کد خبر : 1850
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اسفند 1394 - 14:40

معرفی شش اثر نایاب و منتشر شده از آثار آیت الله شجاعی

معرفی شش اثر نایاب و منتشر شده از آثار آیت الله شجاعی

شش عنوان از آثار آیت الله شجاعی که مدتی در بازار کتاب نایاب شده بود، از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تجدید چاپ شد.

شش عنوان از آثار آیت الله شجاعی که مدتی در بازار کتاب نایاب شده بود، از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تجدید چاپ شد.


معرفی شش اثر نایاب و منتشر شده از آثار آیت الله شجاعی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی (سلطان‌احمدی دات آی آر): مرحوم آیت‌الله محمد شجاعی استاد کامل اخلاق  و عرفان اسلامی سالیان متمادی عمر خود را به صرف خودسازی و تربیت شاگردانی در این مسیر پرداخت که به حق می توان ایشان را از عالم عاملی دانست که اندیشه ها و بیاناتشان به هر قلب آماده سلوکی می نشیند و امروز آثار قلمی این عالم سفر کرده  دانشگاهی جامع و به روز برای خود سازی می باشد.

از مجموعه آثار آیت الله شجاعی شش جلد کتاب با عناوین «عروج روح»، «تجسم عمل و شفاعت»، «بازگشت به هستی»، «قیام قیامت»، «مواقف حشر» و «خواب و نشان‌های آن» که تا کنون شصت و سه هزار نسخه از آنها توزیع و مدتی در بازار کتاب نایاب شده بود مجدد تجدید چاپ و روانه بازار شد.

معرفی شش اثر نایاب و منتشر شده از آثار آیت الله شجاعی

مواقف حشر

مواقف حشر، یکی از عجیب ترین و حیرت انگیزترین آموزه های دینی است. آنچه در این قالب آیات و روایات به دست ما رسیده است بسیار عبرت آموز و تأمل برانگیز است. لزوم وجود منازل حشر معنی و مفهوم نامه عمل چگونگی قرائت باطن عمل، ماهیت میزان، موقف میزان، موقف حساب و منازل آن چگونگی جلوه توبه و شفاعت در موقف حساب، موقف صراط و حقیقت آن مباحثی است که تأمل و اندیشه در آن ها بهترین هادی و آموزگار ما خواهد بود.

در این اثر سعی شده است تا با الهام از آیات و روایات به توصیف چیستی و چگونگی هریک از مفاهیم فوق پرداخته شود.

دنیا و آخرت، تفاوت ها، رابطه‌ دنیا و آخرت، گذر و نظر، به سوی لقای حق، تفاوت مواقف، لزوم وجود منازل، حشر در آیات و روایات، معنی و مفهوم نامه عمل، صحیفه عمل در آیات و روایات، چگونگی قرائت باطل عمل، ماهیت میزان، موقف میزان در آیات و روایات، سنجش وجود انسان مقدم بر حسابرسی، حساب جلوه ای از اسمای حضرت حق، موقف حساب، گوشه ای از حساب کلی، موقف حساب، بستری برای رهایی از گناهان و تعلقات، موقف حساب و منازل آن، چگونگی جلوه توبه و شفاعت در موقف حساب، موقف صراط، ظهور و صراط اینجایی، به سوی بهشت یا بهشت ها، مطالبی هستند که در کتاب مواقف حشر به آنها پرداخته شده است.

معرفی شش اثر نایاب و منتشر شده از آثار آیت الله شجاعی

خواب ها و نشان های آن

خواب به عنوان یک نشانه الهی و به عنوان یک وضعیت خاص دنیایی که در آن می‌توان حضور روح را به خوبی حس و مشاهده کرد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همواره نیز تعبیر و تفاسیر آنچه در آن حکایت می‌شود مورد توجه عام و خاص مردم بوده است. اگر کسی به جد خواب را پدیده‌ای حامل سری از جهان دیگر به شمار آورد، حکایات، اشارات و هدایت‌های بی شماری نیز در آن پیدا خواهد کرد. نوشتار حاضر به تشریح گوشه‌هایی از نشانه‌های خواب پرداخته است. نویسنده ابتدا معنای آیت را بیان کرده و سپس حقیقت خواب را مطرح نموده و اقسام آن را عنوان می‌کند.

در بخش بعد خواب نشانه هشت چیز برشمرده می‌شود: نشانی از روح، برزخ، وجود عوالم دیگر، هدایت‌های پشت پرده و … که هر کدام از جذابیت‌های خاصی برخوردارند.

معرفی شش اثر نایاب و منتشر شده از آثار آیت الله شجاعی

قیام قیامت

حشر، نشر، رجوع، روزحسرت، روز حساب، روز نزدیک و روز جمع از جمله نام‌هایی هستند که در قرآن روز معاد با آنها یاد شده است. هریک از این اسامی نیز به یکی از ابعاد مفهومی معاد اشاره دارد. چنان که در قرآن آمده است، معاد با دوبار دمیده شدن در صور آغاز می‌گردد. صور اول حیات را به نابودی و صور دوم نابودی را به حیاتی مجدد مبدل می‌سازد. پس از آن است که حجاب‌ها کنار رفته و باطن ظاهر خواهد شد.

این کتاب با بررسی حقیقت وجودی صور اول و دوم، کیفیت روز قیامت، بهشت و جهنم را به طور خلاصه بیان نموده و به آیات قران در این مورد نیز اشاره می کند.

معرفی شش اثر نایاب و منتشر شده از آثار آیت الله شجاعی

بازگشت به هستی

آنچه در دیدگاه قرآن معاد نامیده می‌شود تنها مخصوص انسان نبوده و کل هستی را در برمی گیرد که بر همین اساس نیز از مظاهر قدرت مطلق خداوند به حساب می‌آید. در مساله معاد به صراحت بازگشت انسان به سوی خداوند مطرح شده و در این بازگشت، انسان‌های صالح را بهره‌مند از برکات ملاقات با اسماء خداوند دانسته و خبر عقوبت شوم ملاقات با اسماء غضب را به مخالفان حق می‌دهد. بنابراین لازم است انسان با درک حرکت جهان هستی، عاقبت‌نگر بوده و از فواید آن که همان دوراندیشی، خودآگاهی و خداآگاهی است بهره‌مند گردد. در کتاب حاضر نویسنده به تشریح معاد که از سرنوشت‌سازترین حقایق عالم هستی می‌باشد، پرداخته است.

معرفی شش اثر نایاب و منتشر شده از آثار آیت الله شجاعی

عروج روح

از دیدگاه اسلام مرگ یعنی بازگشت به سوی پروردگار؛ یعنی بازگشت روح به موطن اصلی خود. اولین عالم در این مرحله از صعود روح برزخ نام دارد. روح با ورود به این عالم و با از کف دادن دلبستگی‌های دنیوی، با نظام جدید و ناشناخته‌ای آشنا می‌شود که نتیجه اعمال دنیوی اوست. وی همچنین در این عالم به ادامه همان راه – برای مومنان راه نزدیکی به پروردگار و برای کافران فرورفتن بیشتر در عمق گمراهی- خواهد رفت. کتاب حاضر به تعریف مرگ و حقیقت آن و نیز چگونگی نظام برزخی پرداخته و آیات و روایات موجود در این باره را بیان می‌کند.

معرفی شش اثر نایاب و منتشر شده از آثار آیت الله شجاعی

تجسم عمل و شفاعت

یکی از مباحث مهم کلامی تجسم عمل و شفاعت است که در پس خود مطالبی بسیار عمیق و پیچیده دارد. در واقع این دو عنوان مهم‌ترین مباحث در حوزه معادشناسی نیز به شمار می‌آیند. یافتن پاسخ پرسش‌های فراوانی که در این زمینه وجود دارد می‌تواند ما را در فهم بهتر این دو موضوع یاری رساند. اینکه تجسم عمل چیست؟ آیا این مساله در قیامت و برزخ یک امر ضروری است؟ چگونه باطن اعمال افکار و عقاید در آخرت جلوه‌گر می‌شود؟ تجلی اعمال در آن دنیا و اعمال آدمی در این دنیا چه ارتباطی دارند؟ حقیقت شفاعت چیست؟ چرا شفاعت هست؟ اقسام و شرایط آن چیست و چه کسانی شفاعت کننده‌اند و چگونه شفاعت می‌کنند؟ از جمله پرسش‌هایی است که در این زمینه مطرح می‌گردند.

در این کتاب تلاش براین بوده تا با توجه به اهمیت پرسش‌های موجود و با الهام از آیات و روایات، دورنماهای موجود در برابر این دو مساله باز شده و با تحلیل به مخاطب ارائه گردد.

قابل ذکر است که این آثار نام برده شده از نوارهای ضبط شده از مباحث عمومی و خصوصی آیت الله شجاعی می باشد که به نوشتار تبدیل شده است.

خرید اینترنتی این کتاب ها

علاقمندان برای تهیه کتاب‌ها می‌توانند با شماره تلفن‌های ۸۸۵۰۵۴۰۲ و ۸۸۵۰۳۳۴۱ تماس حاصل نمایند و یا با مراجعه به بخش خرید آنلاین از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انتشارات به آدرس http://poiict.ir/product-tag/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af-%d8%b4%d8%ac%d8%a7%d8%b9%db%8c/  اقدام نمایند.

به کوشش : امیرمحسن سلطان احمدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
گمگشته یکشنبه , ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

سلام فایلهای صوتی اسناد بزرگوار رو چطور تهیه کنیم؟؟ از اینجا که دانلود امکان نداره

سلطان احمدی جمعه , ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰

سلام نه متاسفانه

فراهانی سه شنبه , ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

سلام عرض ادب ببخشید
این کتاب ها بصورت پی دی اف موجود هست. بتوان استفاده کرد..

نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید