کد خبر : 2672
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1396 - 21:24
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دو شرط در فهم قرآن؛توسل به امام زمان عج و طهارت نسبی بسته هستند

دو شرط در فهم قرآن؛توسل به امام زمان عج و طهارت نسبی

دو شرط در فهم قرآن؛توسل به امام زمان عج و طهارت نسبی

آیت الله قرهی در جلسه هفتگی تفسیر خود شامگاه یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶ دو شرط مهم فهمیدن قرآن و تفسیر را بیان فرمودند که در ادامه گزیده ای از یاداشت هایم از این جلسه می آید.

توفیق شد شامگاه یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶ در جلسه تفسیر هفتگی قرآن کریم استاد آیت الله قرهی که در مسجد امام حسن مجتبی (ع) پیروزی برگزار شد ، شرکت کنم که در ادامه گزیده ای از یاداشت هایم از این جلسه را تقدیم شما همراهان عزیز می کند تا شما عزیزان نیز از این جلسه بهره مند شوید:

استاد در این جلسه فرمودند:
اگر می خواهید همه قرآن را بفهمید باید از زبان اهل بیت(ع) بشنوید.
پرهیز بزرگان از عنوان مفسر قرآن
مفسر قرآن بودن حساب و کتاب دارد و هر کسی نمی‌تواند مفسر قرآن باشد. بزرگان ما حتی نگفتند ما مفسر قرآن هستیم، گفتند جرات نداشتیم بگوییم مفسر قرآن هستیم، این قدر مفسر بون سخت است.
داشتن طهارت نسبی برای فهم قرآن
در تفسیر، گفتن و شنیدن یک اصل مهم است، آن کسی که مفسر قرآن است یا کسی که تفسیر را می خواند، اگر می خواهد خوب تفسیر را یاد بگیرد و بفهمد و در محضر قرآن از آن بهره ببرید باید طهارت نسبی داشته باشد.
طهارت نسبی چیست؟
طهارت نسبی به حداقل وضو داشتن نیست بلکه طهارت نسبی در طهارت چشم و گوش و زبان است که از چشم و گوش و زبان مراقبه داشته باشیم و از همه مهمتر فکر است که باید از آن نیز مراقبه کرد که اگر مراقبه کردید بهره برداری شما از قرآن بیشتر می شود که لازمه این کار متخلق شدن به اخلاق الهی بودن است.
فهم قرآن با اتصال به امام زمان عج /خواندن دعای سلامتی برای امام زمان (عج) در هر ساعت
راه دیگر فهم قرآن  اتصال به امام زمان (عج) است، در هر زمان راه دستیابی به قرآن اتصال به امام زمان (عج) است. بارها عرض کردم حداقل هر ساعت دعای سلامتی برای امام زمان (عج) بخوانید و سر هر ساعت بگویید: اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا.
سر هر ساعت ساعتتان را یا زنگ موبایلتان را تنظیم کنید و این دعای سلامتی را بخوانید بدانید که حصن حصین است.
خلوت با امام زمان (عج) هر شب قبل از خواب
هر شب قبل از خواب  با امام زمان (عج) خلوت کنید، قبل از خواب که خواستید بخوابید وضو بگیرید و سعی کنید همیشه دائم الوضو باشید چون وضو خودش نور و یکی از خصوصیاتش این است که فقر را دور می کند. پس آن وقت که قبل از خواب وضو گرفتید و خواستید بخوابید، برق‌ها را هم که خاموش کردید چند دقیقه با آقا جان امام زمان (عج) خلوت کنید.
این کار باعث طهارت آوردن برای انسان می‌شود و خدا شاهد است که لگر کسی هر شب هر شب این خلوت را انجام بدهد به یکسال نمی‌رسد که چیزهایی متوجه می شود و اصلا اگر چیزی هم متوجه نشود همین قدر که اجازه داده اند هر شب هر شب با آقا جان خلوتی داشته باشد و حرف بزند معلوم می شود که لیاقت حرف زدن را دارد، بدانید که به همه کس این اجازه را نمی دهند.
اگر دیدید یک شب یادتان رفت این خلوت را انجام دهید بدانید که در روز یک کار خلافی کردید که یادتان رفت شب با امام زمان عج حرف بزنید.

به قلم:  امیر محسن سلطان احمدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید