کد خبر : 2709
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1396 - 22:05
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای عنایت امام رضا (ع) به زوارش شیخ مرتضی حائری بسته هستند

عنایت امام رضا (ع) به زوارش شیخ مرتضی حائری

عنایت امام رضا (ع) به زوارش شیخ مرتضی حائری

بیش از ۶۵ بار مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری در زمان حیاتش به زیارت امام رضا (ع) در مشهد مقدس مشرف شد و این تشرفات باعث نجات شیخ در شب قبر و دیدارش با امام رضا (ع) گردید.

به نام خداوند لوح و قلم

صبح امروز دوشنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۶ یکی از علماء در مراسمی که در حوزه علمیه مروی برگزار بود به مناسبت ایام میلاد امام رضا(ع) به عنایت امام هشتم به شیخ مرتضی حائری اشاره نمود که آن را یاداشت و ضبط نمودم تا خدمت شما معارف جویان و همراهان عزیزم نیز ارائه کنم تا شما نیز از این مطلب بی نصیب نمانید.

امروز این عالم بزرگوار چنین بیان کردند:

Image result for ‫شیخ مرتضی حائری‬‎

مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری  به تعظیم شعائر دینی، از جمله زیارت مشاهد مشرّفه خصوصا زیارت امام رضا (ع) بسیار مقید بود، هر فرصتی ، هر زمانی که پیش می آمد و وقتش اجازه می داد مشرف به مشهد مقدس می شد در طول حیاتشان ۶۵ بار نقل شده به زیارت امام رضا (ع) مشرف شده است.

عصر های چهارشنبه که درس تعطیل می شد با هر وسیله ای که بود از قم به مشهد می رفت و پنج شنبه و شب جمعه به زیارت امام رضا (ع) مشرف می شد و صبح جمعه به سوی قم برمی گشت که شنبه برای درسش در حوزه قم حاضر باشد.

روی سنگ قبر شیخ مرتضی اگر دقت کرده باشید نوشته شده ایشان فرشته ای بود به صورت انسان.

مرحوم آیت الله مرعشی نجفی به شیخ مرتضی بسیار علاقه داشتند و بعد از ارتحال شیخ مرتضی ایشان هم فوت نمودند. یک قضیه ای است که آیت الله مرعشی نجفی نقل می کنند.

آیت الله مرعشی نجفی نقل کرده اند که بعد از فوت شیخ مرتضی حائری چون خیلی به شیخ مرتضی علاقه داشتم بسیار ناراحت بودم که او را از دست دادم. یک شب خوابش را دیدم و می دانستم فوت کرده از شیخ مرتضی پرسیدم خدا با شما چه کرد؟

شیخ مرتضی گفت: وقتی فوت کردم ، مرا در قبر گذاشتند که بعد دو هیولا به سمت من می آمدند. سراسر وجودم ترس فرا گرفته بود و آن هیولاها هم به من نزدیکتر می شدند و من حیران و ترسان بودم که ناگاه صدایی از بالای سرم شنیدم که گفت: شیخ مرتضی ۶۵ بار آمدی به دیدنم حالا من آمده ام بازدیدت. یک وقت دیدم وجود مقدس حضرت رضا (ع) است و آن دو هیولا محو شدند و الان هم در یک بوستان وسیع و خیلی راحت زندگی می کنم.

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید