کد خبر : 2092
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 - 12:09
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چرا به امام زمان «نجم الثاقب» می‌گویند؟ بسته هستند

چرا به امام زمان «نجم الثاقب» می‌گویند؟

آیت الله احدی:نور امام به حدی زیاد است که همه کس را کنار می‌زند و خودش خورشید عالم و جهان می‌شود به حدی که هیچ اسلحه‌ای بدون اجازه امام حرکت نمی‌کند

به گزارش کلینیک روح درمانی،آیت الله مهدی احدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم و صاحب تفسیر بلاغ در درس هفتگی اخلاق خود که شامگاه جمعه ۱۹ آذرماه همزمان با سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) در مسجد الزهرا(س) تهران برگزار شد، با اشاره به خطبه امام علی(ع) در نهج البلاغه پیرامون زینت های آسمان، خورشید را یکی از زینت های آسمان دانست و گفت: خورشید یکی از زینت های آسمان است که نور آن به حدی شدید است که وقتی روز می شود از شدت نور خورشید ماه و ستاره ها محو می شود که این روشنایی به حدی زیاد است که ثاقب است.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: در روایات هم امام زمان(عج) را نجم الثاقب گفته اند، یعنی نور امام به حدی زیاد است که همه کس را کنار می زند و خودش خورشید عالم و جهان می شود به حدی که هیچ اسلحه ای بدون اجازه امام حرکت نمی کند و تیری از آن شلیک نمی شود.
صاحب تفسیر فروغ خاطر نشان کرد: در نهج ابلاغه آمده که زمین کلید خود را به حضرت مهدی(عج) تسلیم می کند و تمام گنج ها از درون زمین بیرون می آید و او نجم الثاقب عالم است که کسی نمی تواند در مقابلش نظری دهد.
آیت الله احدی به حاکم شدن فرهنگ مهدوی اشاره و بیان کرد: قطعا فرهنگ علوی و مهدوی بر عالم حاکم خواهد شد و هیچ علمی علوم آنها را رد نکرده است چون هر کس بخواهد رد کند کمال بی سوادی خود را می رساند.
این استاد حوزه در ادامه سخنانش با این پرسش که فلسفه غیبت امام عصر(عج) چیست گفت: یکی از مهمترین چیزهایی که علما و محدثین درباره علت غیبت امام عصر(عج) نقل کرده اند گناهان شیعیان است که روایات زیادی در این زمینه هست که گناهان و معصیت نمی گذارد امام ظهور کند.
وی افزود: اگر تعبیر روایات را نگاه کنیم ننوشته گناهان مسلمین،حنفی ها،مالکی ها،حنبلی ها بلکه گناهان شیعه است، یعنی شیعه هنوز امام زمان(عج) را باور نکرده است،هرچند معتقد به ۱۲ امام هستند اما حضرت مهدی(عج ) را باور ننموده اند.
آیت الله احدی به مسخ جامعه اشاره و اظهار کرد: امروزه بسیاری از افراد جامعه مسخ شده اند، تا جایی که پدری اینقدر تعریف از موفقیت فرزندش می کنید که گویی فرزند یک اختراعی صنعتی انجام داده اما میبینیم که افتخار پسرش این است که او یک گیتار زن خیلی خوبی است.
وی ادامه داد: یا اینکه مادری می گوید دخترانم شال و روسری ندارند اما خیلی شاد و راحتند اما دختر خواهرم عقب مانده است علاوه نه تنها روسری بلکه مقنعه و چادر سر می کند.
این استاد اخلاق اظهار کرد: اینجاست که میبینیم افراد جامعه مسخ شده اند چون آنجایی که ارزش است آن را ضد ارزش نموده و آنجایی که فساد است آن را ارزش دانسته اند.
آیت الله احدی با بیان اینکه فقط یک گروه در جامعه مسخ نمی شوند گفت: کسانی که حضرت مهدی(عج) را مثل طلا و جواهر می بینند مسخ نشدنی هستند بنابراین منسوخین عالم بی صاحب هستند و بی صاحب ها همه مسخ شده اند.
وی به نامه امام زمان(عج) به شیخ مفید اشاره و گفت: امام در نامه اش به شیخ مفید فرمودند اگر شیعیان به پیمان خود عمل می کردند و گناه را کنار می گذاشتند سعادت دیدار ما را کسب می نمودند.
این استاد حوزه با توصیه به خواندن دعای عهد اظهار کرد: تا ۴۰ روز دعای عهد را بخوانید و در این ۴۰ روز گناه هم نکنید بدانید که حتما نور امام را خواهید دید.
خبرنگار: امیرمحسن سلطان احمدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید