کد خبر : 2158
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1395 - 6:49
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برترین ذکر مخلصین در بیان آیت الله قرهی بسته هستند

برترین ذکر مخلصین در بیان آیت الله قرهی

پس یکی از خصوصیّات مخلصین این است که دائم به این ذکر صلوات بر محمّد و آل محمّد(صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) مشغول هستند.

به گزارش کلینیک روح درمانی،آیت الله روح الله قرهی در یکی از مباحث درس اخلاق خود فرمودند:این‌ها سفارشات وجود مقدّس امام حسن عسگری(صلوات اللّه و سلامه علیه) است که در ادامه فرمودند: «وَ الصَّلَاهَ عَلَى النَّبِیِّ ص فَإِنَّ الصَّلَاهَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَاتٍ» و بر پیامبر(صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) فراوان صلوات فرستید؛ زیرا صلوات فرستادن بر رسول خدا(صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) ده حسنه دارد.
اگر صلوات ده حسنه دارد، بدانید حسنات زیادی است؛ چون اصلاً هیچ ذکری نزد مخلصین عالم برتر از ذکر صلوات بر محمّد و آل محمّد(صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) نیست.
سفارش سیّد عظیم‌الشّأن، مرحوم آیت‌الله میرفندرسکی(اعلی اللّه مقامه الشّریف)، به شاگرد بزرگوارش صدرالمتألّهین، ملّاصدرا(اعلی اللّه مقامه الشّریف) این بود که در باب دور شدن ذهن از انحرافات و به خصوص برای این که وقتی در مباحث به ظاهر عقلانی ورود پیدا می‌کنید، به اشتباه نیافتید، تا می‌توانید با ذکر صلوات بر محمّد و آل محمّد(صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) مأنوس باشید.
این هم یکی از خصوصیّات مخلصین عالم است که بسیار به ذکر صلوات مشغولند.
عجیب است، بیان کردند: اگر می‌خواهید دعاهایتان مستجاب شود، قبل از دعا اوّل یک صلوات بر محمّد و آل محمّد(صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) بفرستید و بعد به فرض این دعای شریفی را – که خیلی هم مهم هم است – که بیان می­کنیم: خدایا! عاقبت همه ما را ختم به خیر بگردان و یا هر دعای دیگری که دارید، بگویید و بعد مجدّد صلوات بر محمّد و آل محمّد(صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) بفرستید. فرمودند: پروردگار عالم صلوات را دعای مستجاب می­داند – چون صلوات دعا است و ما به خدا عرضه می‌داریم که «اللّهمّ …»، خدایا! درود بفرست بر پیامبر و آلش – لذا فرمودند: پروردگار عالم اگر اوّل و آخر دعایی را مستجاب کند، خودش حیا می‌کند وسط آن دعا را رها کند، پس آن را هم اجابت می‌کند. لذا دعای من و شما هم مستجاب است و این‌ خصوصیّت صلوات است.
پس یکی از خصوصیّات مخلصین این است که دائم به این ذکر صلوات بر محمّد و آل محمّد(صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) مشغول هستند.
آیت‌الله العظمی ادیب(اعلی اللّه مقامه الشّریف) فرمودند: عزیز دلم! کمّل اولیاء در شبانه‌روز حدّاقل مشغول به هزار و چهارصد ذکر صلوات بر محمّد و آل محمّد هستند. تعجّب است، وقت آن‌ها چه وقتی است. والله انسان از این برکت در وقت تعجّب می­کند. تازه آن­ها همه کاری هم می‌کنند، تدریس، مباحث، شب‌خیزی، کار، اذکار دیگر، خواندن قرآن و … .
لذا فرمودند: این ذکر صلوات، و بهترین ذکر مخلصین است. بیشتر ذکری که آن‌ها را مشغول کرده است، همین صلوات بر محمّد و آل محمّد(صلى اللّه علیه و آله و سلّم) است. دعای مخلصین هم همین ذکر صلوات است؛ چون مخلصین هیچ چیز نمی‌خواهند، نمی‌گویند: بهشت می‌خواهیم و …، بلکه فقط عاقبت به خیری می‌خواهند و می‌گویند: پسندم آنچه را جانان پسندد.
لذا جالب است که ما در اذکار دیگر – توجّه! توجّه! به خصوص جوان‌های عزیز، فرزندان عزیزم، دختران گرامی‌ام، پسران عزیزم در این مطلب دقّت کنند – داریم که حتماً باید استاد داشته باشید. فقط به این اکتفا نکنید که فلان جا نوشته فلان ذکر را این‌قدر بگویید، امکان دارد آن ذکر برای شما نباشد. اگر آیت‌الله قاضی یا آسیّد هاشم حدّاد و … (اعلی اللّه مقامهم اجمعین) برای کسی گفتند، آن‌ها را دیدند، وجودشان را دیدند، سعه صدرشان را دیدند، طیّ راهشان را دیدند و گفتند: شما این ذکر را به این تعداد بگو. آن شخص دیگر نمی‌تواند این را عمومی‌اش کند. امّا تنها ذکری که عمومی است و همه می‌توانند هرچقدر دلشان می‌خواهد بگویند و هیچ ذکری هم حتّی ثوابش به این ذکر نمی‌رسد، ذکر صلوات بر محمّد و آل محمّد(صلى اللّه علیه و آله و سلّم) است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید