کد خبر : 30551
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 - 17:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای علت گرفتاری‌ و مشکلات و راه گشایش آن/ثمره معامله با خدا بسته هستند

علت گرفتاری‌ و مشکلات و راه گشایش آن/ثمره معامله با خدا

آیت‌الله توکل در ابتدای برنامه امروز یاد خدا به دو پیام مخاطبین درباره دعا برای رفع مشکلات و خشکسالی و بیماری و همچنین هدیه اعمال واجب به حضرت زهرا(س) پاسخ دادند.

آیت‌الله توکل در ابتدای برنامه امروز یاد خدا به دو پیام مخاطبین درباره دعا برای رفع مشکلات و خشکسالی و بیماری و همچنین هدیه اعمال واجب به حضرت زهرا(س) پاسخ دادند.


علت گرفتاری‌ و مشکلات و راه گشایش آن/ثمره معامله با خدا | آیت الله توکل | سلطان احمدی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: آیت‌الله سید رحیم توکل، از استادان برجسته اخلاق امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شمسی در ابتدای برنامه یاد خدا به دو سؤال مخاطبین درباره هدیه کردن اعمال واجب به حضرت زهرا (س) و راه گشایش مشکلات و رفع و دفع خشکسالی و شفای بیماری جواب دادند، که مشروح آن در ادامه تقدیم معارف جویان عزیز می‌گردد.

آیا می‌توان اعمال واجب را به حضرت زهرا(س) هدیه کرد؟

سؤال اول: بارها فرمودید که اعمال خود را به حضرت زهرا(س) هدیه کنید، آیا اعمال واجب را هم می‌توان به حضرت زهرا(س) هدیه کرد؟

خود عمل واجب را نمی‌توان هدیه کرد، اما ثواب عمل واجب را می‌توان هدیه کرد و مانعی ندارد.
مثلاً من یک نماز صبح خوانده‌ام و این اطاعت در انجام عمل واجب ثوابی به همراه دارد، پس این ثواب انجام عمل واجب را می‌توانید به حضرت زهرا(س) هدیه کنید. و انسان با همین ثواب‌ها اوج می‌گیرد.
خدا به بنده‌ای که به وظیفه‌اش عمل می‌کند، به اعمالش برکاتی نازل می‌کند، که ما می‌توانیم این برکات و ثواب را به بانوی یگانه عالم حضرت زهرا(س) هدیه کنیم.

نگرانی از خشکسالی و مشکلات و بیماری و علت و درمان آن

سؤال دوم: شغل اصلی ما دامداری است و نگران خشکسالی هستیم، و فردی هم در بستر بیماری است، درخواست دعا نمودند.

من قابل نیستیم اما چشم، دعا را وظیفه داریم. اما علت خشکسالی‌ها گناهان خود ما است که به سر ما می‌آید. قرآن می‌فرماید: «ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ لِیُذِیقَهُمْ بَعْضَ الَّذِی عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ؛ به سبب اعمال مردم، فساد در خشکی و دریا آشکار شد تا به آنان جزای بعضی از کارهایشان را بچشاند، باشد که بازگردند.»، (آیه ۴۱ سوره روم).

آیات متعدد و روایات فراوان است که اگر تقوا داشته باشید و گناه نکید و زیاد هم توبه کنید، همه کارهای شما را حل می‌کنیم.

توصیه به زیاد گفتن ذکر یونسیه

سعی کنید زیاد این ذکر « لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ؛ هیچ خدایى جز تو نیست، تو منزه هستى و من از ستمکاران هستم»، (آیه ۸۷ سوره انبیاء) را بگویید.

توبه و بازگشت به خدا راه گشایش کارها و مشکلات

در سوره نوح به‌صراحت آمده که اگر توبه کنید، به شما باران می‌دهیم، فرزند به شما می‌دهیم، باغ‌ها و نهرها به شما می‌دهیم. همه راه‌ها را فرمودند اما عمل نمی‌کنیم.

در این سوره خداوند می فرماید: « فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کَانَ غَفَّارًا * یُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَیْکُمْ مِدْرَارًا * وَیُمْدِدْکُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ وَیَجْعَلْ لَکُمْ جَنَّاتٍ وَیَجْعَلْ لَکُمْ أَنْهَارًا ؛ و گفتم از پروردگارتان آمرزش بخواهید که او همواره آمرزنده است * بر شما از آسمان باران پى در پى فرستد * و شما را به اموال و پسران یارى کند و برایتان باغها قرار دهد و نهرها براى شما پدید آورد»، (آیات ۱۰ تا ۱۲ سوره نوح).

در منگنه بلا افتاده‌اید و ناله همه در آمده است، در صورتی که این بلاها و مشکلات را خودتان به سر خودتان می‌آورید، درست شوید و بدانید که برای خدا کاری که ندارد با یک کن‌فیکون همه چیز را درست می‌کند. اگر ما حرکت کنیم او خیلی آقا است، ما عبد شویم او خیلی آقا است. ناله می‌کنید، گله می‌کنید؛ گرما و سرما، زلزله و خشکسالی که می‌آید ناله می‌کنید، اما کارهای خود را درست نمی‌کنید.

تبدیل نعمت به بلا با انجام گناه

در دعای کمیل می خوانید: «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُغَیِّرُ النِّعَمَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَحْبِسُ الدُّعَاءَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُنْزِلُ الْبَلاَءَ »، خدایا! بیامرز برایم گناهانی را که نعمتها را دگرگون می سازند، خدایا! بیامرز برایم آن گناهانی را که دعا را باز می دارند، خدایا! بیامرز برایم گناهانی که بلا را نازل می کند.

گناهان نعمت را به بلا تبدیل می‌کند و شکل خوبی را به بلا تبدیل می‌کند. همه‌ی این بلاها و مشکلات به خاطر گناهان ما است، والله اگر انسان همین الآن گناه را جداً کنار بگذارد، ورق بر می‌گردد.

ماجرای معامله آیت الله حائری موسس با خدا و تولد شیخ مرتضی

با خدا معامله کنید و اثر آن را خواهید دید. آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری، مؤسس حوزه علمیه قم فرد بسیار نورانی بود. ایشان صاحب اولاد نشده بودند و می‌گویند : یک شب در نماز شب در ذهنم آمد که یک همسر دوم بگیرم و از او اولاد دار شوم که نسل من با مرگ من منقطع نشود!
این موضوع در ذهنم آمد و در همان حال گفتم که اگر زن دوم بگیرم، زن اولم ناراحت می‌شود و برای خدا او را ناراحت نمی‌کنم و اگر خدا بخواهد برکت بدهد از راه دیگری می‌دهد، دست خدا که باز است اولاد نشد از راه دیگری به من برکت می‌دهد.
برای اینکه دل زنم را نشکنم با خود این قرار را بستم که ازدواج نمی‌کنم و از خدا برکت می‌خواهم. اما بعد از این نیت همسرم حامله می‌شود و از او فرزندی به دنیا می‌آید که می‌شود شیخ مرتضی حائری! که آیت‌الله شیخ مرتضی حائری بعدها از بزرگان حوزه می‌شود و هم در علم و هم در معنویت شخصیت مهمی می‌شود.

معنویت بالای شیخ مرتضی حائری پسر مؤسس حوزه

یک بنده خدایی از دوستان خودم نقل می‌کنند که نزد ایشان می‌روم و برای یک کاری ذکری می‌خواستم و در برگه‌ای ذکری دادند و می‌گوید ۲۸ روز این ذکر را هر روز تکرار کنم. تا اینکه می‌گوید: در روز بیست و هشتم در خیابان بودم که یک گناهی پیش آمد واز من این گناه صادر شد!
این دوستمان گفت: دیدم یک ساعت بعد یکی از شاگردان شیخ مرتضی آمد و گفت: شیخ گفته یک برگه‌ای به شما داده‌ام، آن برگه را بدهید و من برگه را دادم و بعد یک نگاهی به من کرد و از جیب قلمی در آورد و ذکر را خط زد و با هر کلمه‌ای که خط می‌زد، آن کلمه از ذهنم نیز پاک می‌شد و وقتی کل برگه سیاه شد و ذکر پاک شد از ذهنم نیز کلاً ذکر محو شد و هیچی از ذهنم نماند در صورتی که با سه بار خواندن این ذکر مختصر حفظ می‌شد، بعد گفت شیخ فرمودند: چرا آن گناه را انجام داده‌ای، پس لایق این ذکر نیستی!
شیخ مرتضی در این معنویت بالا حاصل یک معامله پدرش با خدا بود که دل همسرش نشکند و ثمره آن تولد این آقازاده بود.
پس برای خدا کار کنید و بدانید برای خدا کاری ندارد که اگر فرزند نبود به نحوی دیگر انجام می‌دهد، دست خدا باز است و همین موردی که مسئله داشتی از همین‌جا در را باز می‌کند، در صورتی که در خانه هر کس می‌روید اما در خانه اصلی را فراموش می‌کنید.

پدیدآورنده:

به‌کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید