کد خبر : 1887
تاریخ انتشار : شنبه 22 اسفند 1394 - 21:45
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اعمال سوم جمادی الثانی شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بسته هستند

اعمال سوم جمادی الثانی شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

سوم جمادی الثانی در سال یازدهم وفات شهادت گونه حضرت فاطمه صلوات الله علیها واقع شده و شیعیان باید در این روز، به مراسم‏ سوگوارى آن حضرت قیام کنند، و آن مظلومه را زیارت، و بر ظالمان و غاصبان حق او نفرین کنند. سیّد ابن طاووس در کتاب «اقبال» پس از ذکر وفات آن حضرت در این روز زیارتی مختصر را بیان نموده که در ادامه می آید.

در سوم جمادی الثانی سال یازدهم دخت نبی اکرم(ص) و همسر حیدر کرار خانم حضرت فاطمه زهرا(س) به شهادت رسیدند و شایسته است شیعیان در این روز عاشورایی فاطمی ایجاد نموده و ضمن سوگواری و عزاداری به سیره و منش حضرت زهرا(س) عمل نمایند و زندگیشان سبک زندگی بی بی دو عالم باشد.

عالم ربانی رضی الدین ابوالقاسم علی بن موسی معروف به سید ابن طاووس(ره) در کتاب اقبال الاعمال در بخش اعمال ماه جمادی الثانی در رابطه با نحوه وفات شهادت گونه حضرت زهرا(س) چنین مرقوم داشته است:

در رابطه با زمان رحلت مادر بزرگوار ما، حضرت فاطمه دختر رسول خدا( صلی الله علیه و آله و سلم ) و تجدید سلام بر او باید گفت: گروهی از راویان امامیه که نام آن ها را در کتاب « التعریف للمولد الشریف » یاد آور شده ایم نقل کرده اند که زمان وفات حضرت فاطمه زهرا(س) روز سوم جمادی الثانی است.

بنابراین شایسته است اهل وفا در این روز بر مظالم باطنی و ظاهری که بر آن حضرت رفت،به حدی که شبانه دفن شد، اندوهگین باشند و خشم خویش را بر کسانی که به او ستم کرده و آن حضرت و پدر بزرگوارش را آزار و اذیت نمودند و با زیارت نامه ای که در کتاب « جماع الاسبوع » یادآور شویم.

و آن حضرت را در کنار حجره پیامبر اکرم(ص) برای کسانی که در آن جا حضور داشته باشند و گرنه در هر جا که هستید زیارت کنند.و این زیارت را که در مفاتیح نیز به نقل از همین کتاب آمده بخوانید.

و زیارت چنین است:

السَّلامُ عَلَیْکِ یَا سَیِّدَهَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا وَالِدَهَ الْحُجَجِ عَلَى النَّاسِ أَجْمَعِینَ السَّلامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمَظْلُومَهُ الْمَمْنُوعَهُ حَقَّهَا

سلام بر تو اى بانوى بانوان جهانیان، سلام بر تو اى مادر حجت هاى الهى بر همه مردم.سلام بر تو اى ستمدیده محروم گشته از حق خویش.

پس بگو:

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى أَمَتِکَ وَ ابْنَهِ نَبِیِّکَ وَ زَوْجَهِ وَصِیِّ نَبِیِّکَ صَلاهً تُزْلِفُهَا فَوْقَ زُلْفَى عِبَادِکَ الْمُکَرَّمِینَ مِنْ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ أَهْلِ الْأَرَضِینَ

پس بگو: خدایا درود فرست بر کنیزت، ودختر پیامبرت، و همسر جانشین پیامبر، درودى که بر فراز جایگاه بندگان گرامی ات از اهل آسمان ها و زمین ها جایش دهد.
زیرا در روایت آمده است : هر کس آن حضرت را با این زیارت، زیارت نموده و استغفار کند، خداوند او را آمرزیده و در بهشت وارد می کند.
به کوشش : امیرمحسن سلطان احمدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید