کد خبر : 1350
تاریخ انتشار : شنبه 17 مرداد 1394 - 9:20
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای روز خبرنگار و رسالت عظیم خبرنگار قرآن و معارف بسته هستند

روز خبرنگار و رسالت عظیم خبرنگار قرآن و معارف

در بین انبوه خبرگزاری هاخبرنگار قرآنی خبری ذنیایی و اخروی را انتخاب نموده تا پاداشش را از پیامبر حجاز(ص) که معجزه اش قرآن بود دریابد و مروج رسالت نبی خاتم(ص) است که در این عرصه قلم را به دست می گیرد و با الهام از آیات قرآنی همراه با اصل امانت و صداقت می نویسد.

امروز ورق تقویم ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ شمسی را نشان می دهد که درهفدهم مرداد رنگی از خون شهیدی بر آن ثبت شده است که از جامعه خبری ایران اسلامی می باشد. محمود صارمی،که از جمله خبرنگاران پرتلاش و آزاده ای بود که از حضور در خطرناکترین میدان ها ترس به دل راه نداد و به رسالت خبرنگاری خویش تا انتها وفادار ماند و با نثار جانش در این راه برگی از تقویم تاریخ جمهوری اسلامی ایران را به نام خود ثبت نمود و این بهانه ای شد تا شورای فرهنگ عمومی در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ سالروز شهادت ایشان را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری نمایند.
آری امروز در ایستگاه هفدهم مرداد توقف می کنیم و یاد هم صنفان شهیدمان،صارمی های عزیز که در عرصه خبر و اطلاع رسانی جانشان را نثار نمودند با هدیه حمد و سوره گرامی می داریم.
در دنیای خبر و اطلاع رسانی با انبوهی از خبرگزاری ها با سلایق مختلف روبرو هستیم که هر کدام بر اساس سیاست کاری خود رسالت خاصی را دنبال می کنند و برخی نیز واسبتگی هایی دارند که کمتر خبری وجود دارد که پاداش دنیوی و اخروی را در بر بگیرد اما در این بین یک خبرگزاری مثل خورشیدی درخشان در تاریکی و ظلمت خاکیان می درخشد و پیام و هدفش جز تبلیغ معجزه عظیم خاتم پیامبران حضرت محمد(ص) که قرآن بود نیست.
همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در ماه رمضان ۱۴۲۴ قمری برابر با بیستم آبان ماه ۱۳۸۲ شمسی در ظلمت و تاریکی رسانه های عمومی که جایی اختصاصی برای انتشار اخبار قرآنی و معارفی نبود برای نخستین بار خبرگزاریی کاملا قرآنی و اختصاصی با نام خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)که بعدها به نام خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) تغییر نام داد به همت وزیر وقت ارشاد متولد شد و با حضور رئیس جمهور وقت افتتاح گردید که امروزه با داشتن زبن های مختلف دنیا این خبرگزاری بین المللی  یکی از بزرگترین خبرگزاری های قرآن جهان اسلام تلقی می شود.
خدمت در چنین خبرگزاری که مزین به نام معجزه پیامبراعظم(ص) است و همان رسالت نبی اکرم(ص) را پیگیری می کند باعث افتخار است و این سعادتی است که نصیب خبرنگاران قرآنی ایکنا گردیده است که جایی خدمت و اطلاع رسانی می نمایند که پاداشی اخروی نیز برای آنها قرار دارد.
از آنجایی که ما مسلمان هستیم و معجزه پیامبرمان قرآن می باشد لازم است در این زمینه مبلغ و خبرنگاری محمدی بوده و همان کاری را که پیامبر عزیزمان در ابتدای مبعثش انجام داد ما نیز ادامه دهیم،پیامبر اعظم(ص) خود اولین خبرنگار قرآنی بود که قرآن کتاب آسمانی را تبلیغ و معرفی نمود تا در سراسر گیتی و کره خاکی زمین کلام نورانی قرآن به گوش تمامی انسان ها و جهانیان برسد و اینک امروز این رسالت عظیم بر دوش ما خبرنگاران قرآنی است تا ادامه دهنده رسات پیامبر عزیزمان باشیم و آن پیام و رسالت ایشان را در خبرگزاری بین المللی قرآن دنبال نماییم و جایی از کره خاکی زمین نباشد که کسی با قرآن و قرآنیان بیگانه باشد و در این رسالت با رساندن پیام قرآن به جهانیان اتمام حجت صورت گیرد بنابراین کار در چنین خبرگزاری بسی عظیم و مقدس است و همچون تبلیغ رسالت نبی اکرم(ص) می باشد.
آری،امروز در جنگ نرم دشمنان اسلام که با ساختن گروه های افراطی چون داعش،القاعده،طالبان قصد دارند اسلام هراسی را در جهان ترویج کنند و یک اسلام دروغین و ساختی را  بوسیله این گروه های افراطی که می توان آنان را وحشی های بی منطق نام نهاد،ترویج نماید که در این برهه حساس و حیاتی وظیفه خبرنگار قرآنی بسیار سنگین است و خبرنگار قرآنی وظیفه دارد با وضو و حتی غسل شهادت وارد شود و با حضوری فعالانه و جهادی در این عرصه و این میدان جنگ نرم به ترویج اسلام ناب محمدی(ص) و قرآن آن معجزه پیامبر خاتم بپردازد و اسلام واقعی را به جهانیان معرفی نماید.
جای بسی افتخار است که در بین خبرنگاران ایکنا،مقام معظم رهبری نیز کارت خبرنگاران افتخاری قرآن را دریافت نمودند که این امر نشان دهنده اهمیت و ارزش معنوی حضور و فعالیت خبرنگاران در این حوزه خبری می باشد.
خبرنگاران از مهره های اساسی این مهم به شمار می روند و یک خبرنگار باید به واقعیت یک رویداد دست یابد و همواره با عشق قلم را بدست گرفته و گام به گام حوادث در ترویج فعالیت های قرآنی حرکت کند.
یک خبرنگار موفق خصوصا قرآنی همیشه در انعکاس رخدادها بی طرفانه عمل می نماید چون ذات خبرنگاری بر بی طرفی است و این امر برای خبرنگار قرآنی بسی مهم تر و با اهمیت تر است.اینجاست که خبرنگار قرآنی با رعایت این نکته مهم خود را به قرآن کریم و سپس به قوانین خبری ملزم دانسته و در این مسیر به اهداف خود نایل می شود.
اینک خبرنگار قرآنی در راه ترویج قرآن قلم می زند همان قلم و نوشتنی که خداوند در قرآن به آن قسم خورد و فرمود:ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ و این نشان از اهمیت قلم و نوشتن در نزد خداوند متعال می باشد و خبرنگار قرآنی بی صبرانه در آرزوی روزی نشسته است تا به عنوان مهمترین و فوری ترین خبر جهان  تیتر نخست خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) خبر ظهور منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) باشد.

به قلم:امیرمحسن سلطان احمدی خبرنگار قرآنی ایکنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید