کد خبر : 2545
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردین 1396 - 19:38
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای در همه حالات زندگی شاکر باشید بسته هستند

در همه حالات زندگی شاکر باشید

ما هم سعی کنیم کارهای خدا را با حسن ظن تعبیر خوب کنیم تا ان‎شاءالله به ارزشِ دادن‎ها و ندادن‎های خدا پی ببریم. شکر حقیقی هر نعمت، درک ارزش آن نعمت است.

ما هم سعی کنیم کارهای خدا را با حسن ظن تعبیر خوب کنیم تا ان‎شاءالله به ارزشِ دادن‎ها و ندادن‎های خدا پی ببریم. شکر حقیقی هر نعمت، درک ارزش آن نعمت است.

به نام خداوند لوح و قلم

برخی در زندگیشان با کوچکترین ناملایمتی،سختی یا امتحان الهی شروع به اعتراض می کنند و در بین انبوه نعمتهای خداوند که به وی داده فقط آن یک بلا را می بینند و تا حدی کفری می شوند که نعمت های دیگر خدا را فراموش می کنند و همه ذهن و فکر و خیالشان متمرکز به آن یک عدد بلا و گرفتاری است.

در صورتی که اگر چنین افرادی کمی تفکر کنند می بینند در بوته امتحان الهی قرار دارند و با قبول شدن از این امتحان الهی به مرحله معنوی بالاتری سیر خواهند کرد. و حتی این بلا و گرفتاری برای رشد معنوی آنها نیز مفید هم هست و خداوند برای رسیدن آن فرد به این رشد معنوی او را چنین گرفتار نموده تا چیز گران قیمتی در مقابل صبر و شکر و طاعتش به وی عطا کند.

مرحوم دولابی نقل کرده که حضرت موسی علیه السّلام به شخصی برخورد که کور و کر بود و دست و پا هم نداشت؛ به یک تکه گوشت شبیه‎تر بود تا انسان. از او پرسید حالت چطور است؟ یعنی دنیا را و ربّت را چگونه می‎بینی؟

آن شخص در پاسخ موسی علیه السّلام گفت: کیست در این دنیا که حالش مثل من باشد؟ چشم ندارم، در نتیجه آنچه را خدا راضی نیست نمی‎بینم؛ گوش ندارم، در نتیجه سخنی را که خدا دوست ندارد نمی‎شنوم؛ پا ندارم، در نتیجه به جایی که خدا راضی نیست نمی‎روم؛ دست ندارم، در نتیجه کاری را که خدا نمی‎پسندد نمی‎کنم و کسی را که خدا نمی‎خواهد بزنم نمی‎زنم. پس در همه‎ی عالَم کسی نیست که حالش از خوبی به من برسد.

موسی از معرفت و رضامندی و شاکر بودن او بسیار متعجّب شد. بنابراین ما هم سعی کنیم کارهای خدا را با حسن ظن تعبیر خوب کنیم تا ان‎شاءالله به ارزشِ دادن‎ها و ندادن‎های خدا پی ببریم. شکر حقیقی هر نعمت، درک ارزش آن نعمت است.

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید