کد خبر : 2016
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1395 - 10:09
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای خطر وساوس شیاطین انسی در بیان آیت الله مظاهری بسته هستند

خطر وساوس شیاطین انسی در بیان آیت الله مظاهری

آیت الله مظاهری گفت:شیطانهای انسی و جنی هر دو خطرناک هستند ولی خطر شیطانهای انسی بیشتر است، چرا که شیطان انسی در حیطه وجود روابط احساسی با انسان سبب گمراهی او تا مدت زمان طولانی تری می شود.

به گزارش کلینیک روح درمانی،حضرت آیت الله حسین مظاهری صبح امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن که هر روز صبح در مسجد امیرالمؤمنین(ع) جی برگزار می شود، گفت: شیطانهای انسی در قالب ایجاد روابط احساسی سبب گمراهی افراد می شوند.

وی در در تفسیر سوره ناس، افزود: یکی از مسائلی که در سوره ناس مطرح شده است شرّ وسوسه های شیطانهای انسی و جنی است و این وسوسه ها آن قدر خطرناک است که انسان قبل از این که وسوسه ها را ذکر کند، سه بار به وجود خداوند قسم می خورد.

عدم توجه به خناس ها توسط انسان

حضرت آیت الله مظاهری در تبیین کلمات قرآنی «الوسواس» و «الخناس» تبیین کرد: این دو کلمه در یک معنا به کار رفته اند ولی در کلمه «الخناس» آن پنهانی بیشتر است یعنی انسان در مواجهه با خنّاسها متوجه نمی شود و به صورت نامشخص تری ضربه می خورد و روانه جهنم می شود.

بیشتر بودن خطر شیطان انسی

رییس حوزه علمیه اصفهان به شیطانهای انسی و جنی اشاره کرد و ابراز داشت: شیطانهای انسی و جنی هر دو خطرناک هستند ولی خطر شیطانهای انسی بیشتر است، چرا که شیطان انسی در حیطه وجود روابط احساسی با انسان سبب گمراهی او تا مدت زمان طولانی تری می شود.

مصادیقی برای شیاطین انسی

استاد اخلاق حوزه علمیه به مصادیق شیطانهای انسی اشاره کرد و ادامه داد: افرادی که در مجالس لهو و لعب حضور دارند، پدر و مادری که از تربیت دینی برخودار نباشند، کسانی که با راه اندازی شبکه های گمراه کننده ماهواره ای به دنبال گمراه کردن بشر هستند و افراد منافقی که دارای ظاهر خوب و باطن بد هستند، از مصادیق بارز شیطانهای انسی به حساب می آیند.

خطر اختلاط دختر و پسر/رفاقت های خیابانی

وی تشریح کرد: یکی از مصادیق بارز وسواسها و خنّاسها این اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها است، رفاقتهایی که در خیابانها و دبیرستانها نیز به وجود می آید، این کنسرتهای موسیقی که در سرتاسر شهر همه روزه برگزار می شود، این اختلاط زنان و مردان در مجالس، همه و همه انسانها را به گمراهی و ابتذال می کشاند.

خطر موبایل و شیکه های اجتماعی

حضرت آیت الله مظاهری خطر موبایل و شبکه های مجازی را بسیار بالا دانست و توضیح داد: موبایل وسیله خوبی است ولی اگر از آن برای ریختن طرح رفاقت با نامحرم استفاده نشود، متأسفانه این شبکه های مجازی که جدیداً وارد کشور شده است از ماهواره ها خطرناک تر است.

رییس حوزه علمیه اصفهان به تعداد شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب و ضد تشیع اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۵۰۰ شبکه ماهواره ای شبانه روز علیه انقلاب و علیه تشیع در حال فعالیت هستند و متأسفانه تا به حال تا حدود زیادی هم به اهدافشان رسیده اند، هدف آنها گمراه کردن بشر به ویژه جوانان مملکت ما است.

توجه بیشتر به سوره ناس

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: تقاضا دارم که به سوره ناس توجه ویژه مبذول دارید، این سوره زنگ خطر بزرگی را برای بشریت به صدا در آورده است و آن زنگ خطر وجود وسواسها و خنّاسها است.

وی به مکر و حیله استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: واقعاً این مستکبران حیله گر هستند، آمده اند در قالب فرهنگ، علم و تفریح باطل را در لباس حق به بشر نشان می دهند و انسان را از مسیر حق منحرف می کنند.

*رسا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید