کد خبر : 30605
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 - 3:16
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ضیافت حقیقی کتابی از آیت الله شجاعی برای درک ماه رمضان بسته هستند

ضیافت حقیقی کتابی از آیت الله شجاعی برای درک ماه رمضان

ضیافت حقیقی کتابی از آیت الله شجاعی برای درک ماه رمضان

کتاب « ضیافت حقیقی» یک کتاب ناب به همراه یک مجوعه توصیه‌ها و دستورالعمل‌های عملی درباره ماه مبارک رمضان از لسان مرحوم آیت‌الله محمد شجاعی (رض) است.

کتاب « ضیافت حقیقی» یک کتاب ناب به همراه یک مجوعه توصیه‌ها و دستورالعمل‌های عملی درباره ماه مبارک رمضان از لسان مرحوم آیت‌الله محمد شجاعی (رض) است.


ضیافت حقیقی کتابی از آیت الله شجاعی برای ماه رمضانبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: کتاب ضیافت حقیقی یک کتاب ناب به همراه مجوعه توصیه‌ها و دستورالعمل‌های عملی درباره ماه مبارک رمضان از لسان عارف فرزانه و استاد کامل اخلاق مرحوم آیت‌الله محمد شجاعی (رض) است.

ضیافت حقیقی کتابی برای بهره بهتر و بیشتر از ماه مبارک رمضان

مطالعه‌ی این کتاب باعث ترغیب اهل سلوک و عموم به بهره و دقت بیشتر در درک بهتر از ماه مبارک رمضان می‌شود. هرچند توصیه می‌شود یک هفته قبل از ورود به ماه مبارک این کتاب را کامل مطالعه نموده و مجدد در ماه مبارک آن را مرور کنید و دستورات و توصیه‌های استاد را عمل کنید.

این مجموعه شامل یازده سخنرانی آیت‌الله شجاعی درباره‌ی ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر، عید فطر و روزه است، که در ابتدای دهه شصت ایشان ایراد فرموده‌اند. این مجموعه سخنرانی به همت برادر عزیز و بزرگوار جناب آقای دکتر محمدزاده بارها از شبکه‌ی رادیویی قرآن پخش‌شد و مورد استقبال و توجه مخاطبان قرار گرفته است.
انتشارات سروش وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی در یک کار ارزشی و ماندگار، این سخنرانی‌ها را در قالب این کتاب منتشر نمود. و از آنجایی که این سخنان به صورت محاوره انجام شده بود، انتشارات سروش با ویرایش ادبی و کمترین تغییر در الفاظ به همراه نشانی سند آیات و روایات، این مجموعه سخنرانی‌ها را در سال ۱۳۹۳ به‌صورت کتاب منتشر نمود.
آیت‌الله شجاعی در این سخنرانی‌ها به ترغیب مؤمنان به عبادت مخلصانه در ماه مبارک رمضان نموده و برای بهره‌گیری کامل از این ماه مبارک، و درک شب‌های قدر راهنمایی و توصیه‌هایی را بیان نموده‌اند. تا مؤمنان بتوانند از فرصت زمانی ماه مبارک رمضان بهترین استفاده را برای کسب توشه سفر آخرت استفاده کنند.

فهرست موضوعات کتاب ضیافت حقیقی

همان‌طور که گفته شد این مجموعه سخنرانی‌ها شامل یازده سخنرانی است که این یازده سخنرانی در یازده بخش و در ۱۷۵ صفحه در این کتاب تدوین‌شده است که عناوین یازدگانه‌ی آن عبارتند:
معنای عبودیت
صدق در اعمال
شرایط روزه‌ی صحیح
ظاهر و باطن روزه
روزه‌داری خواص: مبطلات «قبولی» روزه
صاحب‌خانه خداوند است: تذکراتی برای صیام
تذکراتی در باب تلاوت قرآن و دعا
درک شب‌های قدر
شب ۱۹ ماه مبارک رمضان: حضور، تضرع
شب ۲۱ ماه مبارک رمضان: وصیت حضرت علی (ع)، گفتگوی حضرت موسی (ع) با خداوند
درباره‌ی عید فطر و حفظ رقت قلبی که در ماه مبارک عاید شده است.

دوستی درخواست توصیه مطالعاتی درباره ماه مبارک رمضان نموده بود که مجدد این کتاب به همه‌ی علاقمندان معرفی می‌شود، سعی کنید حتماً مطالعه این کتاب را در آستانه ماه مبارک رمضان از دست ندهید.

علاقمندان می‌توانید این کتاب را از فروشگاه‌های انتشارات سروش در سراسر کشور و همچنین فروشگاه اینترنتی این انتشارات تهیه کنید. (جهت ورود به فروشگاه سروش اینجا کلیک کنید). همچنین نسخه پی دی اف این کتاب را از طاقچه (اینجا)، کتابراه (اینجا) می‌توانید دانلود و تهیه کنید.

پدیدآورنده:

به‌کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ضیافت حقیقی کتابی از آیت الله شجاعی برای ماه رمضان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید