کد خبر : 2468
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 اسفند 1395 - 21:23
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تبریک سال جدید ۱۳۹۶ شمسی بسته هستند

تبریک سال جدید ۱۳۹۶ شمسی

شخصى در روز عید نوروز مى گفت: « این روز را به شما تبریک و تسلیت مى گویم. تبریک به جهت فرصتى جدید که خدا به شما داده تا عمل صالح انجام دهید و تسلیت براى از دست دادن فرصتهایى که داشتید و به غفلت گذشت و از آن بهره معنوی نبردید».

این روز را به شما تبریک و تسلیت مى گویم. تبریک به جهت فرصتى جدید که خدا به شما داده تا عمل صالح انجام دهید و تسلیت براى از دست دادن فرصتهایى که داشتید.

به نام خداوند تغییر دهنده حالات و زمانها

السلام علیک یا خانم نرجس خاتون (س)

با سلام و عرض تبریک سال جدید

باز ورق های تقویم سالیانه به پایان روز شمار های خود رسید و سر رسید ۱۳۹۵ شمسی بسته گشت و باز سالی دیگر از راه رسید. اینک یک سال از عمر ما گذشت و بهار طبیعتی دیگر وار از راه رسید و چه زیباست بانگ نوید بخش این بهاران که اگر خوب به این حرکات و تغییر طبیعت بنگریم نوید بخش بیداری ما خواهد بود و ما را از غفلت زدگی بیدار می کند.

بیدار باش بهار طبیعت

بیدار باش بهار طبیعت زنگ بیداری قلب غافل ما نیز هست که از این تغییرات و تحولات طبیعت درس بگیریم و بیدار شویم و در وجود و درون ما نیز بهاری معنوی شکل بگیرد که ارزش جشن گرفتن داشته باشد و گرنه تازه شدن و رویدن بهار طبیعت چه عید و تبریک و جشنی برای ما که همچنان در زمستان غفلت سیر می کنیم دارد؟ اصلا آیا در وجود ما نیز شکوفه ای معنوی شکوفا شد؟ آیا روح خشکیده ما نیز بهاری شد؟

حسابرسی زا نفس همچون حسابرسی پایان سال

در این آغازین روزهای سال جدید و فرصت تعطیلات نوروزی موقعیت مناسبی برای محاسبه نفس است، اگر دقت کرده باشید در روزهای پایانی اسفند هر کجا می نگریستیم هر شرکت و دفتر و مغازه و اداره ای در حال حسابرسی فعالیت های سالیانه خودش بود. اما ما کمتر به حسابرسی پرونده اعمال خود می پردازیم.

مسئله محاسبه از مهمترین شاه کلید های رسیدن به سعادت ابدی و کسب درجات معنوی است و هر برنامه اخلاقی که مطالعه کردم و از هر استادی نصیحتی خواستم اولین کلامش مراقبه و محاسبه بود. چنانچه تاکنون اگر از بحث محاسبه نفس غفلت کرده ایم در این فرصت تعطیلات نوروزی جدولی تهیه نموده و به محاسبه اعمالمان در سالی که گذشت بپردازیم و محاسبه روزانه را در برنامه های جدی و مهم هر روزمان در سال جدید قرار دهیم.

عید نوروز تبریک یا تسلیت؟!

شخصى در روز عید نوروز مى گفت: « این روز را به شما تبریک و تسلیت مى گویم. تبریک به جهت فرصتى جدید که خدا به شما داده تا عمل صالح انجام دهید و تسلیت براى از دست دادن فرصتهایى که داشتید و به غفلت گذشت و از آن بهره معنوی نبردید».

سال جدید فرصتی برای جبران گذشته

خدا را شاکرم که باز پرونده عمرم بسته نشد و مرا به سالی جدید جهت برنامه و سلوکی تازه و پیشرفتی معنوی رساند تا از این فرصت جدید جهت خودسازی ، غفلت زدایی ، بیدار شدن خودم استفاده کنم و اگر کاستی ها ، غفلت ها ، بیراهه روی هایی در سال قبل داشتم اینک از این فرصت جدید جهت اصلاح نفس خود و جبران گذشته ام استفاده کنم.

با هر فراز و نشیبی که بود سال ۱۳۹۴ شمسی به پایان خود رسید و در این سال توفیقاتی کسب شد و اساتیدی سر راهم قرار گرفتند که بهره ها و توشه های فراوانی کسب نمودند، امید که بتوانم هم خود از سر این سفره معنوی لقمه ای برداشته و زنگاری از قلب و روح بیمارم بزدایم و هم اینکه تنها خور نباشم و آموخته هایم را به دیگران نیز منتقل کنم.

دعای فرج در لحظه تحویل سال

تحویل سال باید در حقیقت تحول در روح و روان انسانها و زنده شدن نفس غفلت زده ماباشد، چه خوب است در لحظه تحویل سال ابتدای امر مضطرانه دست به دعا بلند کنیم و فرج و ظهور امام زمان(عج) صاحب و مولایمان را از خدا بخواهیم و در خواست کنیم که حال و احوال و روزگار ما را به بهترین حال معنوی قرار دهد.

و مناسب است یک ساعت قبل از تحویل سال به تعداد روزهای سال یا هر مقدار که توان داریم این دعای معروف «یا مقلّب القلوب و الابصار یا مدبّر الّیل و النّهار یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال؛ای خدایی که همه چیز در دست تو است، سال خوشی به همه ما عنایت فرما» را با توجه به معنی آن بخوانیم.

در پایان حلول سال جدید و بهار پر طراوت نوروزی که معطر به عطر فاطمی گریده است را خدمت همه شما دوستان و همراهان عزیز ، اقوام و آشنایان تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خداوند متعال سالی سراسر خیر و برکت معنوی همراه با موفقیت و سلامتی را برای تک تک هموطنان عزیزم آرزومندم، ان شاء الله سال جدید سال فرج و ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) باشد و در تمام لحظات این سال  به یاد آقا جانمان باشیم تا مورد عنایت و نظر حضرتش قرار بگیریم.

اللهم عجل لولیک الفرج (عج)

امیرمحسن سلطان احمدی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید