کد خبر : 1792
تاریخ انتشار : شنبه 17 بهمن 1394 - 22:04
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توصیه پناهیان برای استفاده از اندیشه‌های آیت الله شجاعی بسته هستند

توصیه پناهیان برای استفاده از اندیشه‌های آیت الله شجاعی

توصیه پناهیان برای استفاده از اندیشه‌های آیت الله شجاعی

در حاشیه مراسم اربعین ارتحال آیت الله شجاعی موفق به مصاحبه به حجت الاسلام علیرضا پناهیان در خصوص آثار و مباحث استاد فقید شدم که مشروح آن در ادامه می آید.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان سخنران مراسم اربعین ارتحال آیت الله محمد شجاعی(ره) ، عالم گمنامی که همچنان گمنام می باشد اما آثار و مباحثش منبعی جامع و معتبر برای سالکان طریق حق است، بود.

بعد از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان مختصر با ایشان جهت مصاحبه ای اختصاصی صحبت کردم و حجت الاسلام پناهیان هم پذیرفتند ، اما سیل جمعیت که هر کدام به سمت وی می آمد و سوالی داشتند اجازه ضبط را نمی داد تا اینکه در محل خروجی شبستان موفق شدم این مصاحبه را انجام دهم که مشروح آن بدین شرح می باشد:

حجت الاسلام علیرضا پناهیان مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در حاشیه مراسم اربعین ارتحال آیت الله محمد شجاعی در گفتگو با خبرنگار کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، پیرامون آثار قلمی این استاد فقید گفت:مرحوم آیت الله محمد شجاعی آثار قلمی مختلفی دارند که بیشتر آثار ایشان در زمینه های اخلاق و عرفان اسلامی و مباحث تربیتی است.

http://8pic.ir/images/hl0c3251ejwujbvl6zra.jpg

آثار آیت الله شجاعی سرشار از ادبیات غنی و نو آوری

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به ادبیات غنی و نوآوری در آثار قلمی مرحوم آیت الله شجاعی بیان کرد: آنچنان که دین به ما هدایت و راهنمایی کرده مرحوم آیت الله شجاعی تولید علم نموده و معارفی که ایشان در کتابهایشان آمده همه سرشار از ابتکار و سرشار از ادبیات غنی و نو آوری است.

جویندگان عرفان به آثار آیت الله شجاعی مراجعه کنند

حجت الاسلام پناهیان در پایان افزود: مرحوم آیت الله شجاعی به مباحث اخلاق و عرفان اسلامی واقعا جان تازه ای بخشیدند، که اگر کسی می خواهد از اندیشه های دینی یک عالم که به روز می باشد استفاده نماید حتما به کتابهای ایشان مراجعه کند.

یاد آور می شود؛آیت الله محمد شجاعی مفسر قرآن و استاد اخلاق و عرفان اسلامی هفتم دی ماه در تهران به لقاء الله پیوست و پیکر مطهرشان بعد از تشیع در جوار حرم حضرت معصومه(س) در رواق مقبره شهید مفتح دفن گردید.مواعظ و مباحث اخلاقی این عالم ربانی در کتاب‌هایی همچون «مقالات» ، «ضیافت حقیقی»، «چراغ هدایت»، «طریق نظری تزکیه»، «طریق عملی تزکیه»، «معاد»، «رساله محبت»، «کیمیای وصال»‌، «بقیه‌الله» و «پنج رساله» منعکس شده است.

گفتگو از : امیرمحسن سلطان احمدی

انتشار در:

خبرگزاری قرآن – ایکنا

روضه نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید