها داشتید و العفوهای شب‌های قدر که سرمایه بزرگی برای فردای قیامت شما شد.

چله ترک گناه در ادامه ماه مبارک رمضان

اینک این حس خوب معنوی و عبادی که در این ماه مبارک کسب کردید را از بین نبرید، بلکه با مراقبت و مواظبت بیشتر بر اعمال و رفتار خود آن را بیشتر کنید تا سرمایه‌ای برای فردای قیامت باشد.

و اکنون چه فرصت مناسب و خوبی برای چله ترک گناه است که این فرصت یک ماهه در ماه مبارک رمضان را تبدیل به یک چله‌ ترک گناه کنید و این سرمایه را در طول عمر حفظ کنید و دائماً در ترک گناه و کسب عمل صالح باشید.

پس این سی روز را با ده روز دیگر به یک چله تبدیل کنید. در روایتی از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) آمده است: «وَ فِی اَلْخَبَرِ عَنِ اَلنَّبِیِّ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ مَنْ أَخْلَصَ لِلَّهِ أَرْبَعِینَ یَوْماً فَجَّرَ اَللَّهُ یَنَابِیعَ اَلْحِکْمَهِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَی لِسَانِهِ»، در خبر از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) رسیده است: کسی که چهل روز خود را برای خدا خالص کند، خداوند متعال چشمه‌های حکمت را از قلب او بر زبانش می‌جوشاند.(۱)

رمز موفقیت علامه طباطبایی و مرحوم نخودکی

دوست عزیز و بزرگوارم جناب آقای نجفی قدسی از مؤسسین دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در قم که منزل علامه را به دارالقرآن تبدیل کرده‌اند، به مناسبتی درباره رمز موفقیت علامه می‌گفت: آنچه در احوالات علامه بیان‌شده ایشان موفقیت خود را مرهون عمل به همین حدیث می‌دانست.

همچنین مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی نیز دلیل موفقیت سلوکی خود را این‌گونه بیان کرده است: نورهایی را که از اعمال نیک به‌دست می‌آورم را خرج نمی‌کنم. یعنی ایشان با مراقبه از اعمال نیکِ خود محافظ می‌کرد که از بین نرود و اکنون که ماه مبارک رمضان به پایان رسیده بحث مراقبه خیلی اهمیت دارد.

توصیه آیت‎الله جاودان به چله ترک گناه برای گشایش امور

در یکی از جلسات سخنرانی آیت‎الله جاودان که در محضرشان بودم، ایشان درباره چله ترک گناه فرمودند: «یکی از کارهایی که گشایش در زندگی را به همراه دارد، چله‌نشینی است. لازم هم نیست از همان ابتدا چهل روز را امساک کند، همه که نمی‌توانند. می‌توان چله ترک گناه گرفت، یعنی انسان با خودش عهد کند از امروز تا چهل روز مثلاً دروغ نگوید، غیبت نکند، به نامحرم نگاه نکند. وقتی موفق به ترک یک گناه شدیم، یک معصیت دیگر را نیت کنیم که ترک کنیم. آن وقت می‌بینید که چه اثراتی در زندگی دارد.»

حالا شما مسافران رمضانی که یک ماه خالصانه روزه گرفتید و عبادت کردید، این مراقبت رمضانی را تا ده روز دیگر ادامه دهید تا مشمول این روایت نیز شوید. هرچند باید تمام ثانیه‌های عمرمان رمضانی باشد و لحظه‌لحظه در حال تلاش برای افزودن عمل صالح و مراقبت بر اعمال گذشته تا بتوان با دست پر از این دنیا به اقامتگاه ابدی کوچ کرد.

همچنین از خدا بخواهید به‌حق اهل‌بیت اطهار (ع) خصوصاً امام زمان(عج) این اعمال دست و پا شکسته ما را هم قبول و هم محفوظ گرداند و ما را نیز از گناه حفظ کند که آنچه به‌دست آوردیم را به باد ندهیم.

پدیدآورنده:

به‌کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

پی‌نوشت:

  1. عده الداعی و نجاح الساعی، جلد۱ / بحار الأنوار الجامعه لدرر أخبار الأئمه الأطهار علیهم السلام، جلد۶۷، باب ۵۴ الإخلاص و معنی قربه تعالی.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید