کد خبر : 2443
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1395 - 9:02
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چگونگی توسل به ام العباس ع جهت برآورده شدن حاجات بسته هستند

چگونگی توسل به ام العباس ع جهت برآورده شدن حاجات

با تسلیت سالروز وفات ام العباس (ع) حضرت ام البنین (س) به شما همراهان گرامی بدین منظور کیفیت ختم صلوات به زوجه امیرالمومنین (ع) در ادامه تقدیم شما بزرگواران می گردد.

با تسلیت سالروز وفات ام العباس (ع) حضرت ام البنین (س) به شما همراهان گرامی بدین منظور کیفیت ختم صلوات به زوجه امیرالمومنین (ع) در ادامه تقدیم شما بزرگواران می گردد.

بسم الله الرحمان الرحیم

در آموزه های دینی ما آمده است که در گرفتاری ها و برای رسیدن به حاجات به غنی مطلق، خداوند قادر توانا رجوع کنیم و به رب العالمین که مالک و رب ما است مراجعه کنیم اما برای این رجوع و درخواست از خداوند، خداوند فرموده است با وسیله به نزد من بیایید. و این دستور در آیه ۳۵ سوره مائده آمده است: « یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسیلَهَ….. ، اى کسانى که ایمان آورده‏ اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید و وسیله ‏اى براى تقرب به او بجوئید…..».

بنابراین باید دنبال وسیله ای باشیم که آن وسیله نزد خدا دارای جایگاه خاصی بود و از مقربان درگاه الهی باشد، و چه کسانی بهتر از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و اولیاء الهی که نزد خداوند متعال دارای احترام خاصی هستند و این بزرگواران سبب فیض الهی نیز هستند.

بعد از ۱۴ معصوم علیهم السلام، ام العباس خانم حضرت ام البنین (س) همچون فرزندشان ابوالفضل العباس (ع) وسیله توسل و قرب به درگاه الهی است، که می توان با توسل به ایشان در صورت مصلحت الهی به حاجات خود رسید.

در باب توسل به خانم حضرت ام البنین (س) مرحوم حجه الاسلام و المسلمین آقای ربانی خلخالی در جلد دوم کتاب «چهره درخشان قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام » به نقل از یادداشتهای فاضل فرزانه و دانشمند محترم ، حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای سید مرتضی مجتهدی چنین می نویسد:

« در میان جامعه ما، نه تنها توجه و توسل به حضرت ابوالفضل العباس ‍ علیه السلام کاملا مرسوم است ، بلکه توسل به حضرت ام البنین علیها السلام مادر بزرگوار آن حضرت نیز رواج دارد.بسیارى از مردم متدین و نیک اندیش ، براى رفع شداید و گرفتاریها، و بر طرف شدن نیازها، به حضرت ام البنین علیها السلام متوسل مى شوند، و به زودى نیز حاجت خود را مى گیرند. این خود گواه روشنى است بر عظمت و شان و جلالت آن بانوى داغدار در پیشگاه خداوند بزرگ می باشد.»

 

طریقه ختم

طریقه آن ختم در کتاب مجموعه علم جفر به این صورت ذکر شده است: وقت انجام این ختم بعد از نماز صبح و یا پس از نماز عشا مى باشد و اگر از اول ماه شروع کنند بهتر است .

روز اول به نیت ساحت قدس حضرت خاتم الانبیا حضرت محمد بن عبدالله صلى الله علیه و آله ،

روز دوم به نیت حضرت امیرالمومنین على بن ابیطالب علیه السلام ،

روز سوم به نیت ساحت مقدسه حضرت فاطمه زهرا علیه السلام ،

روز چهارم به نیت حضرت امام حسن مجتبى علیه السلام،

روز پنجم: ……. و بقیه ائمه معصومین(ع) تا برسد به امام دوازدهم…..

که در روز چهاردهم به نیت حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان ارواحنا فداه ،هر روز هزار مرتبه صلوات با ذکر (و عجل فرجهم ) قرائت شود،

ضمنا روز پانزدهم به نیت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام ،

و روز شانزدهم به نیت حضرت ام البنین علیها السلام ،

و روز هفدهم نیز به نیت حضرت زینب کبرى علیها السلام هر روز هزار بار صلوات بفرستد

در روز آخر پس از اتمام صلوات، دعاى توسل معروف را که در مفاتیح الجنان ذکر شده و اول آن  »اللهم انى اسئلک و اتوجه الیک بنبیک نبى الرحمه» مى باشد بخواند.

در کتاب یاد شده ، از قول شخصى موثق نقل شده است که عده اى این ختم را با هم انجام داده و در آخر ختم ، حضرت باب الحوائج قمر بنى هاشم اباالفضل العباس علیه السلام را زیارت نمودند. آن حضرت به آنان فرموده بودند:   «حاجاتکم مقضیه » یعنى : حاجت هاى شما بر آورده شده است. آن شخص قسم یاد کرد که ما چند نفر بودیم ، حاجات یکایک ما برآورده شد.

*موعود
?منبع :کتاب «چهره درخشان قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام : ۲ج/ ص۶۹ استفاده شده از یادداشت فاضل فرزانه ،حجت الاسلام و المسلمین آقاى سید مرتضى مجتهدى سیستانى»

خوب است که پیش‌ از توسل‌ جستن‌ حمد و ثنای‌ الهی‌ و نعمت‌های‌ بی‌شماری‌ که‌ خداوند به‌ انسان‌ عنایت‌ کرده‌ ذکر شود، و با ذکر گناهان‌ به‌ گناهان‌ و تقصیرات‌ خود اعتراف‌ کرده و خود را مستحق‌ پاداش‌ و بهشت‌ ندانید بلکه خود را فقیری پوچ و نیازمند به فضل الهی بدانید که اگر هم عبادتی دارید آن از فضل الهی است نه از خودتان، سپس بعد از اعتراف به گناهان و عجز و ناتوانی، حمد و شکر نعمت ها را انجام داده و صلوات بفرست

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید