در همه حالات زندگی شاکر باشید
ما هم سعی کنیم کارهای خدا را با حسن ظن تعبیر خوب کنیم تا انشاءالله به ارزشِ دادنها و ندادنهای خدا پی ببریم. شکر حقیقی هر نعمت، درک ارزش آن نعمت است.
ما هم سعی کنیم کارهای خدا را با حسن ظن تعبیر خوب کنیم تا انشاءالله به ارزشِ دادنها و ندادنهای خدا پی ببریم. شکر حقیقی هر نعمت، درک ارزش آن نعمت است.
به نام خداوند لوح و قلم
برخی در زندگیشان با کوچکترین ناملایمتی،سختی یا امتحان الهی شروع به اعتراض می کنند و در بین انبوه نعمتهای خداوند که به وی داده فقط آن یک بلا را می بینند و تا حدی کفری می شوند که نعمت های دیگر خدا را فراموش می کنند و همه ذهن و فکر و خیالشان متمرکز به آن یک عدد بلا و گرفتاری است.
در صورتی که اگر چنین افرادی کمی تفکر کنند می بینند در بوته امتحان الهی قرار دارند و با قبول شدن از این امتحان الهی به مرحله معنوی بالاتری سیر خواهند کرد. و حتی این بلا و گرفتاری برای رشد معنوی آنها نیز مفید هم هست و خداوند برای رسیدن آن فرد به این رشد معنوی او را چنین گرفتار نموده تا چیز گران قیمتی در مقابل صبر و شکر و طاعتش به وی عطا کند.
مرحوم دولابی نقل کرده که حضرت موسی علیه السّلام به شخصی برخورد که کور و کر بود و دست و پا هم نداشت؛ به یک تکه گوشت شبیهتر بود تا انسان. از او پرسید حالت چطور است؟ یعنی دنیا را و ربّت را چگونه میبینی؟
آن شخص در پاسخ موسی علیه السّلام گفت: کیست در این دنیا که حالش مثل من باشد؟ چشم ندارم، در نتیجه آنچه را خدا راضی نیست نمیبینم؛ گوش ندارم، در نتیجه سخنی را که خدا دوست ندارد نمیشنوم؛ پا ندارم، در نتیجه به جایی که خدا راضی نیست نمیروم؛ دست ندارم، در نتیجه کاری را که خدا نمیپسندد نمیکنم و کسی را که خدا نمیخواهد بزنم نمیزنم. پس در همهی عالَم کسی نیست که حالش از خوبی به من برسد.
موسی از معرفت و رضامندی و شاکر بودن او بسیار متعجّب شد. بنابراین ما هم سعی کنیم کارهای خدا را با حسن ظن تعبیر خوب کنیم تا انشاءالله به ارزشِ دادنها و ندادنهای خدا پی ببریم. شکر حقیقی هر نعمت، درک ارزش آن نعمت است.
به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰